Doodles wrote: |
Neenee! Die van de 1d2 is veel beter dan die van de 20D! Ik gaf aan dat die van de 30D een hele verbetering is tov de 20D (andere AF algoritmes).
De 1D2n is nog steeds beter, maar niet zoveel beter dat je alleen daarvoor 2000 euro neer zou moeten tellen (hoewel dat subjectief is). Dus voordat ik half BP over me heen krijg: de 1d2 is veel beter qua AF dan de 20D!!! Btw, ik heb deze info verkregen door eenzelfde vraag te stellen op diverse US forums. De antwoorden waren nogal unaniem. Zit zelf dus ook met dilemma 30D/1d2N. Het prijsverschil is erg groot. Maar ja, behalve de AF is het aantal fps en de kwaliteit van de body gewoon veel groter. Wellicht dus maar doorsparen, maar dat is off topic. |
Zeger wrote: |
Voor vliegbeeden gebruik ik wel altijd 45 AF punten,maar heb ook geen zekerheid dat hij weer scherp is enz........ veel oefenen en proberen,het moet een keer lukken. Met alleen het middelste AF punt word het wel weer moeilijker,om hem te blijven volgen,als je er dan even naast zit kan de vogel al weer in niet zo'n goede positie zijn om af tedrukken voordat hij hem weer scherp gesteld hebt,dus mijn mening is,met vliegende beelden,zoveel mogelijk AF punten gebruiken,maar is ook weer persoonlijk. |
Jeroen Gense wrote: |
Heel herkenbaar. Canon blijft inderdaad erg achter en denk niet dat er een 12 meg pixel met 1.6 vergroting gaat komen voorjaar 2007.
Eerder weer een MK2N die fullframe is. We kunnen jaloers zijn om de Nikon D2X,voor vogelfotografen DE ideale camera. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. |
Luc Hoogenstein wrote: |
(tip: als je een al servo op een 20d met bijvoorbeeld een 300mm niet onder de knie krijgt, ga dan net zolang oefenen totdat je het wel lukt. De fotograaf maakt nog steeds de foto, een body met lens is niet meer dan een instrument. Verwacht geen wonderen van een nieuwe body, tenminste, niet meteen). |
Quote: |
Met het ringtype USM-aandrijving, het ingebouwde scherpstelsysteem en een verbeterd aandrijfalgoritme, is het autofocus van dit objectief het snelste ter wereld (indien gebruikt bij de EOS-3). |
Sander L wrote: |
Frapant, het verschil tussen de 20D en 30D. Want qua AF hardware zijn ze identiek ? |
Sander L wrote: |
PS. De EOS 3 heeft/had toch hetzelfde AF systeem als de 1D MK II(N) ? Iig geeft Canon aan dat de EOS3 in combinatie met de EF 400/2.8L IS nog immer de snelste AF combinatie ter wereld is... http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Objectieven/Fixed_Focal_Length/EF_400mm_f28LIS_USM/ |