Theovv wrote: |
De 7D is natuurlijk als body wel een vooruitgang op de A300, CMOS sensor, veel sneller, betere AF, meer opties.
. |
hans brinkel wrote: | ||
Jazeker...maar dat is de sony 700 /550 en de 900 ook tav je huidige instapmodel 300 ![]() Maar doe vooral datgene waar je je goed bij voelt. Gr Hans |
Theovv wrote: |
ok, ja, ik vind als je hier kijkt: http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=278&Camera=453&Sample=0&FLIComp=7&APIComp=1&LensComp=113&CameraComp=453&SampleComp=0&FLI=0&API=0
Dan vind ik die 100-400 niet zo veel slechter als de 400 prime, behalve in de hoeken, daar zie je het wel, maar ik heb zelf toch wel het idee dat je zonder statief met IS makkelijker scherpe foto's maakt, dus dat zou de doorslag dan moeten geven. Waarom zou die IS dan bij BIF niet werken? Omdat de lensbeweging dan te groot is? |
Hendrik wrote: | ||
? Niet om je weer aan het twijfelen te brengen of de discussie op te laaien. Ik vind het verschil schandalig groot! Die test moet wel met een oud exemplaar gedaan zijn. Uitgaande van mijn eigen ervaring. Je twijfelt ontzettend over de body's. We zitten te zeuren over ruis en jij vind die test acceptabel? ![]() Het is al eerder geopperd en ik doe het weer: Koop een prime tele. DAN ga je enorm vooruit in beeldkwaliteit! Ik heb geruime tijd geschoten met de 600mm F4 en een 350d. WERELDPLATEN haal je daar uit. En nog steeds. Ok, je mist meer omdat de camera niet zo geavanceerd is maar de beeldkwaliteit is nog steeds super. Een tikkeltje meer ruis, maar dat maakt toch niks uit? Ik neem aan dat je weet dat je in moeilijke iso omstandigheden eigenlijk nooit moet onderbelichten? Schiet beter nog een isostap hoger met overbelichting dan op hoge iso onderbelichten. In de praktijk zal je er weinig van merken. A700, 40d, 50d of D300. De goede beeldkwaliteit hangt echter van je lens af. Dus geen concessies doen aan bokeh zoals met de sony of canon zoom. (Want de consessie van de nikon 200-400 valt reuze mee) |
Hendrik wrote: |
TESTEN!
De 300mm is lekker conpact en weegt niks. Ook heerlijk is die minimale scherpstelafstand en F4 natuurlijk. Puntje van aandacht. Test is waarschijnlijk gedaan met de oudere 100-400. Maar persoonlijk vind ik de 300 + TC ook lekkerder (bokeh voornamelijk maar heb oook een hekel aan die schuifzoom) al is de AF trager. Koop dat ding 2e hands voor een mooi prijs. Is ie uiteindelijk toch te traag, switchen! Zo heb ik zelf heel wat lenswerk gehad en getest zonder daadwerkelijjk geld verloren te hebben. |