Gender: Male Age: 35 Joined: 18 Oct 2007 Posts: 76 Location: Dendermonde (België)
Posted: Tue 13 Sep 2011, 12:02 Post subject: Zeeland
Ik heb de overige topics over deze vaak bezocht plek al eens gelezen. Toch stel ik zelf ook nog maar eens de vraag.
Ik ben er sinds ik me kan herinneren wel elk jaar enkele keren geweest, maar sinds ik fotografeer kom ik er maar zelden met goede foto's van terug.
Wat zijn dus de plaatsen waar ik kans maak op een goede foto?
- Brouwersdam staat sowieso weer op het lijstje voor de zeehonden en enkele steltjes daar op de dijk.
- Flauwers inlaag voor wat "groeps" foto's van opvliegende vogels.. (en om te eten).
Verder kom ik zelden met iets goed naar huis, is er ergens een kuikhut waar de vogels echt dicht (kunnen) zitten en waar je een laag standpunt kan innemen? Of een bepaald plekje op het strand waar er veel steltlopers verzamelen? Of andere tips zijn uiteraard ook welkom..
Gender: Male Age: 55 Joined: 28 Oct 2010 Posts: 70 Location: Eindhoven
Posted: Tue 13 Sep 2011, 12:36 Post subject: Zeeland
Hallo Ruben,
probeer de hut in Wissenkerke. Zie Birdpix voor alle foto's die daar gemaakt zijn, heel veel en vaak goede.
Route: parkeer je auto bij de picknickhoek op de kruising van de keihoogteweg en de inlaagweg te Wissenkerke. Neem de trappen over de dijk, volg het pad (200 meter) naar de nieuwe hut.
Hopelijk heb je succes, ben benieuwd naar de foto's. Veel plezier in ieder geval.
Gender: Male Age: 49 Joined: 23 Oct 2009 Posts: 271 Location: Zoetermeer
Posted: Tue 13 Sep 2011, 20:10 Post subject:
Moet je wel een behoorlijk kanon meenemen, want de vogels zitten daar niet echt voor je neus.
Met wat tijgeren en geduld kun je bij de Brouwersdam beter scoren IMHO. _________________ Nikon D7200 met glas van 12mm tot 300mm + 1.4 converter
...en een plaatsje reserveren in die nieuwe hut . Vaak zijn de meest rechtse kijkgaten het beste...maar zijn ze bezet door andere 'ijverige' fotografen.
...... en ze zijn helaas niet allemaal zo vriendelijk om je wat tijd te gunnen om een goede opname te maken. Zelfs niet even hun lens opzij leggen wanneer ze een plaspauze nemen...
Tip: ga in elk geval door de week. Is het minder druk
Rinus
Gender: Male Age: 27 Joined: 06 Aug 2011 Posts: 64 Location: velserbroek noord-holland
Posted: Fri 16 Sep 2011, 22:06 Post subject:
oja dat is natuurlijk in zuid-holland sorry:$ _________________ Nikon D70 met batterygrip
Nikon D200 met batterygrip
Sigma 170-500mm
Nikkor 170-300mm
Nikkor 18-75mm
Gender: Male Age: 27 Joined: 06 Aug 2011 Posts: 64 Location: velserbroek noord-holland
Posted: Fri 16 Sep 2011, 22:12 Post subject:
anders misschien de colestijnplaat ofzowiets _________________ Nikon D70 met batterygrip
Nikon D200 met batterygrip
Sigma 170-500mm
Nikkor 170-300mm
Nikkor 18-75mm
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum