Bas Breetveld wrote: |
Zonder enige spijt heb ik ook deze stap genomen.
Samen met deze stap ben ik tevens van onderwerp en camera geswitcht ; kan er dus niet heel erg veel over zeggen. Wat de snelheid, scherpte en AF-precisie zit het wel goed samen met de 2x. Ook belangrijk: de achtergrond blijft mooi icm met de converters. Veel mooier dan de 500 + 1.4x bijvoorbeeld. Je kunt de combi's binnenkort even testen, Haijo ... Grts, Bas |
kanon wrote: | ||
Bas, jij hebt praktijk ervaring, maar als ik de vergelijking lees op http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=117&Camera=453&Sample=0&FLI=0&API=2&LensComp=739&CameraComp=453&SampleComp=0&FLIComp=2&APIComp=2 dan lijkt het andersom te zijn. Groet Henk-Jan |
Quote: |
Kan daar het verschil in snelheid uit te verklaren zijn, of ligt het echt aan het camera type? |
JanLin wrote: |
Let overigens op:
De 1DX heeft bij sommige typen kans op overmatige slijtage, dit is onlangs door Canon naar buiten gebracht. Zie voor informatie Canon.nl Ik kocht 5 dagen geleden de 1DX en liep gisteren tegen dit probleem op.... Groet Jan |
FAQ: Belangrijke mededeling met betrekking tot EOS-1D X/EOS-1D C [toegevoegd op 18 juni 2013]
Details: Vanwege inconsistentie in de hoeveelheid smering in het aandrijfmechanisme, vertonen een aantal van de hieronder aangegeven producten na verloop van tijd mogelijk de volgende symptomen: De AF zoekt, maar vergrendelt niet op het onderwerp. (Dit wordt veroorzaakt door minieme deeltjes die ontstaan door slijtage als gevolg van de hierboven genoemde inconsistente smering) De afbeelding wordt onscherp of niet stabiel in de zoeker weergegeven. (Treedt op bij gevorderde slijtage) Nuttige informatie: Identificatieprocedure: EOS-1D X: als het zesde cijfer van links van het serienummer een 1, 2, 3, 4, 5, 6, of 7 is, doen zich mogelijk de verschijnselen zoals hierboven beschreven voor. OPMERKING: Als het batterijvak van de camera één van de hieronder afgebeelde markeringen bevat, wordt de camera niet beïnvloed door de hierboven beschreven verschijnselen, zelfs niet als het zesde cijfer van het serienummer een van de bovengenoemde getallen is. ...... (verderop:) Als u een van de mogelijk getroffen camera's bezit, kunt u deze vanaf 24 juni 2013 gratis laten repareren. |
JanLin wrote: |
Let overigens op:
De 1DX heeft bij sommige typen kans op overmatige slijtage, dit is onlangs door Canon naar buiten gebracht. Zie voor informatie Canon.nl Ik kocht 5 dagen geleden de 1DX en liep gisteren tegen dit probleem op.... Groet Jan |
Ik kan me overigens niet voorstellen dat een 300 f2,8 met 2x TC betere resultaten zou opleveren dan een 600 f4.0. Dat gaat er bij mij niet in. |
zeker niet in een 300 kb foto op een computerscherm. |