Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht


Maandopdracht oktober: rake compositie
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4620
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 Oct 2023, 19:30    Post subject: Maandopdracht oktober: rake compositie
Deze opdracht is afgelopen. De nieuwe opdracht vind je hier:

https://www.birdpix.nl/viewtopic.php?p=152071

Bert Ooms heeft voor jullie de volgende maandopdracht bedacht.

Maak een foto waarbij de plaatsing van het onderwerp in het kader cruciaal (of ten minste erg belangrijk) is om het beeld (extra) aansprekend te maken. Omdat het lastig is om dat goed te omschrijven heb ik redelijk wat voorbeelden gezocht:

https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=531355
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=532024
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=531269
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=512457
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=187109
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=173289
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=384134
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=423264
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=482720
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=481971
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=481881
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=481989
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=480674
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=470697

Het lijkt misschien wat lastig, maar bedenk dan dat élke foto baat heeft bij een goed gekozen compositie. De gedachte is dan ook, dat je wat gaat spelen met de compositie en buiten de lijntjes durft te gaan, om te ontdekken hoe de foto het meest aansprekend is, naar jouw idee. Veel succes en vooral: plezier!

De spelregels voor de opdracht luiden zoals altijd

- Iedere geregistreerde gebruiker kan maximaal 1 foto indienen
- De foto moet in de maand oktober van dit jaar gemaakt zijn
- De foto mag niet eerder op Birdpix geplaatst zijn
- De foto wordt exclusief geüpload in het maandopdrachtalbum en dus niet via de normale route in het Verzamelalbum
- Voor de zekerheid kan je in het veld 'beschrijving' als eerste woord in hoofdletters MAANDOPDRACHT typen. Mocht je de foto per ongeluk in het verkeerde album geupload hebben, dan zorgen wij ervoor dat deze op de juiste plek komt.
- De foto wordt niet gemodereerd, maar de regels ter bescherming van welzijn en veiligheid van de vogels zijn wel van toepassing. Het is ook niet de bedoeling dat mensen nadrukkelijk herkenbaar in beeld worden gebracht.
- Tot en met in ieder geval 27 oktober kan je foto’s insturen. Het uploaden kan totdat het uploaden voor het maandopdrachtalbum door de admin is geblokkeerd
- Op 28 oktober komen de foto’s online, en kunnen de foto’s door geregistreerde gebruikers genomineerd en becommentarieerd worden.
- Het wordt verwacht dat je als deelnemer ook de foto’s van anderen becommentarieert en nomineert.
- Het becommentariëren gebeurt net als het nomineren anoniem. Wil je een eerder geschreven commentaar aanpassen, schrijf dan een tweede commentaar, het eerste commentaar wordt dan verwijderd.
- Nomineren kan tot aan moment dat het nomineren door de admin is geblokkeerd.
- De bedoeling is dat op 31 oktober de winnaars bekend gemaakt worden, dus zorg dat je uiterlijk 30 oktober klaar bent met het nomineren.
- De foto met de meeste nominaties wint de maandopdracht.
- De plaatsen 1 tot en met 7 krijgen punten voor de jaarcompetitie. Plaats 1: 10, plaats 2: 8, plaats 3: 6, plaats 4: 4, plaats 5: 3, plaats 6: 2 en plaats 7: 1 punten. Bij een gelijk aantal nominaties krijgt iedere deelnemer hetzelfde aantal punten.
- Alle nominaties en commentaren worden na bekendmaking van de winnaars openbaar gemaakt.
- Na deze maandopdracht wordt de tussenstand voor de jaarcompetitie van 2023 bepaald.


Last edited by Marcel van der Tol on Wed 01 Nov 2023, 10:09; edited 3 times in total
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 Oct 2023, 19:38    Post subject:
Kijk, dat is nou eens een opdracht waarbij je alleen maar met je camera naar buiten hoeft te gaan en je creatieve modus aan moet zetten. Ergens een voor de hand liggende opdracht, maar ik vraag me af of hij er ooit tussen heeft gezeten in al die jaren. Ik heb er zin in!
Back to top
Reply with quote
 
RTL


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 03 Oct 2023, 8:23    Post subject: MO
IDD Vincent. De opdracht v/d maand kort samengevat: Maak een mooie vogel-foto.
Alles is toegestaan.

Groet RTL
Back to top
Reply with quote
 
Jovanzo
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 23 Apr 2023
Posts: 44
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 03 Oct 2023, 8:44    Post subject:
Een vraagje, dus je mag alles gewoon fotograferen of moet het met een mooie omgeving zijn of zo. Of wat anders
Back to top
Reply with quote
 
Bert Ooms
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 68
Joined: 29 Sep 2007
Posts: 579
Location: Emmen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 03 Oct 2023, 10:21    Post subject:
Ja, wat je fotografeert, maakt bij deze opdracht niet uit (wel een vogel erop natuurlijk). Het gaat erom, dat een ongewone compositie ervoor zorgt, dat de foto grappiger, verhalender, boeiender, etc wordt. Speciaal hiervoor op stap gaan lijkt me niet nodig; bij elke foto die je maakt deze maand, kijk je of een afwijkende compositie iets mooiers oplevert. Dat kan heel verrassend zijn. Het helpt natuurlijk wel als je voldoende omgeving in je foto meeneemt om later lekker te kunnen spelen met de compositie.
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Jovanzo
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 23 Apr 2023
Posts: 44
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 03 Oct 2023, 10:42    Post subject:
Oke snap het nu wel, deze maand kunnen we vreemde vogels tegen komen 😃 voor de opdracht
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1806
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 03 Oct 2023, 13:13    Post subject:
Lijkt me erg leuk om mee aan de slag te gaan. Hopelijk gaat het lukken!
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 490
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 03 Oct 2023, 21:11    Post subject:
Hiermee kan je echt alle kanten op. Letterlijk en figuurlijk.
Leuk!

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
kevinhollmann
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 38
Joined: 29 Mar 2020
Posts: 37
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 04 Oct 2023, 18:41    Post subject:
Leuk Bert! Ik ga mijn best doen!
_________________
Nikon Z9
Nikon 400 2.8 TC VR S
Back to top
Reply with quote
 
Freddy69


Gender: Male
Age: 70
Joined: 07 Mar 2020
Posts: 16
Location: Herk-de-Stad (Belgie)
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 18 Oct 2023, 15:03    Post subject: verhoudingen in HxB
leek me een fijne MO totdat ik mijn foto wilde plaatsen...kreeg ofwel dat mijn foto te groot is ofwel dat ie te klein is..mijn foto had ik gereduceerd naar een 375x800 mix opname...is in beide gevallen niet oke blijkbaar de min breedte moet 500 pix zijn en de hoogte max 700 pix als ik de breedte op min 500 pix zet dan word de hoogte te groot...als ik de hoogte op 700 pix zet dan wordt de breedte te klein...kan natuurlijk de verhouding verbreken maar dan trekt de foto nergens nog op ...dus maar opgegeven om iets te plaatsen...Nochtans ging het om een speciale compositie...
_________________
https://fredor2.wixsite.com/my-site
Back to top
Reply with quote
 
Alex Roetemeijer
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 48
Joined: 15 May 2005
Posts: 68
Location: Zweden, Järna
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 21 Oct 2023, 9:49    Post subject: Re: verhoudingen in HxB
Freddy69 wrote:
leek me een fijne MO totdat ik mijn foto wilde plaatsen...kreeg ofwel dat mijn foto te groot is ofwel dat ie te klein is..mijn foto had ik gereduceerd naar een 375x800 mix opname...is in beide gevallen niet oke blijkbaar de min breedte moet 500 pix zijn en de hoogte max 700 pix als ik de breedte op min 500 pix zet dan word de hoogte te groot...als ik de hoogte op 700 pix zet dan wordt de breedte te klein...kan natuurlijk de verhouding verbreken maar dan trekt de foto nergens nog op ...dus maar opgegeven om iets te plaatsen...Nochtans ging het om een speciale compositie...


kijk of deze klopen:
Maximum bestandsgrootte (kB):400
Maximum breedte van de foto (pixel):1024
Maximum hoogte van de foto (pixel):800
Toegestaan om JPG bestanden te uploaden:Ja

test eerst om de foto op te laden in je persoonlijke album, als dat ook niet gaat is er wat mis bet de bovenstaande maten. Als dat wel gaat ligt de fout in het oplaadalbum van MO.

(opgeven is natuurlijk geen optie, geduld is als fotograaf toch een belangrijke eigenschap:-))

Groet Alex
_________________
Canon
-------------------------------------------------
http://www.pbase.com/alexroetemeijer

' De mens heeft geen tijd om voor alles tijd te hebben'.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 23 Oct 2023, 22:19    Post subject:
Je hebt geen pixpas, dus dan is de maximale hoogte voor jou 700 pixels (en 300 kB, maar dat zal het probleem niet zijn lijkt me). Je wilt iets uploaden in de verhouding 375x800. Dat komt overeen met 328x700.

Volgens de FAQ moet de breedte van een foto minimaal 500 pixels zijn. Ik heb dat destijds goed proberen uit te zoeken, maar dat lijkt me wel vrij breed voor een staande foto. 3:2 bij 700 pixels is bijvoorbeeld maar 467 pixels breed, en dat is toch geen vreemde verhouding. 328 is wel heel erg smal, maar je zou die vrijheid moeten hebben, dat ben ik met je eens. Ik ga eens kijken of ik iets kan aanpassen aan de instellingen.

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 23 Oct 2023, 22:19    Post subject:
Uiterlijk aanstaande vrijdag 27-10 kun je nog foto’s insturen met een originele / sterke compositie!
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 23 Oct 2023, 22:33    Post subject:
De oude FAQ was op dit punt wat uitgebreider dan de nieuwe.

De oude FAQ:
https://www.birdpix.nl/faq.php
Schrijft dat een liggende foto minimaal 500 pixels breed moet zijn en een staande foto tussen 375 en 450 pixels breed.

De door jou gewenste 328 pixels gaat dus inderdaad niet lukken. Ik heb in de instellingen gekeken, en kan alleen de maximale afmetingen aanpassen. Ik ben bang dat de minimale afmetingen ergens in de code van de website verstopt zitten.

Twee opties: 375x700 uitsnijden, of toch 328x700, maar dan met aan weerszijden een witte (of zwarte) balk eraan vast.

Succes!

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Jovanzo
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 23 Apr 2023
Posts: 44
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 24 Oct 2023, 7:56    Post subject:
Ik heb een foto met Scheveningen op de achtergrond kan die ook bij deze maandopdracht
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1806
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 25 Oct 2023, 13:07    Post subject:
Nou, ik heb zowaar wat kunnen inzenden. Natuurlijk niet een winnaar, maar winnaars hebben er niets aan om winnaar van een heel klein handjevol inzendingen te zijn, dus beschouw mijn bijdrage dan maar als bladvulling en concurrentie.
@jovanzo: Tuurlijk mag Scheveningen op de achtergrond. Al maak je een foto in Scheveningen! Hoe meer Scheveningen, hoe beter ....... Smile
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Truus Aletta Maan
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 71
Joined: 03 Jan 2017
Posts: 274
Location: Oosterstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 25 Oct 2023, 13:53    Post subject:
En ik ben mijn “dip” te boven gekomen en doe toch weer mee deze maand. Het is toch veel te leuk om aan een opdracht te werken. Mijn foto zal er weer tussen staan.
Truus
_________________
Het oog wordt niet verzadigd van het zien. Prediker 1:8
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 490
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 25 Oct 2023, 15:59    Post subject:
Truus Aletta Maan wrote:
En ik ben mijn “dip” te boven gekomen en doe toch weer mee deze maand. Het is toch veel te leuk om aan een opdracht te werken. Mijn foto zal er weer tussen staan.
Truus


Wat een fijn nieuws, Truus!
Fijn voor jezelf en fijn voor ons!

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
RTL


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 27 Oct 2023, 19:38    Post subject: Nog even.
Nog een paar uurtjes en dan sluit de tijd.
Morgen komen ze er op. Ik hoop lekker vroeg. Dan kunnen we lekker lang doen met de comments.. Zaterdag en slecht weer ....

Groet RTL
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4620
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 28 Oct 2023, 10:16    Post subject:
De inzendingen van de maandopdracht van oktober staan online. Dinsdag 31 oktober worden de winnaars bekend gemaakt. Houdt er rekening mee dat dit naar alle waarschijnlijkheid niet eerder dan dinsdagavond zal kunnen gebeuren.

Veel plezier met de commentaren en de nominaties.
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 490
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 28 Oct 2023, 21:54    Post subject:
Ik heb weer een dilemma. Er zitten echt heel fraaie foto's bij, met prima composities! Dat zouden natuurlijk alllemaal 'rake composities' kunnen zijn. Maar zo had ik de MO niet begrepen. Bij een aantal mis ik het expliciet genoemde element "De gedachte is dan ook, dat je .... buiten de lijntjes durft te gaan".
Die foto's zie ik er gelukkig ook bij! Maar ik merk nu dat het heel lastig is te bepalen waar de grens is tussen een 'gewone' rake compositie' en een die raak is omdat er 'buiten de lijntjes gekleurd is'.

Ik ga wel zien waar het heen gaat, als ik aan het beoordelen ben.

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1806
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 30 Oct 2023, 10:25    Post subject:
Zo, ik heb ze allemaal voorzien van een reactie, en er een paar genomineerd. Een heel leuke opdracht vond ik het. Een beetje out of the box denken maar vooral het doel voor ogen houden dat de foto moet binnenkomen vanwege de kracht van de compositie.
Erna, ik denk dat je te veel wil begrijpen en daardoor in verwarring raakt. Mijn eigen insteek is bij de MO, om de titel letterlijk te nemen, wel de bescrhijving even door te nemen maar vooral te kijken hoe sterk de foto op mij over komt. Dan is een schot raak he? Daarna kijk ik of het inderdaad de compositie is waardoor het zo overkomt, of dat daar ook wel wat aan te verbeteren zou zijn. En ik kijk naar andere elementen die wellicht mee spelen in hoe raak die foto is.
Voor de nominaties is mijn criterium altijd, dat de foto voor mij prachtig is. Daarna of ect perfect is voldaan aan de opdrachtstitel. Als het de bedoeling was geweest dat elke foto out of the box zou zijn, zou dat in mijn ogen gewoon in de titel moeten staan, zo rechtlijnig denk ik.
De opdracht nodig inderdaad ook uit tot out of the box denken, maar volgens mij is dat geen harde eis om aan de opdracht te voldoen.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 490
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 30 Oct 2023, 12:08    Post subject:
josephine wrote:
....Erna, ik denk dat je te veel wil begrijpen en daardoor in verwarring raakt. Mijn eigen insteek is bij de MO, om de titel letterlijk te nemen, wel de bescrhijving even door te nemen maar vooral te kijken hoe sterk de foto op mij over komt. Dan is een schot raak he? Daarna kijk ik of het inderdaad de compositie is waardoor het zo overkomt, of dat daar ook wel wat aan te verbeteren zou zijn. En ik kijk naar andere elementen die wellicht mee spelen in hoe raak die foto is.
Voor de nominaties is mijn criterium altijd, dat de foto voor mij prachtig is. Daarna of ect perfect is voldaan aan de opdrachtstitel. Als het de bedoeling was geweest dat elke foto out of the box zou zijn, zou dat in mijn ogen gewoon in de titel moeten staan, zo rechtlijnig denk ik.
De opdracht nodig inderdaad ook uit tot out of the box denken, maar volgens mij is dat geen harde eis om aan de opdracht te voldoen.
grtz, josephine


Ik gaf al aan dat ik het lastig vind om te bepalen welk onderdeel van de tekst hoe zwaar zou moeten wegen. Zelf noem je ook 'out of the box' denken. En dat is nu precies wat ik verwachtte, maar bij een heel aantal (ook écht heel mooie!) foto's niet zie.
Jij geeft aan dat voor jou het eerste criterium is dat de foto prachtig is. Ik kijk daar anders tegenaan: Zelfs de prachtigste foto's krijgen van mij nooit een nominatie als ze in mijn ogen niet of onvoldoende aan de MO voldoen. Mijn start is altijd: in welke mate voldoen de foto's aan de MO, en daarna kijk ik welke foto's daarvan ik het mooiste of beste vind. Waarom is er anders een opdracht?

Dit blijft een lastig punt, omdat er per definitie altijd met (minstens) twee maten gemeten (beoordeeld) wordt, waarbij ook de interpretatie van de MO ook een grote rol speelt.

Maar goed, het is geen halszaak. Ieder doet het op zijn manier. En misschien is ook dat juist wel leuk!?

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Bert Ooms
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 68
Joined: 29 Sep 2007
Posts: 579
Location: Emmen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 30 Oct 2023, 12:18    Post subject:
Zo, ik ben alle foto's langs geweest. Hele mooie, leuke, originele beelden zitten erbij!
Ik snap dat het soms wat lastig is om te beoordelen in hoeverre een "rake compositie" bepalend is voor een foto. De aanpak die Josephine hierboven beschrijft heb ik ook zo ongeveer gevolgd. De foto moest in eerste instantie aansprekend zijn en vervolgens beoordeelde ik of de compositie bepalend was voor de beleving van de foto (want dat was de opdracht). Ik vind het dan een pluspunt als er een beetje buiten de geijkte kaders gedurfd wordt voor een extra versterking van het beeld.
Bij m'n eigen inzending vind ik dat overigens maar matig gelukt. Beetje te weinig fototijd gehad helaas.

Groet,
Bert
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Erik van Ark
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 63
Joined: 29 Oct 2011
Posts: 94
Location: Wageningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 30 Oct 2023, 14:35    Post subject:
Ik heb ook alle foto's van commentaar voorzien en nominaties uitgedeeld.

Ik begrijp Erna wel.
Er zitten hele mooie foto's bij die, naar mijn idee, niet of onvolledig voldoen aan de MO. Bert weet precies wat hij heeft bedoeld en wanneer ik de voorbeeld foto's bekijk krijg ik daar een bepaald beeld bij.
Daarbij is, naar mijn mijn idee, de beeldopbouw het belangrijkste.
Dat is de opdracht.
Verrassend; anders dan anders.
En daarnaast moet het, natuurlijk, een mooie foto zijn.

Dat is in ieder geval de volgorde waarop ik heb beoordeeld.

Maar het leuke vind ik juist dat iedereen daar op een andere manier mee omgaat. Ook de fotografen die, naar mijn idee, de opdracht op een andere manier hebben benaderd dan ik zou hebben gedaan.

Heb zelf overigens niks ingestuurd, dus ik heb makkelijk praten ....

Erik
_________________
Erik

Canon R6 (80D), Canon RF 70-200 f4; Canon RF 100mm, Sigma 150-600 Sports.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum