Gender: Male Age: 61 Joined: 11 May 2010 Posts: 147 Location: Angeren
Posted: Mon 20 Aug 2012, 20:33 Post subject: Nikkor 18-200 mm F3.5-5.6 G DX VR l l lens
Beste medepixers, heeft er iemand ervaring met bovenstaande lens ?? Dit is de nieuwe uitvoering , de VR l l versie. Ik ben op zoek naar een lens tussen de brandpunten 18 -200 mm, naast mijn huidige 300mm F2.8 lens en TC 1.7. Heb al wel de 18-55 mm lens van Nikon ,maar kom regelmatig mm tekort om vogels in groepen of in het landschap beeldvullend te fotograferen. Ook voor op reis is deze lens ideaal. Kan natuurlijk ook de 55-200mm of 55 -300mm ernaast aanschaffen, scheelt bijna 300 euro t.o.v de 18-200mm (!!!) , maar dan heb je weer een lens extra mee te nemen.Vooral op reis wil ik niet teveel lensen wisselen en gewicht meenemen. Deze lens zou dus de 18-55 mm moeten vervangen en tevens een uitbreiding tot 200mm betekenen. Als iemand ervaringen met deze lens heeft hoor ik het graag. Ik heb twee jonge occasions van deze lens zien staan ,dus dat scheelt weer iets in aanschafprijs. GR. Jos.
Gender: Male Age: 55 Joined: 28 Oct 2010 Posts: 70 Location: Eindhoven
Posted: Tue 21 Aug 2012, 6:57 Post subject:
He Jos,
ik neem deze lens altijd mee, naast de telelens en converters.
In mijn ervaring is deze lens een stuk minder scherp dan de professionele lenzen, maar wel zeer allround, licht en in verhouding heel voordelig.
Het kwalitatief goede alternatief is een 24-70 + 70-200 mm f/2.8. Die zijn beide bovendien veel lichtsterker. Maar het zijn twee lenzen, dus meer wisselen, het is veel zwaarder en niet te vergeten bijna 2500 euro duurder.
Gender: Male Age: 61 Joined: 11 May 2010 Posts: 147 Location: Angeren
Posted: Tue 21 Aug 2012, 16:19 Post subject:
Robert, erg mooie passende voorbeeldfoto. Kwaliteit is goed te noemen. Deze lens wil ik dus o.a voor op reis gebruiken. Twee body's met ieder een lens. Op de een de telelens en op de ander dus een telezoom voor landschap en dit soort plaatjes dus. Dus ook minder kans op sensorvlekken bij niet wisselen van lens. Is wel geen lichtsterke lens ,maar vind ik niet zo belangrijk voor dit doel.Heb er ook geen 1500 euro voor over ,voor een lens die ik niet zo vaak zal gebruiken. Rond de 500 euro is nog acceptabel. Peter, andere optie is de 18-105 mm van Nikon (219 euro) of evt. Sigma 18-200 mm(350 euro) of 18-125 mm (293 euro). Het verschil tussen de Sigma's en Nikon is financieel gezien niet zo groot,dus de keuze zal gaan tussen de Nikon 18-105 of 18-200mm . Robert en Peter ,bedankt voor de info.Zal de komende maanden de websides eens afspeuren naar occasions. Gr.Jos.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum