Posted: Sun 30 Oct 2011, 10:10 Post subject: Olympus gebruikers mag ik even,
Graag wil ik weten of ik er slim aan doe om een zuiko 50-200mm te kopen ik gebruik nu een 70-300mm.
Ik heb geen idee wat het verschil is tussen beide lenzen.
Is het bereik met de 50-200 groter?? Is de lens sneller? En misschien ook wel handig om te weten werkt hij in combinatie met een E510 en een teleconverter ec-20.
Misschien allemaal niet te slimme vragen maar ik heb echt geen verstand van fotografie en wil alleen maar vogels fotograferen die er dan ook nog goed opstaan.
B.v.d voor jullie reacties,
Ben
Gender: Male Age: 45 Joined: 28 Dec 2004 Posts: 64 Location: Klundert
Posted: Sun 30 Oct 2011, 12:53 Post subject:
Beste ben
DE 50-200MM is zeker sneller maar heeft geen verder bereik de swd versie is nog sneller
De 50-200mm met de ec2.0 word dus een 100-400mm die een stuk minder snel scherpstelt maar dus meer bereik heeft. In het verleden zijn hier aardige resultaten mee gehaaldt zal dus nog steeds zo zijn.
Alleen is de update van een bodie meschien voor jou ook een optie want toen ik overstapte van mijn 510 naar de E3 was dat al een wereld van verschil in alle opzichten.
Posted: Fri 18 Nov 2011, 20:19 Post subject: Olympus gebruikers mag ik even,
heren bedankt voor jullie commentaar.
Ik heb nu dus waarschijnlijk iets heel vreemds gedaan.
een goedkope Koreaan namelijk een samyang 650-1300 mm.
Voor dit geld € 365,00 wil ik wel een keertje gokken.
Natuurlijk heb ik het gevoel dat geld minder slim besteed is, maar voorlopig is mijn score 100 foto's en hiervan zijn er 3 redelijk voor mijn doen. Ik denk dat ik met de Koreaan niet veel slechter zal scoren.
Het is best mogelijk dat ik gewoon de verkeerde hobby heb, maar dit stoort me niet echt.
Wanneer ik er een redelijke plaat mee heb gemaakt ga ik hem proberen te plaatsen. Dit gaat me niet 1, 2, lukken want verkleinen is een drama voor me.
Groetjes Benver
Deze video is privé, krijg ik te zien. Daar heb ik niet zo veel aan helaas. _________________ De nodige kilo's canon....
Gitzo carbon + wimberley
www.natuurplaten.nl
Gender: Male Age: 55 Joined: 13 Aug 2004 Posts: 406 Location: Enschede
Posted: Sun 20 Nov 2011, 20:30 Post subject:
Tsjonge, ik heb die samyang 650-1300 mm eens bekeken op youtube, die moet je niet even uit het autoraam steken op het moment dat er een fietser langsrijdt
Ben wel benieuwd naar de kwaliteit van die lens.
Zoveel mm voor zo weinig geld
Art _________________ http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Manfrotto Monopod(s) | Benro tripod
Posted: Sat 26 Nov 2011, 20:56 Post subject: Olympus gebruikers mag ik even,
Wel vandaag eindelijk de Koreaan getest.
Het was even wennen, geen automatische belichting, scherp stelling enz.
Na veel vijven en zessen geprobeerd op de sportstand van de E520.
Dit ging zowaar stukken beter.
Ruim 100 foto's genomen en er waren er een stuk of 15 goed voor mijn doen.
Eindelijk is het me gelukt om enkele foto's in mijn persoonlijk map te plaatsten.
Zelf vind ik ze niet verkeerd.
Graag zou ik jullie mening willen lezen. De valkjes zijn met de Samyang 650-1300 gefotografeerd vanuit de auto op een kussen.
Wel zelf alles uitzoeken natuurlijk want de E520 klikt alleen maar maar stelt niet af geen licht, diafragma of wat dan ook. Dit is even wennen na 10 jaar alleen maar klikken.
De vliegende valk was op een afstand van ongeveer 20 meter en kon maar enkele foto's schieten.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum