Posted: Thu 21 Apr 2011, 16:25 Post subject: Canon hoekzoeker staat niet vast op toestel.
Ik gebruik als ik laag bij de grond wil fotograferen vaak de originele Canon hoekzoeker op mijn 30D en 50D.
Op de hoekzoeker heb ik het opzet stuk Ec-C zitten wat ik nodig heb om hem op de 30 en 50D te kunnen plaatsen.
De oogschelp die er eerst af moet om de hoekzoeker te plaatsen zit met een klik mooi vast, maar de hoekzoeker staat er altijd maar losjes op. Het lijkt erop dat het klem mechanisme niet de kracht heeft om de hoekzoeker stabiel te houden. Er zit speling op de verbinding. Het gevolg is dat regelmatig de hoekzoeker wat schuin staat met als gevolg dat mijn foto’s scheef staan.
Zijn er mensen die dit herkennen en is er wat aan te doen?
Daar heb ik geen last van. Maar ik moet hem altijd weer goed scherp stellen. Er zit verloop in. Gebruik hem daarom minder.
Heb dezelfde.
Groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum