tvdz wrote: |
Bedankt Johan en de anderen.
Wat de body betreft, denk ik toch te kiezen voor de 7D, tenzij er mij nog iemand kan overtuigen van het tegendeel ! Wat de lens betreft, heb ik de 100-400mm lens geëlimineerd. Het wordt dus kiezen tussen de 400mm f5.6 of de 300mm f4 met de extender. Wetende dat de body een 7D zal worden ... welke lens ? Iemand overtuigende argumenten ? Groeten, tvdz |
Als je bijvoorbeeld naar de foto's van Thomas Luiten kijkt (trektellen.nl ; met een D40 en de 400mm f5.6) dan merk je daar echt zo goed als niets van of ben ik verkeerd ... |
Toch nog een paar bedenkingen en vraagjes :
1) De 300 f4 met extender ... heb je dan nog AF of als je hem nog hebt werkt die dan trager of niet goed meer (wat dus voor vliegbeelden niet ideaal is, lijkt mij). 2) Het scherpteverlies bij de 300 f4 met converter tegenover de 400 f5.6 ... is dat duidelijk ? Heeft er iemand vergelijkbare foto's bij deze twee objectieven (met dezelfde body) ? Of kent iemand een website waar ik er kan terugvinden ?!? Alvast nogmaals bedankt ! Tvdz |
Eén van de volgende dagen ben ik van plan naar de winkel te stappen en alles aan te kopen. |