Willem de Wolf wrote: |
Er zal dus in het calculatiemodel ook nog iets opgenomen moeten worden van het aantal pixels/cm of pixels/inch...
|
leo snellink wrote: | ||
??? Leg eens uit??? Groeten, Leo |
hansje wrote: |
Dit is een leuk tooltje om de cropfactor te berekenen. ik deed het altijd op de gok. maar dit wordt dan wel preciezer. |
kom ik namelijk in het eerste geval uit op 70 % en met de tweede en blijkbaar correcte formule op 74 %... In mijn terminologie is dit dus een redelijke crop, die tegen een behoorlijke aan zit ![]() |
Quote: |
Nee, je hebt respectievelijk 70% en 74% weggesneden. Ik gebruik geen termen, maar geef onder mijn foto's gewoon aan hoeveel procent van de oorspronkelijke pixels te zien zijn. In dit geval zou dat dus 30% en 26% zijn wat ook wel er aan af te zien is. Leuke foto's overigens, daar niet van |
Peter heeft het over Beeldprocenten, ook mooi ! |
Hendrik van Kampen wrote: |
2% kan je nooit als uitkomst krijgen Willem.
In het eerste vakje moet je voor je 50D 15,1 invullen. Bij breedte en hoogte vul je de waarde in die de foto heeft NA het croppen maar VOOR het verkleinen. Als ik 15,1 invul en 800x533 (= Birdpix crop van een niet verkleind bestand) krijg ik zelfs nog 3%. Meer realistische waarden zijn: 15,1 MP, 3600x2400 pixel crop, dan krijg ik 57%. Daarna verklein je de foto tot 800x533 om hem op Birdpix te kunnen plaatsen onder vermelding van 57% crop. . |
Hendrik van Kampen wrote: |
Voor de duidelijkheid de titel van het topic aangepast.
@ Jan Hendriks, De workflow: 1 Maak een foto 2 Uploaden naar de computer 3 Bewerken: kleur, helderheid, rechtzetten enz. 4 Niet tevreden over de compositie, stukkie croppen b.v. 3600x2400 (deze hoogte en breedte invoeren en het percentage onthouden) 5 Foto verkleinen naar Birdpixformaat (800x533) 6 Verscherpen 7 Comprimeren en als kopie opslaan 8 Up-loaden naar Birdpix, gegevens invullen en hopen dat hij er door komt. . |