Gender: Male Age: 67 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 5542 Location: Den Haag
Posted: Wed 30 Nov 2011, 16:21 Post subject: Maandopdracht december 2011: een verstopte vogel
Van Gert-Jan kreeg ik de volgende opdracht:
De opdracht voor de komende maand is: Een verstopte vogel.
Mijn idee hierbij is dit: een thumb waarop je geen vogel kunt ontdekken, en als je hem openklikt is de vogel "meteen" of na enig zoekwerk te zien.
Dit kun je bereiken door een vogel wat kleiner (geen speldenknop!!) in beeld te zetten, of door een soort te kiezen die van nature een goede camouflage heeft en in de goede biotoop zit.
Bij de beoordeling van de foto's zou ik vooral willen letten op een thumb waarin geen vogel te ontdekken is.
Foto's voor deze opdracht moeten gemaakt zijn in de periode van 1 t/m 25 december 2011 (uiterste data doen mee) en kunnen worden aangeboden in het maandopdrachtalbum. Omdat de inzendingen eerst anoniem worden getoond moet in de beschrijving niet teveel prijs worden gegeven. Bij het invullen van de plaats adviseer ik je te beperken tot landniveau. Zoals altijd is één inzending per deelnemer toegestaan en de foto mag niet eerder zijn getoond op Birdpix. Op 26 december komen de foto's online.
Hele gave opdracht! Ik ga deze maand oom mijn best doen. Het is de eerste maandopdracht voor mij, maar ik moet de foto gewoon uploaden in het maandopdracht-album?
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Wed 30 Nov 2011, 20:09 Post subject:
goed 'gevonden' Gert-Jan! ...en ja...Gertjan...gewoon aanbieden in het maandalbum...dat kan al vanaf vandaag! _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Posted: Wed 30 Nov 2011, 21:22 Post subject:
Quote:
en ja...Gertjan...gewoon aanbieden in het maandalbum...dat kan al vanaf vandaag!
In theorie wel, maar dan wordt het toch lastig om een foto te hebben die tussen de datumgrenzen is gemaakt.
Dus vanaf morgen (als je denkt dat een foto die je morgen maakt de beste foto is, die je in die maand gaat maken). Zelf wacht ik meestal met het idee dat de betere foto misschien nog komt (vaak op de 26e).
Groeten, Leo
Gender: Male Age: 34 Joined: 16 Feb 2008 Posts: 127 Location: Lommel, Limburg, België
Posted: Wed 30 Nov 2011, 22:01 Post subject:
Leuke opdracht!
Hopelijk lukt het me deze maand om mee te doen! _________________ Canon 7DII + Sigma 120-300mm f/2.8 Dg OS 'S' HSM + Sigma 1.4x converter (voordien Canon 450D, Canon 7D en sigma 150-500mm)
Posted: Thu 01 Dec 2011, 18:00 Post subject:
Leuk!
Lekker een 'stel willekeurige plaatjes schieten en thuis kijken of er misschien nog een vogel op staat.
Zonder gekheid, benieuwd of ik hier wat van bak.
Groet, Jan. _________________ Nikon D300, Nikkor AF-S VR Zoom ED 200-400mm F/4G IF. Nikon 18-200 mm VR.
Teleconverter TC 1,7. en TC 1,4.
Leuke en originele maandopdracht Gert-Jan!
Ook leuk dat je een foto van mij bij de voorbeelden hebt staan Eens kijken of ik nog zo'n dergelijke foto kan maken om mee te kunnen doen aan de maandopdracht.
Gender: Male Age: 59 Joined: 22 Aug 2010 Posts: 190 Location: Leerdam
Posted: Sat 03 Dec 2011, 0:24 Post subject:
Leuke opdracht, Gert-Jan, die mij wel op het lijf geschreven is!! Als de vogels mij zien duiken ze gelijk weg dus dit moet voor mij een makkie zijn Kan ik eindelijk eens een 'takkefoto' plaatsen die misschien ook nog wel nominaties oplevert
Groet Kees _________________ Leerdams Kristal, made in Japan.....
Leuke opdracht. Ik ga mijn best doen. Bij mij stonden ze toch al te vaak niet prominent in beeld...
groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Gender: Male Age: 68 Joined: 18 Jan 2010 Posts: 274 Location: Ommen
Posted: Tue 06 Dec 2011, 22:45 Post subject:
erg leuke opdracht
Ik heb nog een foto liggen waarop ik nog steeds geen vogel kan ontdekken, misschien zien jullie hem _________________ Werktuig: Sony
Posted: Thu 22 Dec 2011, 11:50 Post subject:
De tijd vliegt. Het is alweer 22 december. Kortom, het wordt tijd om je bestanden nog een goed door te zoeken om te kijken of er nog ergens een vogeltje verstopt zit. De komende dagen hebben jullie misschien ook nog andere dingen te doen (kerstdiner, bij je schoonfamilie op bezoek) en het zou toch zonde zijn als daardoor de kans om mee te doen aan de maandopdracht gemist wordt. Voorlopig is het aantal inzendingen nog niet al te groot, dus laat maar komen die foto's.
Bedankt voor de herinnering. Het was me gelukt deze keer
Was niet zo moeilijk. Vaak als ik alles heb ingesteld zijn de vogels verdwenen. Of nauwelijks meer te zien. Deze opdracht biedt dus kansen voor de beginnende vogelaar!!!
groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Gender: Male Age: 59 Joined: 22 Aug 2010 Posts: 190 Location: Leerdam
Posted: Thu 22 Dec 2011, 23:04 Post subject:
Quote:
hm...k ben mijn inzending kwijt!
Laat ik dat nu ook hebben gehad maar stom toevallig vond ik hem vandaag weer terug, hij stond in de map: '50-jarig Huwelijk Schoonouders'
Maar wacht nog ff met uploaden want de kans is weer uitzonderlijk groot dat ik morgen weer een foto maak waarop bijna geen vogel te zien is
Groet Kees _________________ Leerdams Kristal, made in Japan.....
hij stond in de map: '50-jarig Huwelijk Schoonouders'
Zo'n map heb ik niet!
Doe ik niet aan!
Mijn mappen heten: 2011_1202 of 2009_0314
Gewoon onthouden wanneer de foto gemaakt is en je vindt hem altijd terug.
Maar ik moet nog wel even zoeken, want op mijn thumbs zijn allemaal vogels te zien - het bewijs dat dat de betreffende foto niet is natuurlijk!
Lastig, deze opdracht.
ik heb zo'n zin in de pagina('s) van de maandopdracht.
als 't goed is allemaal thumbs zonder zichtbare vogels... zoiets heb je nog nooit gezien.
GJ _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum