Posted: Wed 07 Dec 2011, 22:11 Post subject: Uilen
Waar kan ik het beste heen om uilen te fotograferen? Is er iemand die dit vaak doet en die mij wegwijs zou willen maken? Ik woon in de buurt van Utrecht en vind reizen geen enkel bezwaar.
Dank & groet _________________ Canon 5D markII. Canon L24-104 IS USM f4.0 / Canon L 70-200 IS USM f4.0 - Zeiss 50 mm F1.4 / Tamron f2.8 90 MM macro / Zacuto Zfinder & target shooter. Canon extender 2* III
Posted: Wed 07 Dec 2011, 23:56 Post subject:
enige voorkeur voor bepaalde uilensoort? Ransuil zit nu vaak in groepen in roestbomen, soms midden in de stad/dorp. Vaak vind je wel wat via waarneming.nl
Belangrijk lijkt me dat je je richt op 1 bosje met 1 uil, en dat je die goed weet te benaderen zonder verstoring.
Gender: Male Age: 43 Joined: 03 Nov 2010 Posts: 52 Location: Alblasserdam
Posted: Thu 08 Dec 2011, 7:56 Post subject:
Ben ik ook wel benieuwd naar. vooral Velduilen. Overal lees je dat men de locatie niet bekend wil maken om de dieren niet te verstoren; maar vervolgens ook dat men met de auto's in de file stond om de vogels te spotten...
Hoe hypocriet _________________ Canon EOS 7D
Sigma 17-70mm OS
Sigma 105mm
Sigma 150-500mm OS
Tamron 11-18mm
Gender: Male Age: 41 Joined: 07 Nov 2006 Posts: 802 Location: Noardbergum
Posted: Thu 08 Dec 2011, 8:38 Post subject:
Dat is natuurlijk niet hypocriet,dat is alleen maar verstandig. Als je ziet hoeveel gebruikers Birdpix heeft en 95% gerust 2 uur wil rijden voor een plaatje van een uil.....zou het daar dan nog veel drukker kunnen worden. _________________ Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl
Posted: Thu 08 Dec 2011, 10:46 Post subject:
een uil wil je waarschijnlijk overdag fotograferen. Voor bosuil ga je best op prospectie, daar waar je er eentje hoort roepen op heldere windstille nachten waar een beetje bos is (of veel meer). Dan kan je de volgende dag in die buurt de bomen scannen, vaak vind je op die manier de roestplaats.
Ransuil is gewoon overal in de bomen te vinden zoals eerder gezegd...
Voor Steenuil en Kerkuil heb je best een schuur of iets dergelijks waar je toestemming krijgt om er bij post te vatten (zelf heb ik ook geen schuur helaas
Voor velduil moeten we nu ook niet moeilijk doen, kijk gewoon op waarneming.nl en je weet waar de file staat. Leg gewoon even deze kaart bovenop google maps, en je ziet het zo. Er zijn nog genoeg andere plekken te vinden met meerdere beesten..
Gender: Male Age: 49 Joined: 23 Oct 2009 Posts: 271 Location: Zoetermeer
Posted: Thu 08 Dec 2011, 12:25 Post subject:
Marcel van Kammen wrote:
Dat is natuurlijk niet hypocriet,dat is alleen maar verstandig.
Beetje hypocriet is het wel, want die velduilen op BP heb je middels de omschrijving "Zeeland" en Waarneming.nl zo gevonden. En als je in de buurt van de Plompe Toren of Zierikzee komt volg je gewoon de auto's en teletoeters.
's Middags lekker naar de Brouwersdam en 2e helft vd middag op uilen"jacht". Heb je een prachtige vogeldag. _________________ Nikon D7200 met glas van 12mm tot 300mm + 1.4 converter
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum