Gender: Male Age: 31 Joined: 21 May 2010 Posts: 45 Location: Leerbroek
Posted: Tue 21 Jun 2011, 16:04 Post subject: Statief
Hallo allemaal,
Ik heb nu een oud statief van mijn oom een keer gekregen. Maar het is geen goed statief en kan ook niet laag bij de grond wat ik wel belangrijk vind.
Nu zag ik op Kamera-express de volgende statief: http://www.kamera-express.nl/product/national-geographic-ngtt2-backpack-/.
Dat is natuurlijk geen geld en hij kan tot 18 cm. min. hoogte, ideaal dus. Maar het is van alluminium en weegt maar 1 kg, dus is deze statief wel stevig?
Heeft er iemand toevallig ervaring met dit statief? Of een ander statief die ook laag bij de grond kan?
Ik hoor graag van jullie.
Arne
Het gewicht van dit statiefje is 890 gram.
Het draagvermogen is slechts 1 kg.
Met jouw D90 en 70-300 zit je daar ruim boven.
Ik raad je aan een statief te zoeken met aanmerkelijk meer draagvermogen en minder pootsegmenten voor meer stabiliteit.
M vr gr
Rinus van der Reest
Gender: Male Age: 42 Joined: 14 Dec 2004 Posts: 630 Location: Limburg
Posted: Wed 22 Jun 2011, 10:43 Post subject:
Ik zou kijken naar manfrotto of velbon, die leveren prima statieven voor betaalbare prijzen. Natuurlijk zijn ze nog niet zo goed als de Gitzo's, maar ik werk al wat jaartjes met mijn manfrotto en dat gaat prima (behalve dat de kop nu soms te soepel gaat...).
Afhankelijk van je lensgebruik moet je daarna nog een goede, soepele kop kiezen. Ga je vooral vogels fotograferen, kies dan een videokop of gimballhead/schommelkop. Ga je van alles wat doen (landschappen, macro en vogels) dan is een balhoofd de betere keuze.
Groetjes,
Joep _________________ Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum