Freddy69 wrote: |
leek me een fijne MO totdat ik mijn foto wilde plaatsen...kreeg ofwel dat mijn foto te groot is ofwel dat ie te klein is..mijn foto had ik gereduceerd naar een 375x800 mix opname...is in beide gevallen niet oke blijkbaar de min breedte moet 500 pix zijn en de hoogte max 700 pix als ik de breedte op min 500 pix zet dan word de hoogte te groot...als ik de hoogte op 700 pix zet dan wordt de breedte te klein...kan natuurlijk de verhouding verbreken maar dan trekt de foto nergens nog op ...dus maar opgegeven om iets te plaatsen...Nochtans ging het om een speciale compositie... |
Truus Aletta Maan wrote: |
En ik ben mijn “dip” te boven gekomen en doe toch weer mee deze maand. Het is toch veel te leuk om aan een opdracht te werken. Mijn foto zal er weer tussen staan.
Truus |
josephine wrote: |
....Erna, ik denk dat je te veel wil begrijpen en daardoor in verwarring raakt. Mijn eigen insteek is bij de MO, om de titel letterlijk te nemen, wel de bescrhijving even door te nemen maar vooral te kijken hoe sterk de foto op mij over komt. Dan is een schot raak he? Daarna kijk ik of het inderdaad de compositie is waardoor het zo overkomt, of dat daar ook wel wat aan te verbeteren zou zijn. En ik kijk naar andere elementen die wellicht mee spelen in hoe raak die foto is.
Voor de nominaties is mijn criterium altijd, dat de foto voor mij prachtig is. Daarna of ect perfect is voldaan aan de opdrachtstitel. Als het de bedoeling was geweest dat elke foto out of the box zou zijn, zou dat in mijn ogen gewoon in de titel moeten staan, zo rechtlijnig denk ik. De opdracht nodig inderdaad ook uit tot out of the box denken, maar volgens mij is dat geen harde eis om aan de opdracht te voldoen. grtz, josephine |