Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Runde, Noorwegen in eind juli

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 21 Jun 2011, 6:38    Post subject: Runde, Noorwegen in eind juli
Goedemorgen,

Aanstaande zomervakantie gaan we zoals gewoonlijk weer naar Scandinavië. Hierbij ligt het eiland Runde op onze planning om ongeveer een kleine week aan te doen (dat zal zo eind juli zijn).

Ik heb al meerdere mensen gevraagd over wat er dan nog (kan) zitten en ook waar.

Zo vraag ik mij nu dus af of iemand hier ook weet of er eind juni nog Papegaaiduikers, Grote Jager, Jan-van-Genten, Alken zijn.

Verder heb ik gehoord dat de Eidereenden in de haven goed te fotograferen zijn, maar zijn er in de haven ook nog andere vogels die je leuk kunt fotograferen of is er een strandje waar je steltlopers fotograferen kunt?

Groeten,
Martijn
Back to top
Reply with quote

jarnovanbussel

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 21 Jun 2011, 17:30    Post subject:
Papegaaiduikers zijn er dan nog wel, natuurlijk wel minder maar ze zijn er nog. Ik heb ze vorig jaar op 25 en 26 juli gefotografeerd.
Jan van genten zaten toen aardig ver weg, dus echt mooie plaatjes maken van dichtbij zat er voor mij niet in. De alken en zeekoeten waren toen al bijna allemaal weg. Drieteenmeeuwen heb ik helemaal niet gezien. Enkele eidereenden aan de kust heb ik gezien, niet veel maar ze kwamen wel dichtbij. Grote jagers zitten er dan nog wel, en ze zijn goed te fotograferen. Hier en daar zie je nog een zeearend vliegen. Stukken met steltlopers heb ik er niet gezien, dus ik weet niet of ze er zijn...
Verder een erg prachtig eiland waar je ook nog leuke landschappen kunt maken.
En let wel op, vanaf de camping Goksoyr (dichtste bij de papegaaiduikers enz...) is het een stuk lopen naar de rotsen waar ze op broeden, maar het is een best steile klim over dat pad.
Heel veel plezier op dat mooie eiland! Smile
Gr Jarno

jarnovanbussel

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 21 Jun 2011, 17:32    Post subject:
Iets vergeten Embarassed
Bij Goksoyr camping weten ze natuurlijk heel veel, daar kun je de precieze plekken vragen.
Bij de papegaaiduikers is het wel altijd druk met mensen...
De eigenaar van de camping toen kon goed duits en volgens mij ook engels Wink

Ger M

PostPosted: Tue 21 Jun 2011, 21:45    Post subject:
Ik was er vorig jaar op 25 juli en het wemelde er toen van de zeearenden, grote jagers, jan-van-genten, kuifaalscholvers, zeekoeten, zwarte zeekoeten en papegaaiduikers. Zoek maar eens op plaats Runde en jaar 2010, dan zie je enkele foto's die ik die dag maakte. Maak vooral een boottocht rond het eiland!
Back to top
Reply with quote

Martijn Horsten

PostPosted: Tue 21 Jun 2011, 21:49    Post subject:
Hoi Ger,

Ja, ik heb die foto's op Birdpix gezien. Zien er goed uit van dat moment. Wat dat betreft heb ik nu wel hoop dat ik niet te laat ben.

We gaan halverwege juli naar Noorwegen en Zweden, maar omdat qua route en voor de rest van het gezin het handiger is eerst in het zuiden te kijken kwam Runde wat later. Gelukkig is er in het zuiden ook genoeg te doen.

Groeten,
Martijn
Back to top
Reply with quote

AbsherL
Guest

PostPosted: Mon 05 Sep 2011, 7:47    Post subject:
Among all the bird species at Runde, the puffin is the one getting the most attention. Get boat trip and you can get wonderful puffin pictures and lot more.
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum