Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Nieuw: Nikon D700 fullframe

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Jul 2008, 7:23    Post subject: Nieuw: Nikon D700 fullframe
Vandaag is bekend gemaakt dat er een nieuwe Nikon op de de markt is: de D700 met full-frame 12 MP FX-sensor. Deze camera wordt tussen D300 en D3 gepositioneerd.

http://www.nikon.nl/product/nl_NL/products/broad/1627/overview.html

De lancering van de D700 lijkt ook de vermoedens te bevestigen dat er binnenkort een nieuw topmodel komt met een ruime 24 MP-sensor van Sony makelij. Voor de bezitters van een D3 komt nazorg.

Groeten, Martijn.
Back to top
Reply with quote

peter wijn

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Jul 2008, 7:56    Post subject: Re: Nieuw: Nikon D700 fullframe
Martijn de Jonge wrote:
Vandaag is bekend gemaakt dat er een nieuwe Nikon op de de markt is: de D700 met full-frame 12 MP FX-sensor. Deze camera wordt tussen D300 en D3 gepositioneerd.

http://www.nikon.nl/product/nl_NL/products/broad/1627/overview.html

De lancering van de D700 lijkt ook de vermoedens te bevestigen dat er binnenkort een nieuw topmodel komt met een ruime 24 MP-sensor van Sony makelij. Voor de bezitters van een D3 komt nazorg.

Groeten, Martijn.

Bedoel je met "nazorg" financiele of emotionele nazorg?
Als ik het goed lees is dit een D300 met de sensor van een D3. Aangezien de D300 in gebruik al een topcamera is, is de meerwaarde van de D3 een heel stuk teruggelopen. Naamgeving vind ik lelijk. Waarom niet D300FX.

Afijn, niet zo geschikt voor vogelfotografen. Maar: waarschijnlijk een topmachine, eindelijk een 5D in een nikonjas. Ik neem aan dat canon 5Dbis nu niet meer heel lang op zich laat wachten, want hoe mooi de beeldkwaliteit van de 5D ook is, deze nikon is veel en veel sneller.
Back to top
Reply with quote

Ton van Mourik

PostPosted: Tue 01 Jul 2008, 15:21    Post subject:
Het zal tijd worden, van die hopelijk i.d.d. te komen 24MP'er o.i.d. Voor de prijs ervan valt, Nikon kennende, dan echter zeer te vrezen...

Wat de D700 betreft, ben ik het ditmaal een keer eens met Ome Ken:

"The only thing you're getting for $1,200 more than a D300 is much better high-ISO performance and a green light to buy even more expensive ultra-ultra wide lenses. For most people, I wouldn't bother, or I'd step up all the way to the much faster and fully professional D3."

Vrolijke pennenstreek,

Ton

'Iets verder kijken, brengt je een stuk dichterbij' - TvM.
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Tue 01 Jul 2008, 15:59    Post subject:
Ton van Mourik wrote:
Wat de D700 betreft, ben ik het ditmaal een keer eens met Ome Ken:

"The only thing you're getting for $1,200 more than a D300 is much better high-ISO performance and a green light to buy even more expensive ultra-ultra wide lenses. For most people, I wouldn't bother, or I'd step up all the way to the much faster and fully professional D3."

Rekenkunde: voor het geld van een D3 heb je die D700 en een 85 F1,4 AF-D(bijvoorbeeld). Overigens ben je met een 5D en 85 F1,2 goedkoper uit. Je koopt zo'n FX-ding voor beeldkwaliteit, ook op lage iso ga je dat zien hoor. Voor jou en mij misschien niet relevant, maar voor volksstammen - niet-vogel- - fotografen wel.
Back to top
Reply with quote

Gert-Jan

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 01 Jul 2008, 16:29    Post subject:
De D3 en de D300 kunnen het veld gaan ruimen voor de D700 en de D3X
bijkoment voordeel is dat de prijzen ook naar beneden gaan . De D700 is een D3 en de D300 in een . het is gewoon effe opschuiven voor de D3 en D300. Ik denk dat zowel vogel als niet vogelfotograven met de D700 in hun nopjes kunnen zijn . je hebt een betere beeldkwaliteit en je kunt beter croppen . De D3X met z,n 24.5 megapukkels zal een nog betere stap in de goede richting zijn .

groetjes
@leo
Back to top
Reply with quote

adjuh

PostPosted: Tue 01 Jul 2008, 18:36    Post subject:
Leo wrote:
De D3 en de D300 kunnen het veld gaan ruimen voor de D700 en de D3X

Daar ben ik heb absoluut niet mee eens. Ikzelf zou bv nooit een D3 ( of D2x of D3x) kopen. Ook vanwege de prijs, maar vooral omdat het enorm grote, en zware camera's zijn. Ik zit er wel aan te denken om van een D200 naar een D300 te gaan. Puur vanwege de goede prestaties bij hoge iso. Een D700 zie ik voor vogelfotografie ( en een aantal andere takken van sport )niet zitten. Maar die D700 is natuurlijk wel weer erg mooi voor landschappen, macro en portret fotografie.
Nee, ik vind dat Nikon juist een erg mooi afgewogen programma heeft met de D700 erbij. Voor elck wat wilsch!
En de prijs? Over een jaar kost de D700 nog maar €1500.

grt
Ad

Gert-Jan

PostPosted: Tue 01 Jul 2008, 18:45    Post subject:
en waarom Adjuh zie jij de D3 niet zitten ? . Je hebt gewoon meer beeldveld . Dat is wat de D300 weglaat vanwegen de kleiner censor . tevens heeft de D3 eenveel betere beeldkwaliteit op de hogere iso.s tot 6400 en da,s verrekte veel .maar de prijzen duiken al wel naar beneden .€ 1100 . Voor de D300 En € 3400 voor de D3 .De D700 doet nu effe € 2600 . Maar dat zal spoedig omlaag gaan .

groetjes
@leo
Back to top
Reply with quote

ruudje

PostPosted: Tue 01 Jul 2008, 22:00    Post subject:
wat peter wijn al zegt volgens mij is het gewoon een D3 sensor in een D300 body.
vind het overigens wel vreemd dat van ze van 300 naar 700 springen ?
en wat je nu koopt is volgende maand al achterhaald , dus hou het voorlopig wel bij mijn D300 daar kan ik voorlopig nog wel mee vooruit.

groet , ruud
Back to top
Reply with quote

Gert-Jan

PostPosted: Tue 01 Jul 2008, 22:27    Post subject:
Dat heb ik meer mensen horen roepen , Maar deze zijn toch voor de D300 of zijn maatje de D3 door de knieen gegaan . En dat is maar goed ook . Anders werd er niets meer verkocht . En dat zou jammer zijn . Want zonder verkoop geen ontwikkeling .

groetjes
@leo
Back to top
Reply with quote

adjuh

PostPosted: Tue 01 Jul 2008, 22:32    Post subject:
Leo wrote:
en waarom Adjuh zie jij de D3 niet zitten ?

Als je eerst leest wat ik schrijf, voordat je erop reageerd, dan weet je waarom.

grt
Ad

Gert-Jan

PostPosted: Tue 01 Jul 2008, 22:54    Post subject:
hoi Ad

Nou dan neem je toch een sherpa in dienst . vriendelijkheid adje kost echt geen cent meer . Maar och ja het was wel wat warm vandaag . Morgen gaat er nog een tandje bij . maar een gerust stelling . ik kan wel een duwtje hebben hoor . t wordt warm van nacht .

groetjes
@leo
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Wed 02 Jul 2008, 7:27    Post subject:
Leo wrote:
Dat heb ik meer mensen horen roepen , Maar deze zijn toch voor de D300 of zijn maatje de D3 door de knieen gegaan . En dat is maar goed ook . Anders werd er niets meer verkocht . En dat zou jammer zijn . Want zonder verkoop geen ontwikkeling .

Haha leo, je plukt wel uit de informatie die je krijgt wat in je straatje past, niet?
Net als adjuh denk ik dat er nu een heel mooi breed inzetbaar aanbod aan top-DSLRs is bij Nikon - zoals bij Canon al een jaar of 3 heeft. Gelukkig zit er met de D300 ook een super-camera voor vogelfotografen bij.
Ik heb het gevoel dat ik meer heb aan 12 hele mooie MP met een beeldhoek van 750 mm ( - 500 mm lens dus - ) dan aan een crop van 5 uitzonderlijk mooie MP (D3 en D700) met dezelfde lens.

We zouden kunnen vragen of wat mensen die we kennen een testje doen.
Back to top
Reply with quote

Gert-Jan

PostPosted: Wed 02 Jul 2008, 9:09    Post subject:
Nou dat valt erg mee hoor peter . Ik denk echt dat de D700 een 2 in een camera is of te wel een D3 en een D300 in een body . Ik kan gewoon niet anders concluderen als ik de spec naast elkaar leg .Maar misschien dat ik het digitale licht nog ga zien Dancing . maar het is vandaag feest in huize .... want vrouw lief is jarig . Ik zelf moet nog een klein jaartje wachten .

met vriendelijke groet uit het rivieren gebied
@leo
Back to top
Reply with quote

Ton van Mourik

PostPosted: Thu 03 Jul 2008, 20:16    Post subject:
Voor wie het interesseert (of de loterij heeft gewonnen) op deze site schijnen de eerste beelden uit de nu al veelbesproken D700 te staan:

http://www.nikond700.com

Ook tref je er enkele andere nuttige links aan over deze voor sommigen wenkbrauwfronsende zet van Nikon.

Doe er je voordeel of vermijd er je nadeel mee... Wink

Vrolijke pennenstreek,

Ton

P.S. Op http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/digitalcamera/slr/d700/sample.htm staan uiteraard dezelfde, maar dan met summiere exifs.

'Iets verder kijken, brengt je een stuk dichterbij' - TvM.
Back to top
Reply with quote

Gert-Jan

PostPosted: Thu 03 Jul 2008, 21:17    Post subject:
Kijk dat is nou eens een aardige link Ton . Het laat zien wat hij niet doet , Maar wel zou moeten doen . de donkere partijen lopen netjes dicht . En dat is nou net niet de bedoeling . Als de D3 net zo presteerdt . koop dan maar en digicompact kost weinig en geeft net zulke beelden . Of mijn beeldscherm is niet al te best van kwaliteit .Van de bruid zie je overigens wel netjes de huidhaartjes van de kin . maar daar zal de bruidegom zeker niet op letten . Very Happy op de dag van zijn leven

groetjes
@leo
Back to top
Reply with quote

ducaudi

PostPosted: Thu 03 Jul 2008, 21:53    Post subject:
Ik versta niet waarom mensen al terug denken dat de d700 de vervanger is van de d300???

De d300 en d700 zijn totaal anders, d700 is fullframe en nu de eerste concurrent voor de 5d (dus een klasse bij)

Wees gerust binnen jaartje komt de d400 wel uit. anders zou nikon geen semi pro toestel hebben met cropfactor. Ik heb ook liever de cropfactor dan een FF. Ok je heb zuivere foto's die je meer kan croppen maar ik ga mij niet altijd bezig houden met mijn foto's te bewerken.

Voor trouw en portret vind ik deze super. En sport zoals voetbal is de d700 ook goed door zijn iso prestaties.

Ik heb mij een d300 nu aangeschaft ipv een d200, want de d200 is niet echt een iso winnaar.
Back to top
Reply with quote

Tom van Hell

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 04 Jul 2008, 15:00    Post subject:
Ik zou me als koper van de D3 nu behoorlijk duur bekocht voelen
er zit iets verschil in wat snelheid betreft voor de d700 is dat 5 bps en met grip 8b/ps Is voor mij genoeg zie hier de verschillen http://www.nikond700.com/nikon-d3-d700-compared/
persoonlijk hou ik het fijn op de D300 prima kamera wat iso betreft ook voor trouwreportages[

Hans J.

PostPosted: Fri 04 Jul 2008, 18:06    Post subject:
Het is een zijpaadje maar ik vraag me af of hier niet de kans voor Fuji ligt.
Als ze hun sensor verdubbelen hebben ze een kamera die veel scherper is en een groter dynamisch bereik. De gevoeligheid is bij de S5 dik in orde evenals de kleurweergave.

peter wijn

PostPosted: Fri 04 Jul 2008, 19:51    Post subject:
Hans J. wrote:
Het is een zijpaadje maar ik vraag me af of hier niet de kans voor Fuji ligt.
Als ze hun sensor verdubbelen hebben ze een kamera die veel scherper is en een groter dynamisch bereik. De gevoeligheid is bij de S5 dik in orde evenals de kleurweergave.

Waarschijnlijk hebben ze - net als bij de S5 - nu een uitstekende body gekocht om hun mooie sensor in te hangen. Jammer dat het wegschrijven niet vooruit te branden is. Zou toch fijner zijn als ze echt met Nikon gaan samenwerken.
Back to top
Reply with quote

Hans J.

PostPosted: Fri 04 Jul 2008, 20:52    Post subject:
En wat dacht je van dit bericht:

http://www.dslr.nl/?cat=nieuws&id=1144

De D700 is dus na pakweg twee jaar, weer van een oudere generatie.
Niet gek dat de 'E3' dan een betere ruiswaarde zal hebben als de D300.

Gert-Jan

PostPosted: Fri 04 Jul 2008, 22:05    Post subject:
De 60 megapuksel sencor is er al . alleen de procescoren met reken kracht om dit aan te kunnen schijnt wat minder makelijk te maken te zijn . En al helemaal om dit in een camera body te proppen . en dan nog de prijs . Maar wat nu niet kan is morgen een feit .

groetjes
@leo
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum