Tja, al aardig wat meedenkers, waarvoor dank!
André, een digitale fotolijst heb ik wel eens aan gedacht. Nadeel is dat ze nogal klein zijn, tenminste wat ik tot nog toe heb gezien.
Het liefst druk ik de mooie foto's groot af, daar beleefde ik vroeger ook het meeste plezier van: dokawerk, en als de (zwartwit)foto's droog waren, opplakken op schilderspaneel. Ik woonde nog thuis en daar was veel ruimte aan de muren.
Het fotograferen zelf is natuurlijk de grote passie, je kunt je niet voorstellen dat je dat niet zou doen! Klikklikklik! Ik heb hem! Daarna thuis het echte resultaat op je beeldscherm bekijken, kijken wat er weg moet (veel als het om vogelfoto's gaat) en selecteren waar je iets meer mee wil. Je plaatst eens iets op birdpix, en het weekend daarna weer op pad. En elke keer realiseer ik me weer hoe mijn printercartridges aan het uitdrogen zijn, en dat ik toch snel eens iets moet afdrukken. Dat doe ik dan, en dan sta ik daarna dus met een paar juweeltjes in mijn handen, die eerst wat wankel op mijn bureau staan tot ze wegglijden, en daarna vaak verdwijnen in zo'n "nog te doen" bakje. Hele stapels!
Bij de Ikea heb ik dus 4 stuks Reslig lijsten gekocht, prima systeem, werkt goed maar in plaats van glas zit er plastic voor, waar je krassen op krijgt. En, veel mooier en duurder, 2 stuks Ribba, mooi alu lijst met echt glas. Knullige klipjes die na 2 x gebruik afbreken en dan moet je weer hobbyen met schroefjes. Ik heb de lijsten voorzien van passepartouts, dat is mooier, vind ik. En die fraaie Ikea lijsten hangen nu dus in mijn kamertje tussen de was! Een kamertje zo klein dat je niet genoeg afstand kan nemen om de boel te bewonderen!
In de gang hangen, geen optie, da's net een doolhof. Ze horen in de woonkamer en die staat dus vol met kasten. Ze moeten dus, ik ben er nu uit, gewoon boven de piano, de familiefoto's moeten dan maar wijken. en dan regelmatig vervangen door nieuwe. Mee eens?
Ik blijf het een lastige hobby vinden hoor!
Toch blijf ik nog wel benieuwd naar wat de anderen met hun foto's doen. En zijn de respectievelijke partners blij met al dat gevogel cq gefotografeer?
Laat maar weten!
grtz, josephine