wilmeijer wrote: |
Hallo,
ik ben Wil Meijer en ben van plan om vogels te gaan fotograferen, met name roofvogels. Wat betreft de benodigde apparatuur heb ik nog niets dus ik kan helemaal blank beginnen. Kan iemand mij een advies geven wat betreft de benodigde camera en lenzen? Ik heb een budget tot mijn beschikking tot €5000,- maar dat wil ik dan wel zo goed mogelijk besteden. Met vriendelijke groet Wil Meijer |
balsan wrote: |
Will,
Even ter overweging en als reactie op alle Canon sponsering (geintje). Kijk eens naar een sony camera icm een 70-400mm. Totaal iets boven 2000 Euro. Resultaten van deze combi kun je op de site van Gustav Kiburg zien (effe googelen). Sony is gewoon goed (er is overigens niets wat echt slecht is. |
balsan wrote: |
Will,
Met alle respect maar dit zegt meer over Gustav en zijn manier van fotograferen. Ook heel fijn voor meneer Gustav dat sony zo blij met hem is etc etc (zie zijn homepage) maar er zijn maar weinigen die vogelfotografie beoefenen met sony. Dat heeft een reden (of meer) Natuurlijk is het materiaal goed maar absoluut niet de meest logische keus voor de vogelfotograaf. dat dit voorbeeld dan hier aangedragen wordt begrijp ik ook niet helemaal. Ik kan ook tientallen sites noemen met mooie voorbeelden van mensen die schieten met canon/nikon. |
ekim wrote: |
Diepe zucht.... |
Quote: |
Volgens mij hangt het er heel erg vanaf welk sony en canon model je met elkaar vergelijkt.
Een canon xxxD met een sigma 150-500 kan je volgens mij wel redelijk vergelijken met een sony camera. |
urbanguard wrote: | ||
Volgens mij kun je een olympus camera met een closetrol erop ook wel vergelijken met een sony camera, maar of dat een eerlijke vergelijking is, betwijfel ik. Zodra je een sigma lens op eender welke camera zet, ben je sigma glas aan het testen. Dus als je een eerlijke vergelijking wil, moet je een canon met canonglas gebruiken, een olympus met zuiko en een sony met sony glas. Oh jee, daar ga je al. |