Gender: Male Age: 77 Joined: 31 Jan 2005 Posts: 24 Location: Noordwijk aan Zee en part-time Terschelling
Posted: Thu 01 Sep 2011, 21:08 Post subject:
Hé Ton,
Leuk, dat je je los gemaakt hebt van de standaard-FvdM-vragenlijst en een heel eigen verhaal hebt neergezet.
Je geeft bijzonder waardevolle informatie over hoe je in je eigen omgeving zonder verstoring dichtbij de vogels kunt komen.
Leuk dat je "je geheim" wil delen.
Het werkt zelfs in Amsterdam !!!
Heeft mij ook weer op een nieuw spoor gezet.
Hartelijke groet,
Jaap _________________ Nikon D7200 en D300.
Nikon-lenzen: Nikon AF-S F2,8 17-35 mm, Nikon F2.8 AF-S 24-70mm, Nikon VR ED-IF AF-S F2.8 70-200mm zoom, Nikon VR ED-IF AF-S F4 200-400mm zoom en een Nikon ED-IF AF-S F4 600 mm.
Gender: Male Age: 60 Joined: 10 May 2007 Posts: 1386 Location: Hoorn
Posted: Thu 01 Sep 2011, 22:22 Post subject:
Hoi Ton,
Met veel plezier je verhaal gelezen en samen met mijn vrouw genoten van je fraaie foto's.
Geweldige natuurbeleving en bovendien het levende bewijs dat je niet altijd kilometers hoeft te rijden voor een mooie opname.
Je openheid siert je, interressant en ook erg inspirerend.
Hartelijke groeten,
Rob Kuiper _________________ Nikon D850 /
Nikon 500mm F4 AF-S VR /
Nikon TC 1.4X III
Gender: Male Age: 74 Joined: 24 May 2010 Posts: 328 Location: Veenendaal
Posted: Fri 02 Sep 2011, 7:51 Post subject: FvdM
Wat een boeiend verhaal en wat een prachtige opnamen! Geweldig om naar te kijken en heerlijk om te lezen. Bovendien nog erg leerzaam ook! Wat mij betreft een bijdrage die zo in een boek over natuurfotografie kan worden opgenomen. Als je nominaties zou kunnen geven voor dit type artikelen, had je die dubbel en dwars verdiend.
Knap werk Ton en leuk dat je je creativiteit met ons wilt delen, zo zie je maar dat met weinig middelen zeer goede foto's zijn te maken.
Well done!!!!
vrgr, Rob _________________ 1DMarkIV, 5DMarkII en Canon objectieven van 17 t/m 500 mm
Gender: Male Age: 33 Joined: 25 Dec 2006 Posts: 604 Location: Lutjegast
Posted: Fri 02 Sep 2011, 18:10 Post subject:
Erg mooi verhaal zo Ton!
Ik zat al te denken.
Je hebt 1 hutje (dacht ik toen) en alle soorten die je maar wilt hebben, heb jij voor Dat hutje,
maaar nu zie ik dat je verchillende hutjes hebt!
Erg mooi om in jouw wereld zo te kruipen.
Contrabas! Kijk es aan, nog een blaasmuzikant gelukkig.
Bijzonder boeiend verhaal Ton je geeft een erg mooi, en duidelijk, inzicht in je technieken.
Het voorkomen van verstoring, al was het maar om tijdsbesparing vlgs jou..))).., lijkt hoog op je prioriteitenlijst te staan, en dat spreekt mij ook bijzonder aan.
Geweldige foto's, bijzonder veel dank voor het openhartige verhaal.
Gender: Male Age: 76 Joined: 05 Nov 2004 Posts: 38 Location: Den Haag
Posted: Sat 03 Sep 2011, 1:06 Post subject:
Bedankt Ton.
Je verhaal leest als een spannend jongensboek.
Herkenbaar maar toch bijzonder inspirerend en leerzaam door de vele tips en prachtige foto's.
Het gebeurt niet zo vaak dat een fotograaf zo openhartig een kijkje in de keuken biedt, waarvoor lof.
groet,
Boudewijn _________________ Canon EOS 20D/40D/5D Mark lll
Canon EF 100mm f/2.8 Macro;
Canon EF 300mm en 500mm f/4L IS;
Canon EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L IS;
Canon Extender EF 1.4xll en 2.0xll
Heb met grote interesse je verhaal gelezen. Spreekt mij erg aan vanwege de eigen omgeving die zoveel moois te bieden heeft.
Ook je manier van werken en welke hulpmiddelen je gebruikt zijn zeer waardevol voor mij.
Inspirerend!
Met dank aan je uitgebreide verhaal.
Helemaal vergeten te melden: Je foto's zijn grandioos!
groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Een mooi verhaal over hoe je te werk gaat. Geeft een goed beeld hoe je tot je prachtige foto's bent gekomen die je hierop BP zet.
Dank, Wilfred
PS. Het zal nu wel druk worden in het Science park met BP-ers die je hutjes gaan zoeken _________________ Canons met diverse lenzen, statief, eenpoot, flitsers
Ik wordt wel erg vrolijk van zoveel enthousiaste reakties op mijn stukje en de foto's dank jullie wel!
Het stimuleert om vaker te laten zien hoe foto's tot stand komen. Gert-Jan vroeg zich af of ik toestemming vraag voor het plaatsen van die schuilplaatsen. Dat doe ik nooit ( ik zou ook niet weten bij wie ) omdat het vrij toegankelijke plekken op gemeentegrond zijn. Verder zijn ze wel goed verstopt en je kan er alleen met laarsen of lieslaarsen aan komen. Daarom ben ik ook niet bang dat het nu druk gaat worden.Ik heb toe nu nog nooit iemand op visite gehad. Degene die het vindt verdient het wel om er wat dagen gebruik van te maken. Op het moment wel muggenspray meenemen anders is het niet te harden.
Hé Tjeerd, op een contrabas blaas je meestal niet.
Groetjes Ton _________________ Canon 5D Mark ll , Canon 500 mm 1,4 extender. Vanaf jan. 2013 5D Mark lll.
Genoten van je verhaal en je foto's.
Leuk om eens te lezen hoe je foto's tot stand zijn gekomen.
Compliment Ton.
groet Wies _________________ Nikon camera's en objectieven.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Sat 03 Sep 2011, 20:31 Post subject:
tsss, blazen op een contrabas
nu ja,
er gebeuren wel meer gekke dingen.
zoals die meneer in Utrecht op skates met een contrabas op wiel achter zich aan.
of die contrabas in het Concertgebouworkest die zo'n rammel had.
Bleek er een pond Verkade chocolade in te zitten, je weet wel, van die dikke plakken...
... met nootjes natuurlijk. _________________ hi lui
mooi licht
Hoi Ton, leuk om te lezen en mooi om al die foto's van de making of te zien. Hou zelf ook erg van het lage standpunt en veel herken ik ook wel. Maak zelf alleen wat minder mooie hutjes.
Gender: Male Age: 64 Joined: 30 Dec 2005 Posts: 1198 Location: Almere
Posted: Sun 04 Sep 2011, 20:53 Post subject:
Om stil van te worden maar ook zeer inspirerend en motiverend. Heb nu al zin om mijn hut eindelijk eens af te bouwen. Mooi weergegeven en geweldige foto's.
Complimenten
Seraf _________________ Canon EOS5DMark III, 7dMarkII,, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 USM L ISii, Canon EF 500 mm F4 L IS USM, Canon EF 1.4 II en 2.0 II extender, Manfrotto statief en eenpoot.
Gender: Male Age: 67 Joined: 08 Jun 2008 Posts: 55 Location: Loenen aan de Vecht
Posted: Sun 04 Sep 2011, 22:22 Post subject: FvdM
Mooi verhaal Ton. Je geeft hiermee ook antwoord op een vraag die me al een tijd bezig hield: hoe krijgt die Ton het voor elkaar om een hutje te bouwen in zowat hartje Amsterdam, zonder dat iemand daar weet van heeft of het (naar goed Amsterdams gebruik) kraakt voor eigen gewin.
Je hebt een heel bijzondere, welhaast ambachtelijke manier van werken en als je dan die foto's ziet van dodaars en waterral...... Daar kan ik alleen maar heel erg veel bewondering voor hebben.
Ik hoop nog heel vaak te genieten van je foto's. De watersnippen zijn er inmiddels, dus......
Gender: Male Age: 61 Joined: 16 May 2005 Posts: 27 Location: Nuenen
Posted: Mon 05 Sep 2011, 12:57 Post subject:
Erg leuk om je verhaal te lezen Ton! Dat je een inventieve huttenbouwer bent dat wist ik al. Chapeau dat je in de stad al dit soort plekjes weet te vinden.
Gr, Gerard _________________ Body: Canon EOS 20D & 40D - Glaswerk: Canon 100 mm f2.8 * Canon 400 mm f5.6 * Canon 500mm f4.0 IS * Canon 1.4x converter type II
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum