Posted: Sun 09 Oct 2011, 20:52 Post subject: Vogels langs de kust.
Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar boeken van kustvogels: plevieren strandloper
Kanoet drieteen, meeuwen noem maar op.
De boeken mogen best wat dieper op de soorten in gaan,trek kleden routes die de vogels afleggen.
Alvast bedankt,
Gr. Arie griffioen. _________________ nikon d300 met nikon objectieven
Maar goed, ik gok dat je titels wilt hebben ... kan er een hele rits opnoemen maar hou het effe bij 2:
Engelstalige boeken die ik goed vind zijn het boek Gulls en het boek Waders of the world.
Kijk bv op Amazon of soortgelijke sites.
In de winkel van Naturalis te Leiden is een grote en goede collectie; ook de Vogelbescherming te Zeist heeft een aardig rijtje staan op de plank.
ik was ook altijd benieuwd in kust vogels. Vooral omdat ik voor mn werk veel aan verschillende kusten kom en omdat het zo moeilijk is om meeuwen enz te determineren. ik ben toen naar de slegte gegaan en ben het boek "kust en zeevogels van de hele wereld door lars lofgren" tegengekomen. Er staan algemene dingen in maar die info. kun je goed toepassen op de vogels door de duidelijke uitleg.
ik heb de eerste 70 bladzijden gelezen en ik ben in ieder veel wijzer geworden. Het is een groot boek meer dan 200 blz en heeft me 15euro gekost.
Misschien is dit iets voor je,
en als je een ander boek hebt gevonden titel enz. ben ik ook wel geintreseerd als ik deze heb gelezen.
Vogels van wad en slik of Vogels binnendijks en buitengaats van M de Jong. Al wat ouder, maar bomvol informatie en leuk geschreven! _________________ Canon EOS 70D
Canon lenzen van 10 tot 400mm
Converters
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum