Kees , ik heb het hele verhaal gelezen. Dus ik ben niet de enige die dit heeft gehad. Alleen ik heb wel de USB poort gebruikt. Denk een keer of 50. Las ook de reactie van Nikon. Als kortsluiting in de USB poort is vastgesteld, maakt het niet uit of het binnen of buiten de garantietermijn valt. Dus als je na drie weken na aankoop, onbewust of per ongeluk dit overkomt heb je gewoon pecht, geen garantie. Maar na lezen van verhaal zal ik rechtstreeks contact op nemen met Nikon. Stukje los soldeer, of slecht kabeltje kan ook nog. En dan nog nog, stel dat ik het zelf ONBEWUST heb geforceerd, vind ik het nog lullig. Zoiets doe je toch niet bewust. Maar in ieder geval dus een wijze les voor eenieder. Gebruik toch maar het geheugenkaartje. En Peter Teune, ik heb hem niet bij Wehkamp gekocht ,maar bij een hele grote fotospeciaalzaak in Nederland. Weet niet of het relevant is om hiervan de naam te vermelden. Zij verkopen alleen maar de camera, Nikon bepaalt of de reparatie binnen de garantietermijn valt, en niet de winkel. Had wel iets meer service verwacht. De klant is koning , twee jaar garantie. Garantie is in mijn ogen dan een wassen neus. Maar ga nog 1 keer bellen en maak er niet al te veel woorden meer aan vuil. Het is veel te mooi weer om hier energie aan te verspillen. Naar buiten waar de vogels fluiten. Tapuiten en visarenden trekken in flink aantal door momenteel,en nog veel meer. En de bruine kiekendief zit hier vlakbij in de buurt. Ga hier mijn energie maar aan besteden. De groeten Jos.