Age: 38 Joined: 20 Mar 2005 Posts: 26 Location: Marke (kortrijk-België)
Posted: Thu 26 May 2011, 19:05 Post subject: Foto's kwijt bij overdracht CF naar PC + CF kaart ordering
Help,
Gisteren zette ik foto's van een paar uur reigers fotograferen in Park Donana van mijn Canon 40D met compact flash over naar mijn laptop.
Ik had een map gecreeerd waar ik alle foto's van mijn andere kaartjes had gezet. Vaak doe ik dit via Copy-paste en als ik ze terug vind op de pc, formatteer ik het kaartje zelf. Soms doe ik Cut-Paste
Na transfer, moest ik even weg. Die avond vond ik ongeveer 200 foto's nergens meer terug. Niet op de CF kaard, niet op de pc.
Extensief zoeken op de pc leert dat ze hier waarschijnlijk nooit waren.
Foto's van op hetzelfde kaartje maar later genomen zijn wel overgezet via knippen plakken. En staan op de pc. Deze beginnen met de nummering IMG_0001.
Op het CF kaartje staan drie mappen in de DCIM map: 100CANON, 101 en 102CANON. Allen leeg.
Waarschijnlijk heeft het iets te maken met die nummering.
Ik ben redelijk hard bedroefd want er zaten minstens 15 erg goede foto's bij van ralreiger, ibissen, koereigers...
Vandaar deze 3 vragen:
1) Heeft iemand van jullie hier ooit mee te maken gehad?
2) Is er een manier om op een schijnbaar leeg compactflash kaartje data terug te halen?
3) Hoe gaat de ordering bij canon camera's eigenlijk in zijn werk als je meerdere kaartjes door elkaar gebruikt? Teller van camera die telt of die van de kaartjes?
hopelijk kan er me iemand helpen.
bedankt,
Michiel
Zelf gebruik ik (gelukkig maar 1 keer nodig gehad) een programma dat CardRecovery heet. Daarmee kun je alles wat er nog op je geheugenkaart aanwezig is (en niet meer te zien is) nog terughalen.
Dit en vergelijkbare programma's zijn op het internet makkelijk te vinden.
Succes!
Wim _________________ Nikon D 810. Nikkor 80-400 mm; Nikkor 500 mm 4.0; Nikkor 20 mm. www.wimpics.com
Posted: Thu 26 May 2011, 21:26 Post subject:
In ieder geval het kaartje niet formateren! Alle foto's die op het kaartje staan zijn wel met programma's als Rescue-pro eraf te krijgen. Bij Scandisk kaartjes kreeg je dit programma op schijf erbij in het verleden.
Ik fotografeer met Nikon, dus op de laatste vraag kan ik geen antwoord geven. _________________ all Nikon
http://michelgeven.zenfolio.com/
Ik heb een soortgelijk probleem gehad waar ik liever niet aan herinnerd wil worden, maar het is me al eens gelukt om met pc doctor (gratis downloaden) foto's terug te krijgen die eigenlijk weg waren.
Succes daarmee. In ieder geval geen foto's meer op die kaart zetten of er vanaf halen.
Groet, Sikko _________________ "Hebt U uw wit wel onder controle?"
Age: 38 Joined: 20 Mar 2005 Posts: 26 Location: Marke (kortrijk-België)
Posted: Sun 05 Jun 2011, 23:11 Post subject:
bedankt mensen,
cardrecovery heeft ze teruggevonden!
Je hebt wel een CF kaart lezer nodig of een rechtstreekse CF ingang in je pc. Het programma heeft dit nodig om je kaartje als echte schijf te herkennen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum