Quote: |
Daarnaast heb ik de 200-400 met de TC17E II converter vergeleken met de 300-800 op de 650mm stand. Waarvan de 200-400 met en zonder VR stand.
Hier kon ik nagenoeg geen verschil ontdekken qua scherpte, dan was de sigma en dan weer nikon marginaal beter. VR aan scoorde beduidend meer scherpe opnames Qua contrast is nikon duidelijk winnaar, hoewel ik contrast soms liever kwijt ben dan rijk. AF is sigma de nikon nu de baas. |
golfman wrote: |
Ik ben het absoluut met Han eens dat je echt moet leren werken met een lens en een dag huren leert je natuurlijk het een en ander maar de echte kwaliteit komt er later pas uit. Ik ben nog aan het leren dus..... hahahaha Golf-man |
peter wijn wrote: |
ik vraag me af of bij je bij jouw vergelijkende test de omstandigheden wel gelijk genoeg hebt gehouden. immers: als VR het aantal scherpe foto's verhoogd, dan ben je niet de lens aan het testen, maar hoe jij er mee om gaat. Op zich is dit misschien voor amateurs onderling wel relevanter dan hoe scherp of onscherp de lens is. |
Han Bouwmeester wrote: |
Haha, ik denk dat we je bijdrage geen van allen verkeerd; laat staan negatief opvatten hoor Huib Tom. Sterker nog; het is gewoon leuk zulke testjes. Vandaar ook de vele bijval denk ik. Mijn reactie daarop was in elk geval geenszins negatief bedoeld ![]() |
Huib Tom wrote: | ||
Helemaal mee eens Peter. Ik denk dat je de belangrijkste factor naar boven tovert. |