Quote: |
Ik lees wel vaker klachten over de prestatie's van de 7D, maar dit zit hem puur in verkeerde vergelijkingen van de gebruikers. |
MartijnH wrote: |
Daarmee kreeg je de bekende "marketing-pixels" al, waarbij een camera die véél ouder was en minder pixels had vaak betere foto's maakte. Bij de 7D is dat ook zo. Je kunt het geluk hebben (net als bij goedkopere lenzen) een goede te treffen, maar er zijn ook wel degelijk mensen die een slechtere krijgen. Nu hoeft dat ook weer niet iedereen op te vallen... |
maar vele anderen vinden de 7D ook niet zo goed als hij zou moeten zijn. |
maar ik zou nog steeds voor een 1Ds II of 1D III kiezen |
@Freek. Ik snap jou rekensommetje niet helemaal... als je dezelfde crop met de 1D III maakt als met de 7D kan het niet dat je maar 2mp overhoudt bij de 1D III.
verder kan het wel zijn dat de 7D dan veel meer pixels heeft, maar grotere pixels maakt voor het uiteindelijk resultaat ook uit. Ok, je zult dan geen geluk nodig moeten hebben een goede te treffen, maar ik bedoel dat je er niet zomaar vanuit kunt gaan dat alle 7D's even goed zijn. Jij bent tevreden over (jouw) de 7D en er zijn er ook genoeg die jou mening delen, maar vele anderen vinden de 7D ook niet zo goed als hij zou moeten zijn. Ik weet alleen dat bij verschillende moderne camera's het probleem is dat er software in de camera/foto's zit die er is om de foto mooier te maken dan dat mogelijk is of de foto is. Ik zal kijken of ik daar nog wat over kan vinden... Vr Gr Martijn |
Een echte goeie fotograaf maakt ook zonder te croppen goeie foto's. Gewoon hup fullframe. Dat zijn de goeien. |
@Freek.
Maak je geen zorgen, ik maak alleen RAW foto's ![]() Ik snap nu wel wat je met die 8 pixels er af haalt bedoelt, alleen dan heb je niet dezelfde foto als resultaat lijkt me... |