Posted: Sun 24 Jul 2011, 16:15 Post subject: Bogota Colombia
Hallo mensen,
zoals je hebt gezien vraag ik me af hoe het zit met de fotografieplekken in Bogota. Ik heb deze week te horen gekregen dat ik in sept. voor 2 weken in de colombiaanse hoofdstad ga werken. Het is zo dat ik misschien na het werken tijd heb om met mn collegas de nature kan verkennen. Ik heb denk ik maar 1 complete dag dat ik niet werk, dus vroeg ik me af waar ik moet zijn. Ik weet dat het een vogelrijk land is met zon 1800 soorten, 70 endemic soorten dus ik ga hoe dan ook genieten.
Maar dan heb je natuurlijk ook de veiligheid met apparatuur op pad! Ik ga natuurlijk niet zomaar in mn eentje een afgelegen bos in maar toch... goed om te weten of mensen nog wat tips hebben,
bedankt en ik hoor graag
Vooral Pedro Palo en (in mindere mate wegens minder variatie in soorten) La Florida zijn zeer goed te doen en vrij tot zeer veilig.
De regel is, hoe verder buiten Bogota, hoe minder kans op gelegenheidscriminelen. Op het platteland zijn de meeste mensen (zoals overal in de wereld) vaak zeer vriendelijk.
Als je het niet vertrouwd, contacteer dan bvb. Jurgen Beckers van www.trogontrips.com , Diego Calderon van www.colombiabirding.com
of Trevor Ellery van www.ecoturs.org
Zij kunnen allen ofwel zelf gidsen, of een Colombiaanse gids mee op pad sturen.
Voor een day trip vanuit Bogota zou je naar Chicaque kunnen gaan (www.chicaque.com) - private reserve net buiten Bogota. Goede trails met o.a. Black Inca.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum