Sinds 2 jaar heb/gebruik ik deze lens samen met een 1.7 converter op een D300 en ik gebruik hem,zeker in deze tijd iedere dag,de lens heb ik nieuw gekocht bij Kamera-expres.
Verleden jaar in de zomer begon hij kuren te vertonen,het leek wel of er iets in de lens blokeerde bij het scherp stellen en hij begon rare geluiden te maken,ik heb er nog een tijdje mee door geploeterd omdat ik net een koppel Blauwe en Bruine Kieken aan het volgen was maar eind augustus was er niet meer mee te werken.
Ik hoorde van Kamera-expres dat zij niet zelf de reperaties deden maar die stuurde naar Nikon in Beverwijk,daar ik zelf op Texel woon kon ik hem dus vlugger zelf naar Beverwijk brengen.
Daar bleek dus dat de VR kapot was,ze hebben er een nieuwe VR unit ingezet en VR gejusteerd,dit viel dus geheel onder de twee jaar garantie die ik op de lens had,prima geregeld en binnen een week kon ik mijn lens weer ophalen.
Op de vraag hoe dit nu kwam,hij was nooit gevallen of gestoten moesten ze het antwoord schuldig blijven.........gewoon pech.
Van de week bij het fotgraferen voelde/hoorde ik de zelfde geluiden weer in de lens en hij blokeerde een paar keer,volgens mij het zelfde probleem maar nu heb ik dus vandaag gelijk mijn lens weg gebracht naar Beverwijk.
Bijkomend probleem is nu dat de garantie termijn van twee jaar nu net twee weken geleden is verstreken.............
Mijn vraag is nu herkent iemand dit probleem of heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?,nogmaals de lens met of zonder D300 is nooit gevallen of ergens hard tegenaan gestoten,ik fotografeer voornamelijk uit de hand of vanaf een rijstzak.
Of het inderdaad weer de VR is moet ik nog even afwachten maar mijn gevoel zegt dat dit zo is.
Bedankt alvast voor het mee denken'
Hans
Last edited by Hans24 on Sun 08 May 2011, 9:32; edited 1 time in total