Posted: Fri 25 Jun 2004, 12:44 Post subject:
Ik kan je niet helpen met de kwaliteit van deze scoop, maar over het algemeen kun je nooit erg miskopen aan een merk zoals Nikon. Msch is er zelfs een mogelijkheid om ermee te digiscopen met een coolpix. Dat soort dingen weet ik ook niet. Sorry.
Ik denk dat het belangrijkste is, dat jij er tevreden mee zult zijn. Als ik twijffel of iets is wat ik zoek, dan koop ik het gewoon niet. Als iets het net niet is, zie ik mij binnen de korste keren het item toch weer wegdoen en het item te kopen dat het wel is voor mij. Msch moet je eens naar de vogelbescherming in Zeist om te kijken naar verschillende kijkers naast elkaar. Ik weet niet of ze Nikon hebben, maar het punt wat ik wil maken is, dat je voor jezelf moet kijken wat je van een scoop verwacht, wat je wilt en wat bijzaken zijn. De zoom is niet nodig, dat ben ik met je eens, maar het is wel handig. Voor mij persoonlijk zou de optische kwaliteit prioriteit nummer 1 zijn. Dat moet je zelf bekijken, want vragen helpt niet, omdat iedereen zijn eigen voorkeur heeft.
Als je dan aan het vergelijken bent, en je komt tot de conclusie dat je iets wilt hebben, dat je budget te boven gaat, dan zijn er slechts 2 mogelijkheden. A, je spaart verder en koopt het item een half jaar of jaar later (dat is niets als je denkt dat zo'n scoop toch zo'n 10 jaar mee moet kunnen), of B je zoekt je zot naar een 2de hands. Er zijn altijd mensen die overstappen naar nieuwere versies, ander merk etc etc. Hier moet je wel naar zoeken, want scoops zijn niet zo gemakkelijk te vinden dan lensen voor fotocamera's (waar ik dan wel verstand van heb).
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum