Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Helgoland

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 08 Jul 2011, 19:27    Post subject: Helgoland
Hoi,

Ik weet het nog niet zeker maar ik zit te denken om (over 2 week) met de racefiets naar Helgoland te gaan. Ik heb alleen nog wat vraagjes:

-Weet iemand of je je fiets met gerust hart op het vaste land kan achterlaten? Mijn fiets is namelijk iets te duur om zomaar weggepakt te worden...
Voor de duidelijkheid: Ik ben dan van plan om vanaf Wilhemshaven te vetrekken (dat is het snelste te bereiken).
-Moet je die boot ook boeken ofzo? Of is er altijd wel plek?
-Is de jeugdherberg de goedkoopste overnachtingsplek? (ik heb geen tent mee) En moet je daar ook lid van zijn en van te voren voor boeken?
-Zijn er over twee weken nog 'duidelijke' jonge Jan van Genten op het eiland te bekennen?

Ik zit ook nog te denken over hoelang ik daar wil blijven.
-Is één dag genoeg of zijn twee dagen toch wel een must?

Dit zijn aardig wat vragen, ik weet dat op het forum meer staat. Maar ik wil ze weten voor deze specifieke datum...

Harmen
Back to top
Reply with quote

Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 08 Jul 2011, 20:43    Post subject:
Ik ben één keer op Helgoland geweest, volgens mij mag je er niet fietsen. Het is er ook veel te klein, je kan nergens heen met een racefiets. Hooguit van de haven naar het dorp en weer terug. Een kilometer of twee.

Edit:

Sorry, ik heb je verkeerd begrepen. Je wilt met de fiets naar de haven en dan naar Helogoland. Embarassed

.

PieterJ

PostPosted: Sat 09 Jul 2011, 0:10    Post subject:
Hallo Harmen,

Het zijn inderdaad veel vragen.

Ik ben zelf in de laatste week van juni geweest en ik denk dat er over 2 weken nog zeker Jan-van-Genten zullen zijn.
Van wat ik nu gezien heb is er wel plek op een boot, mede afhankelijk vanuit welke haven je wil vertrekken. Vooraf boeken geeft in ieder geval zekerheid. Op mijn trip was de boot vanuit Cuxhaven zeker niet vol, het was echter niet in de vakantieperiode.

Twee dagen is afhankelijk van hoe je dat ziet. Ik ben van maandag t/m donderdag geweest, dus twee volle dagen + de maandagavond en donderdagochtend. Als het bewolkt is kun je overdag ook wel fotograferen.

Ze hebben betaald parkeren voor auto's, wellicht kun je tegen een vergoeding ook je fiets, beveiligd weg laten zetten. Voor 4 dagen was de auto 36 euro. Een fiets moet goedkoper kunnen lijkt mij.

Dat van de jeugdherberg zul je denk via de nederlandse organisatie moeten uitzoeken.

Een aanrader vindt ik Düne, voor het fotograferen van zeehonden. In de ochtend, eerste boot om 07.00 uur, heb je op het Noorderstrand, het verste weg van waar je met de boot aan land komt bijna zeker zeehonden (Grijze & Gewone). Het is 10 minuten lopen.

Veel succes en plezier, Pieter.

Harmen

PostPosted: Sat 09 Jul 2011, 13:16    Post subject:
Zal wel leuk zijn als er nog Jan van Genten zijn.
De site waar informatie over de bootreis staat snap ik niet helemaal. Klopt het dat er vanaf Wilhemshaven maar 1 keer per dag een boot gaat?
Ik denk dat ik dan idd twee volle dagen er wil zijn.

Ik heb iinderdaad al goede dingen over Düne gelezen, vooral omdat het daar veel rustiger is...

Hoe moet ik trouwens mijn spul beschermen tegen de zoute lucht, of is dat niet nodig?
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum