Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

adres/telefoon Foto Crown ??

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Jan 2007, 9:50    Post subject: adres/telefoon Foto Crown ??
Ik ben op zoek naar een "betaalbare" Canon lens en heb begrepen dat Foto Crown nog wel eens een gunstige prijs vraagt. Probleem is dat ik geen telefoonnummer, adres of website van ze kan vinden Confused
Wanneer iemand een contactadres weet hou ik me aanbevolen, ook voor alternatieven en voor mensen die hun Canon Zoom Lens EF-S 10-22mm kwijt willen Cool

cor visser

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Jan 2007, 10:47    Post subject:
Beste Jaap

Ik weet dat hij in Woudenberg zit, dit heb ik voor je kunnen vinden.

Crown Group

Westerwoud 13/A
3931DJ Woudenberg
Tel: 033 2867030
Fax: 033 2866195

groet
cor visser
Reply with quote

Jaap Schelvis

PostPosted: Tue 02 Jan 2007, 10:52    Post subject:
Bedankt Cor!
Ik zal ze eens bellen.
Groet,
Jaap

HJDT

PostPosted: Tue 02 Jan 2007, 14:46    Post subject: !!!!!!! DOE HET NIET !!!!!!!
Ik loop al een tijdje rond met een zeer nare ervaring met Crown die ik jullie toch niet wil onthouden.
Enige tijd geleden vroeg ik bij Crown prijsinformatie op over een EF500f4 lens en een Canon EOS 30D. Daarbij de vraag wat ik voor mijn 20D terug zou krijgen. Ik kreeg antwoord over de prijzen en dat er voor mijn 20D 700 euro inruil geboden werd, er werd niet gerept over of het tot een bepaalde datum geldig was dus ik dacht er 4 dagen over na.
Het was uiteraard een uitstekend aanbod en ik mailde dat ik graag de body wilde komen inruilen (de lens zou ik nog niet direct aanschaffen). Krijg ik doodleuk een mailtje terug dat het aanbod niet meer geldig was, dat er geen 20D's meer ingeruild werden omdat er ondertussen al teveel op de plank lagen.
Verbazing en verontwaardiging waren mijn deel en wat ik ook deed ik kon geen verandering in de situatie brengen en ik had gewoon dikke pech.

Ik heb duidelijk gemaakt dat ik het absoluut niet pikte dat er op een dergelijke manier zaken gedaan werd door meneer Ruitenberg en dat ik zowel verbaasd als woest was over de gang van zaken.

Mijn advies zou dus zijn: (tenzij je graag zaken doet met een onbetrouwbare toko) blijf weg bij Crown. Een oplicher eersteklas die zich alleen aan zijn woord houdt als het hem uitkomt. Een zaak als Kamera Express is maar enkele euro's duurder maar zal dit soort lage streken NOOIT leveren, daar ben ik van overtuigd. Voor dat verschil en een betrouwbare leverancier rij ik graag iets verder....
Reply with quote

Jan Uilhoorn
Guest

PostPosted: Tue 02 Jan 2007, 16:32    Post subject:
Wel een hoop geschreeuw van iemand die zijn eigen vraag van lens en body wijzigt naar alleen de aanschaf van de body.

Jan
Back to top
Reply with quote

geelgors

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 02 Jan 2007, 16:49    Post subject:
HJDT wrote:
Een zaak als Kamera Express is maar enkele euro's duurder maar zal dit soort lage streken NOOIT leveren, daar ben ik van overtuigd.

Hoi Michel en Jaap, (J onderaan nog wat winkel tips voor jou en we zien de 9de wel wat het geworden is ; - )

Jammer Michel want dat bod is idd prima, vraag me toch af waarom hij het gemaakt heeft als hij er vervolgens niets mee gaat doen. What's in it for him? . . .

Wat betreft dat zal KE nooit doen. Ik heb zelf nogal slechte ervaringen met aftersales van KE. Voor een bepaalde trip op een boot wilde ik mijn camera en lens hebben + benodigdheden. Omdat ik nog niks had zat ik al
snel aan de 3000+ euro. Voor KE gekozen omdat daar alles direct
beschikbaar was wat ik wilde en ik er zo de winkel mee zou kunnen uitlopen.

Dag ervoor nog contact gehad en aangegeven dat ik de volgende dag zou komen. Aan de telefoon wordt je nogal snel "afgehandeld", ik kan het niet anders noemen. Na het winkel bezoek heb ik nog een paar keer telefonische contact gehad en het was geen incident, het moet altijd snel snel.

In de winkel bleek de 30D uitverkocht, ja u had moeten reserveren?! Hallo had dat gister even gezegd! De verkoper dacht echter wel dat er die middag nieuwe 30Ds zouden komen en daar kon ik op wachten. Uur later geen 30D, misschien later op de dag of anders toch zeker deze week. Ik gaf nadrukkelijk aan dat ik hem voor de trip wilde hebben. Dit was een week later en zou geen probleem zijn. Omdat ik hem niet meer zou kunnen komen afhalen heb ik ook aangegeven dat het dan thuis bezorgt zou moeten worden. Dat ging allemaal lukken, maakt u zich geen zorgen dus ik betaalde de complete set vooruit (dom).

Om een lang verhaal kort te maken, de dag voor de pelagic kon ik er toch nog zelf om, heel wat moeite voor moeten doen! Dit ondanks een aantal telefoontjes diezelfde week om te vragen of het wel ging lukken en we niet naar een andere oplossing moesten gaan kijken. Pas in de winkel kon de koop ongedaan gemaakt worden. Waardeloos want toen MOEST ik wel bij KE kopen omdat ik nooit meer op tijd ergens anders een 30D kon halen.

In de telefoon gesprekken werd aangegeven dat er wat geregeld zou worden als ik hem niet op tijd had. Nou die regeling was een lensdoekje, dat mochten ze van mij houden. Gemaakte onkosten waren al vele malen groter. Het personeel was nogal verontwaardigd omdat ik boos was over deze afhandeling en gedroegen zich arrogant en asociaal. Ze maken allerlei beloftes die ze niet nakomen en toch zijn ze verbaasd dat je niet tevreden bent.

Wat blijkt nu, op www.tweakers.net ben ik niet de enige die deze ervaring heeft. Wat betreft prijs, winkel en verzending is KE misschien wel ok, maar daar houd het ook echt op. Daardoor heeft de winkel inmiddels op tweakers een MATIG rating gekregen. Geheel terecht. Er zijn veel internet winkels waar je kan afhalen die goedkoper zijn. Voor service hoef je niet naar KE, zoals andere klanten aangeven: je wordt er als een hond behandelt. Met konijnberg heb ik geen ervaring maar ik lees daar niet van dit soort verhalen over, in tegendeel deze zijn meestal positief. Hellaas is het niet om de hoek.

Kort na mijn KE ervaringen had ik nog een éénpoot nodig. Deze heb ik besteld bij corné van ipperen. Binnen een week had ik hem thuis. E-mails worden snel, volledig en netjes afgehandeld. Verzending is via UPS, je kan het pakje daarmee erg goed volgen en er wordt aangegeven wanneer het thuis bezorgt wordt zodat je daar eventueel rekening mee kan houden. De prijzen zijn er scherp. Ook een aanrader vind ik www.topdeals.nl ze zitten in Zeist. Hier heb ik een image tank gekocht. Ik weet dat ze momenteel een 500mm (daar gaat het toch om?) in bestelling hebben maar levering problemen hebben met canon. Prijzen van topdeals zijn erg scherp en medewerkers zijn beleefd en snel zowel in de winkel als met mails. In de winkel hebben ze ook alles wat op de website staat op voorraad zodat je de aankoop kan testen als je dat wilt. Over topdeals lees ik veel positieve ervaringen en ze gaven aan dat andere lenzen dan op de website besteld kunnen worden maar ze kunnen geen beloftes maken over levertijden. Dat is dus aan jezelf. Het loont denk ik de moeite even bij ze informeren.

De goedkoopste aanbieder van een 500mm is http://www.touchdown-photo.nl/ hier gaan ze voor 5099 over de toonbank. Het lijkt mij echter iemand die een winkel aan huis heeft oid.

Hierbij nog even de beoordelingen op tweakers van genoemde winkels:

Kamera Express

touchdown-photo.nl

top deals

van ipperen heeft volgens mij geen tweakers account, het gaat namelijk via een abonnement wat bedrijven afsluiten met tweakers.

grt,

mp

EDIT:

corne ook nog gevonden, hier wel enkele negatieve reacties:

http://tweakers.net/shopsurvey/6589

let op bij top deals en touchdown geen enkele!
Back to top
Reply with quote

geelgors

PostPosted: Tue 02 Jan 2007, 17:03    Post subject:
cor visser wrote:
Beste Jaap

Ik weet dat hij in Woudenberg zit, dit heb ik voor je kunnen vinden.

Crown Group

Westerwoud 13/A
3931DJ Woudenberg
Tel: 033 2867030
Fax: 033 2866195

groet
cor visser

Ik kwam dit mail adres nog tegen, hij schijnt ook op marktplaats.nl te vinden te zijn.

H.P. Ruitenberg
hpr@crown-group.demon.nl
Back to top
Reply with quote

Lesley van Loo

PostPosted: Tue 02 Jan 2007, 17:15    Post subject:
Ik heb juist erg goede ervaringen met kamera-express, mijn lens en converter had ik naar mijn huis laten opsturen, lekker snel binnen.
na een jaar was mijn lens kapot, bij KE ingeleverd en ze hebben ervoor gezorgd dat ik hem snel weer terug had.
vanmorgen gebeld of ze de 30D op voorraad hadden en of ze misschien de accu al wilden opladen omdat ik gelijk door wilde gaan fotograferen, kom daar aan, accu opgeladen en camera gereserveerd, perfecte service.

Doodles

PostPosted: Tue 02 Jan 2007, 17:16    Post subject:
Typisch, de klachten bij Corne van Ieperen zijn allemaal met betrekking tot verzending. Ik heb zelf exact hetzelfde gehad met de 70-200/4.

Na de bestelling was het lange tijd stil, hoewel de lens binnen een week op voorraad zou zijn. Na enig heen en weer gemail ging de lens eindelijk met TPG mee en kreeg ik een T&T code om de zending te volgen. Die bleef vervolgens enkele dagen op dezelfde status staan, geen pakket aan de deur. Pas na 3 weken gemail kon Corne me melden dat de lens waarschijnlijk ergens bij TPG op een plank was blijven liggen en dat ze hem ineens hadden gevonden.

Uiteindelijk heb ik de lens dus gekregen, maar het verhaal dat TPG het pakket 3 weken heeft kwijtgemaakt gaat er bij mij niet in. Volgende keer maar zelf halen of ergens anders kopen...

Bij KE heb ik wel eens wat kleine dingen besteld die elders niet op voorraad waren. Ik kan de nogal botte behandeling aan de telefoon beamen, en dat heeft me doen besluiten geen gebruik meer van deze zaak te maken.

Met KB heb ik geen slechte ervaringen. Ooit één keer werd een verkeerd item opgestuurd en na een telefoontje werd dat opgelost, klasse service.
Back to top
Reply with quote

geelgors

PostPosted: Tue 02 Jan 2007, 17:34    Post subject:
Voor de volledigheid hier KB:

http://tweakers.net/shopsurvey/1827

Even snel doorgekeken en ik zag geen lagere beoordelingen dan voldoende (voor verzending in dit geval).

@ Lesley ik heb sterk het idee dat het structurele problemen zijn bij KE, ze hebben mogelijk een afhandeltijd limiet voor telefoontjes etc. Wat ik nog vergat te vermelden is dat een manager oid opmerkte dat een 30D maar een marge van 30 euro had voor hem (tuuuurlijk) dus waar maakte ik als klant mij nu druk over. Ik mocht blij zijn dat ik hem uberhaupt bij hem mocht kopen oid?
Back to top
Reply with quote

Lesley van Loo

PostPosted: Tue 02 Jan 2007, 18:30    Post subject:
@ geelgors: dat is idd niet erg netjes, denk idd dat het per medewerker verschilt, maar dat heb je natuurlijk bij een hoop bedrijven.

Hendrik

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Jan 2007, 20:13    Post subject: Re: !!!!!!! DOE HET NIET !!!!!!!
HJDT wrote:
Ik loop al een tijdje rond met een zeer nare ervaring met Crown die ik jullie toch niet wil onthouden.
Enige tijd geleden vroeg ik bij Crown prijsinformatie op over een EF500f4 lens en een Canon EOS 30D. Daarbij de vraag wat ik voor mijn 20D terug zou krijgen. Ik kreeg antwoord over de prijzen en dat er voor mijn 20D 700 euro inruil geboden werd, er werd niet gerept over of het tot een bepaalde datum geldig was dus ik dacht er 4 dagen over na.
Het was uiteraard een uitstekend aanbod en ik mailde dat ik graag de body wilde komen inruilen (de lens zou ik nog niet direct aanschaffen). Krijg ik doodleuk een mailtje terug dat het aanbod niet meer geldig was, dat er geen 20D's meer ingeruild werden omdat er ondertussen al teveel op de plank lagen.
Verbazing en verontwaardiging waren mijn deel en wat ik ook deed ik kon geen verandering in de situatie brengen en ik had gewoon dikke pech.

Ik heb duidelijk gemaakt dat ik het absoluut niet pikte dat er op een dergelijke manier zaken gedaan werd door meneer Ruitenberg en dat ik zowel verbaasd als woest was over de gang van zaken.

Mijn advies zou dus zijn: (tenzij je graag zaken doet met een onbetrouwbare toko) blijf weg bij Crown !!!!!!!!! Een
oplicher eersteklas die zich alleen aan zijn woord houdt als het hem uitkomt. Een zaak als Kamera Express is maar enkele euro's duurder maar zal dit soort lage streken NOOIT leveren, daar ben ik van overtuigd. Voor dat verschil en een betrouwbare leverancier rij ik graag iets verder....

Beetje (erg) kort door de bocht om aan de hand van deze ervaring de verkoper als oplichter eerste klas te bestempelen. (als ik je verhaal tenminste volledig begrijp) Je vraagt prijsinformatie aan voor een tweetal producten. Bij inruil oud product krijg je dan € 700,- korting. Vervolgens kom je hierop terug en neemt 1 product mee en eist de volledige € 700,- inruilvergoeding? Bij aanschaf van een (pak hem beet) slordige € 6500,- zou je inruil korting krijgen en jij wilt dezelfde inruil korting bij aanschaf van ca € 1500,-? tja......
Ik weet niet hoe de verkoper hierop reageerde, gaat me geen snars aan en wil ik ook niet weten. Maar ik MOEST gewoon even reageren toen ik dit verhaal las. Ook al ben je niet geheel netjes behandeld, was de verkoper misschine onaardig of weet ik veel. Om hem publiekelijk een oplichter te noemen aan de hand van je geposte verhaal.......
Back to top
Reply with quote

HJDT

PostPosted: Tue 02 Jan 2007, 21:42    Post subject:
Misschien ben ik wel erg vreemd maar als iemand mij een aanbod doet zonder daaraan voorwaarden te stellen en vervolgens dat aanbod met opgave van een belabberde reden weer intrekt vind ik dat er sprake is van een malafide praktijk. Dat jullie dat niet vinden is prima. Ik raad jullie dan ook vooral aan iets bij Crown te bestellen, maar kijk dan niet vreemd op als het niet gaat zoals je verwacht. Ik doe in ieder geval geen zaken meer met de beste man, jammer voor Crown en voor mij ook natuurlijk.

Overigens kan ik me (net als jullie) voorstellen dat het wellicht wat vreemd over kwam bij Crown dat ik niet ook de lens direct kwam halen maar dat had een goede reden (die ik ook aan Crown uitgelegd heb) waar ik jullie niet mee zal vermoeien. De reactie van Jan Uilhoorn is wat dat betreft nogal onbehouwen, misschien zou je beter even kunnen vragen hoe dat dan precies zat, je slaat de plank namelijk volledig mis !!

Groeten Michel
Reply with quote

Jan Uilhoorn
Guest

PostPosted: Wed 03 Jan 2007, 7:15    Post subject:
Quote:
De reactie van Jan Uilhoorn is wat dat betreft nogal onbehouwen, misschien zou je beter even kunnen vragen hoe dat dan precies zat, je slaat de plank namelijk volledig mis !!

Het ging er niet om waarom je die lens niet direct kocht. Confused

Jij voelt je belazerd omdat je geen 700 euro krijgt voor je oude camera.

Wat mij betreft hebben ze bij Crown volledig gelijk. Hoe (on-) geloofwaardig je reden ook was van het niet aanschaffen van de lens.

Jan
Back to top
Reply with quote

HJDT

PostPosted: Wed 03 Jan 2007, 10:53    Post subject:
Hoi Jan,

Mijn eerste bericht nog eens nalezend heb ik wat nuances verkeerd gelegd waardoor de indruk ontstaan kan zijn dat ik Crown een vette worst voorhield en vervolgens alleen een camera kocht. Dat het net even anders is gegaan kan ik nu niet meer rechtzetten, ik besef dat het ten koste gaat van mijn eigen geloofwaardigheid, en dat is misschien ook wel logisch.
Laat iedereen voor zichzelf bepalen of ze met Crown in zee willen gaan met bovenstaande in gedachten, ze zijn en blijven wel het goedkoopste adres dat ik heb kunnen vinden.

Groeten Michel
Reply with quote

bertina

PostPosted: Wed 03 Jan 2007, 10:56    Post subject:
Ervaringen met crown heb ik niet, ervaringen met kamera express wel. Ik weet dat de telefoontjes afgeraffeld worden, volgens mij is de reden dat er geen vaste telefonist is, maar dat ze de telefoontjes tussen het helpen (of tijdens het helpen van een klant) door doen. Oftewel; ze hebben geen tijd om lange gesprekken te voeren.
Vorige week ben ik erg slecht behandeld door een medewerker van Kamera Express, maar ik ben gewoon dom (en te onzeker) geweest dat ik niet om een andere verkoper vroeg, want dit was gewoon een eikel eersteklas! Bij andere medewerkers ben ik nooit zo behandeld. Ik wilde een nieuwe lens kopen, had ik gelukkig gereserveerd, dus hoefde niet met lege handen naar huis, maar toen ik vroeg of ik hem even mocht uitproberen in de winkel kreeg ik al van die idiote opmerkingen van: 'moet dat, je koopt het beste van het beste dus waarom moet je hem dan even uitproberen'. Daar begon het al mee en ik zal jullie de rest van zijn opmerkingen maar besparen. Uiteindelijk ging ik blij met mijn lens, maar teleurgesteld met de service van deze persoon naar huis. En dat terwijl het voor mij een leuke dag moest worden, omdat ik eindelijk genoeg gespaard had om de lens en een converter aan te schaffen! En mijn lens waar ik via de mail nog 100 euro voor zou krijgen, werd echt niet ingenomen! sterker nog verder dan uit de tas is hij niet geweest, want meneer de verkoper (hopelijk niet voor lang meer) wilde er niet eens naar kijken. Als ik er ooit nog eens wat koop weet ik wel welke verkoper ik absoluut niet wil hebben! Maar om daarom nu helemaal niet meer naar de winkel te gaan gaat me te ver. De prijzen zijn er namelijk erg aantrekkelijk en de service meestal goed, tot ik deze verkoper trof in ieder geval!
Back to top
Reply with quote

Jaap Schelvis

PostPosted: Wed 03 Jan 2007, 15:05    Post subject:
Om (als aanstichter van dit topic) maar even het resultaat te vermelden; gisteren naar Crown gebeld nadat ik hier het telefoonnummer had gekregen, lens apart laten leggen en vanmorgen opgehaald samen met een keurige factuur op naam. Vanuit het hoge noorden moet ik toch altijd een eindje rijden voor m'n fotospullen en 90 Euro verschil met Knijn was voor mij de moeite waard. Denk niet dat de EF-S 10-22 ergens anders in Nederland nog voor 669 Euro te krijgen was Cool

Jan Uilhoorn
Guest

PostPosted: Wed 03 Jan 2007, 17:20    Post subject:
Dank je Michel.

Jan
Back to top
Reply with quote

geelgors

PostPosted: Wed 03 Jan 2007, 17:34    Post subject:
http://tweakers.net/pricewatch/95160/Canon-EF-S-10-22mm-f-3.5-4.5-USM-(o77mm)-prijzen.html

nee lijkt me lastig Jaap, Michel wat was nu uiteindelijk de prijs van een 500 f4?
Back to top
Reply with quote

schoffie

PostPosted: Tue 09 Jan 2007, 15:14    Post subject:
Hier dan maar een zeer tevreden klant van Crown. Heb er gedurende een jaar een 420EX, 580EX, Cokin P-systeem, 50mm f/1.8, 50mm f/1.4, 17-40L, diverse filters, Powershot A620 en Sigma 2x gehaald. Altijd keurig behandeld, zeer goede prijzen, niet op voorraad zijnde producten tegen minimale verzendkosten nageleverd, keurige mails met informatie, info omtrent levertijden, etc.

Crown is 1 iemand, een handelaar en vooral exporteur. De verkoop van lensjes en cameraatjes aan particulieren is bijzaak, ookals kom je voor duizenden euro's, het blijft bijzaak. Export is 99% van zijn omzet. Hij helpt je wel, geeft goede info maar heeft er simpelweg geen baat bij jou iets aan te smeren. Het is meer service aan de particulier dan werkelijke hoofd inkomsten. En daarom vermoeid hij zich ook niet zo met allerlei gehakkel en gekontedraai van allerlei twijfelende particulieren. Je koopt bij hem tegen zeer goede prijs en zeer goede service... of niet. Maar hij houdt niet van "ja" ... "eeh .. nee toch maar niet". Het maakt hem niet uit of je koopt maar voor mij zijn particulieren geen fantastische deals.

Vanuit deze gedacht en als ik de man nu meer dan een jaar ken kan ik mij zijn reactie wel voorstellen. En kom op: 700 euro inruil tegen een camera van 1200 euro is toch ook te gek voor woorden bij een handelaar die bij verkoop weer garantie af moet leveren? Ja... i.c.m. een 500 f/4 IS L wel... maar niet zonder.
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum