Gender: Male Age: 42 Joined: 07 Jan 2011 Posts: 8 Location: loon op zand
Posted: Mon 18 Apr 2011, 19:59 Post subject: gezocht plekken voor roofvogels te fotograveren
wie weet nog wat mooie plekken om dergelijke roofvogels te fotograveren.ik ben helemaal geintresseert in roofvogels alvast bedankt. _________________ nikon coolpx 500.....nikon D90 met 18-105 mm
Posted: Mon 18 Apr 2011, 20:15 Post subject: Roofvogels
Ik ook,maar om een plek te vinden waar de roofvogels meewerken heeft me een hoop tijd gekost.
Gewoon je ogen open houden en scherp opletten.
Wat wel leuk voor je is de workshop van Stefan ruiter ik weet niet of hij ze nog geeft maar bij ben en Marijke de kijzer in Berkel en roderijs ga je een dag fotograferen potret en vluchtfoto's erg leerzaam en leuk.
Kost natuurlijk wel geld maar je mag als je zelf geen goede spullen hebt camera en lens van Stefan lenen voor die dag wel even zelf geheugen kaarten meenemen het liefst 2 of 3 want je maakt erg veel foto's.
Succes ermee
Gr Arie griffioen. _________________ nikon d300 met nikon objectieven
Gender: Male Age: 33 Joined: 25 Dec 2006 Posts: 604 Location: Lutjegast
Posted: Mon 18 Apr 2011, 20:20 Post subject:
graveren
Overigens mogen die foto's ook neit geplaatst worden hier op bp dat je het even weet. _________________ Canon 5D Mk II, Canon 300mm F/2.8 IS USM, Tamron 90mm Macro, Canon 17-40mm, Canon 85mm F1,8mm, Metz 48 AF-1,
Voor meer foto's Check <a href="http://www.vissertjeerd.nl" target="_userwww">http://www.vissertjeerd.nl</a>
@ Henk .... erg leuk
@Troylee... het is toch een kwestie van veel zoeken en observeren. Je kunt ook eens op waarneming.nl kijken misschien dat je bij jou in de buurt iets kunt vinden.
groetjes
Astrid Schute _________________ nikon cameras en diverse lenzen
Gender: Male Age: 63 Joined: 23 Jan 2010 Posts: 140 Location: Culemborg
Posted: Sat 23 Apr 2011, 10:15 Post subject:
Hoi Troy.
De site die Arie griffioen voorstelt is bij Steven Ruiter een natuur fotograaf die div. workshops geeft over vogelfotografie .
Ben zelf diverse keren meegeweest .
Je kunt hier verschillende Canon camera's en lensen proberen.
Kijk zelf even op zijn site, www. stevenruiter-photography.nl
M.V. G. Jaap. _________________ Al meer dan 40 jaar Canon .
Ik ben van mening dat je zelf op zoek moet om uiteindelijk DIE foto te maken die je graag zelf wil.
Dus ga roofvogels in de natuur spotten, bekijk hun gedrag, zitplaatsen en foerageer plekken. Kies daar dan een plek uit waar je kan zitten met een schuiltentje of camo-net.
Het is zo makkelijk om te zeggen: daar moet je zijn, bij dat hek etc etc. Niet dat ik je dit niet gun hoor maar het is zoveel mooier om zelf alles in het werk te zetten om het doel te halen! Zo leer je ook nog van de natuur en geeft het je foto zo veel meer dan alleen die "plaat".
Mijn bescheiden mening!
gr Jan
O ja, als je zo op zoek bent kom je vaak nog met meer en andere vogel/ zoogdieren foto's thuis dan je in gedachten had
Inderdaad, lekker zelf op pad gaan dan kom je vanzelf vanalles tegen.
Las laatst een stukje (ik dacht in het blad "vogels") over deze roofvogelshows.
Er werd daarin melding gemaakt over het feit dat doordat fotografen deze dieren fotograferen, er steeds meer in gevangenschap gehouden worden. Er wordt aan deze shows blijkbaar redelijk verdiend.
Voor mij een goede reden om hieraan niet mee te doen en ze lekker vrij in de natuur te fotograferen!
Posted: Tue 26 Apr 2011, 11:22 Post subject: Re: gezocht plekken voor roofvogels te fotograveren
troylee wrote:
wie weet nog wat mooie plekken om dergelijke roofvogels te fotograveren.ik ben helemaal geintresseert in roofvogels alvast bedankt.
in engeland heb je een plek waar ze roofvogel hebben als kweek en valkenier
en je kan er ook daar roofvogels fotograveren zonder riempjes.
enge wat je dan wel heb dat is dat ze een ring om dragen maar niet alle vogels.
van kleine amerikaanse torenvalk tot condor kan je daar fotograveren..
dit is de link:
http://www.icbp.org/photo.html
kijk maar of jullie wat vinden. _________________ nikon,manfrotto,lowepro,sigma
Gender: Male Age: 59 Joined: 11 Aug 2003 Posts: 886 Location: Hof van Twente
Posted: Tue 26 Apr 2011, 14:35 Post subject:
Volgens mij wil de starter van dit topic in de natuur roofvogels fotograferen en niet in een dierentuin:-)) _________________ Han Bouwmeester
www.hanbouwmeester.nl
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum