Mogelijk heb je er iets aan zoals ik werk met Aperture, hoewel niet in combinatie met de 7D echter met de 40D en 1DMIII
Sinds geruime tijd werk ik met Aperture en Raw en het bevalt mij uistekend ik zou niet anders willen. Let wel dat ik niet uitsluitend Aperture gebruik maar in combinatie met CS3. In Aperture doe ik slechts een gering aantal correcties, b.v. Highliht&Colt areas, Witbalans, exposure (max. +1 of -1) en meer niet, vervolgens ga ik naar CS3 en doe daar de nodige handelingen zoals b.v. niveaus, hoge en lage lichten, evt. kleur correcties, curve, ruisondrukken, uitsnede maken en nieuwe laag, verscherpen, opslaan als Tif en als laatste in stapjes beeldgrootte verkleinen en wederom verscherpen en opslaan voor web.
Ongetwijfeld zullen er nog wel andere workflow processen worden gebruikt echter voorgaande flow ben ik best tevreden mee en moet je ook zien als een rode draad waar je alle kanten mee uit kan.
Verder gebruik ik Aperture als archief en daar is het een kei in.
Hopelijk heb je hier iets aan en mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel via PM
groeten,
Rob