peter wijn wrote: |
http://www.birdpix.nl/search.php?mode=results
type dan "welke lens" en het antwoord is: sigma 150-500 sigma 50-500 canon 300 F4 + tc 1,4 canon 100-400 F4,5~5,6 naar smaak/behoefte succes en plezier met lezen, uitzoeken en strakjes ook buiten |
Canonvogel wrote: |
Peter wijn schreef :
canon 300 F4 + tc 1,4 . Met deze opmerking van mijn zijde : Veel vogelfotografen hebben een 500 f 4 . Maar dat valt mogelijk niet binnen je budget ![]() Gr Jaap. |
een uitstekende lens
de meesten kunnen er niet mee uit de hand fotograferen, behalve bij zeer gunstige hoeveelheden licht. Hetgeen vaak ten koste gaat van de schoonheid van dit licht. koop het boek van Daan hier op de site. |
een uitstekende lens
de meesten kunnen er niet mee uit de hand fotograferen, behalve bij zeer gunstige hoeveelheden licht. |
Quote: |
Is de reden dat er moeilijk mee uit de hand gefotografeerd kan worden uitsluitend de 400mm of speelt het gewicht ook een rol? |
Joachim P. wrote: | ||
Ik denk niet dat het met het gewicht te maken heeft, want zo zwaar is deze lens niet. Het kan zijn dat het door die 400mm komt, want hoe meer de lens je onderwerp uitvergroot, hoe meer het beeld beweegt als je een kleine beweging maakt en dan kan de foto onscherp zijn als je een vrij lange sluitertijd gebruikt. Maar ik zeg het, ik fotografeer er bijna altijd mee uit de hand, het hangt ervan af of je een vaste hand hebt of niet ![]() Groeten, Joachim. |
afgezien van scherpte, het is ook makkelijker een mooie beeldindeling te maken vanaf statief of rijstzak. Monopod doet al veel goeds. Dit geldt voor alle lenzen. (Zeker ook groothoeklenzen).
idd birdpix 8. Je hebt ook Rollin Verlinde met zijn leuke cursus natuufotografie. en foto's kijken hier op de site... + uitzoeken HOE de mensen de foto's maakten die jij zou willen maken. Wandelen met een lange lens is leuk... en heel soms succesvol, doch meestal niet. Afhankelijk van hoe je succes definieert. succes en plezier |
Piet de Poorter wrote: |
Ik heb vorig jaar speciaal de 400 f5.6 aangeschaft om mee te wandelen en in het bijzonder vlucht foto's te maken waar ik zeer te vreden over ben, als je enkele resultaten wilt zien kijk eens op mijn website in het album "Recent" zijn bijna alle vliegbeelden met deze lens gemaakt.
Ik heb ook de Sigma 150-500 maar deze haalt het niet bij de Canon 400 f5.6 wat scherpte betreft. Als ik u advies mag geven? Ga voor de Canon 400 f5.6 daar zal u geen spijt van krijgen en past binnen uw budget. Vr.gr. Piet. |
jvh11 wrote: |
Achja, al die lenzen. Ik heb ze zowat allemaal gehad in deze branch. Canon 100-400mm (2x), 300/4 (2x), 400/5.6, 50-500 (zonder OS), 70-300mm IS, 70-200mm f/4 (zonder IS) en een Canon 70-200mm f/2.8 IS II. Ik ben er wel overuit dat de L lenzen beter presteren in het zelfde segment dan de sigma lenzen. Maar om illusies weg te nemen, kan ik u vertellen dat met alle lenzen top foto's worden gemaakt. Het gaat immers om de mensen die de lens gebruiken.
Wanneer je 1000euro hebt en je wilt ook gerust 2e hands kijken, dan raad ik zonder twijfel de Canon 100-400mm L IS aan. Het is een lens met goede kwaliteit, mooie bokeh, goede snelheid, beeldstabilisatie en het belangrijkste: veel flexibiliteit. Hij heeft namelijk ook zoom. Alle lenzen zijn namelijk erg goed van Canon die hierboven zijn genoemd en er is maar 1 lens die ik terug zou kopen als ik geen Sigma 120-300mm OS kon kopen. Dat is de Canon 100-400mm L IS. Als u vragen heeft hoor ik het wel ![]() |
Piet de Poorter wrote: |
Ik heb vorig jaar speciaal de 400 f5.6 aangeschaft om mee te wandelen en in het bijzonder vlucht foto's te maken waar ik zeer te vreden over ben, als je enkele resultaten wilt zien kijk eens op mijn website in het album "Recent" zijn bijna alle vliegbeelden met deze lens gemaakt.
Ik heb ook de Sigma 150-500 maar deze haalt het niet bij de Canon 400 f5.6 wat scherpte betreft. Als ik u advies mag geven? Ga voor de Canon 400 f5.6 daar zal u geen spijt van krijgen en past binnen uw budget. Vr.gr. Piet. |