Gender: Male Age: 39 Joined: 29 Mar 2020 Posts: 37 Location: Leiden
Posted: Mon 30 Oct 2023, 18:19 Post subject:
Ik heb dit maal maar een aantal foto's waarvan ik potentie zag voorzien van commentaar. Iets met tijdgebrek. Ik ben het ook eens met Josephine. Het moet een pakkende plaat zijn vervolgens kijk je naar de rest. _________________ Nikon Z9
Nikon 400 2.8 TC VR S
Posted: Mon 30 Oct 2023, 20:23 Post subject: Een rake..Maar wat is raak?
Sorry B.P. ik heb nu voor de 5x geprobeerd comments te geven bij de inzendingen, maar het lukt me gewoon niet. Het is simpel weg veel te divers. Van kopportretten tot hele landschappen. Van veel op te zien tot alleen een vogeltje. Van nat naar droog en van licht naar donker. Het is net of ik naar een pagina V.A. zit te kijken. Een rake compo is dus puur persoonlijk. Wat de een mooi vind, vind de ander weer foeilelijk. Net als in het normale leven eigenlijk. De "winnaar" van deze, zal gewoon domweg de mooiste vogel-foto zijn.
Gender: Male Age: 66 Joined: 29 May 2005 Posts: 1112 Location: Murillo,Ontario,Canada
Posted: Tue 31 Oct 2023, 13:36 Post subject:
Goed dat Marcel aangaf dat de uitslag wat later is.
Anders had ik ze niet kunnen becommentarieren en nomineren.
Nu is dat wel gelukt.
Blijkt wel lastig om een rake compositie te zien en krijgen.
Ik heb drie nominaties gegeven.
Succes allemaal. _________________ Nikon spulletjes
De puntentoedeling van deze ronde is
Vincent Vuik 10 punten
Alex Roetemeijer 8 punten
Freddy69 6 punten
Gejo Wassink 4 punten
Rbos 3 punten
Ruben de Bruijn 3 punten
Kevin Hollman 2 punten
Wil Doorn-Meijne 2 punten
Wouter Roepel 2 punten
Cor van Spijk 2 punten
Erna Koelman 2 punten
John Jak 2 punten
Truus Aletta Maan 2 punten
Gertjan Cromwijk 1 punt
Jan Luit 1 punt
Krijn Dijkema 1 punt
Nel Appelmelk 1punt
De tussenstand voor de jaarcompetitie wordt hiermee
1. Gejo Wassink 49 punten
2. Vincent Vuik 46 punten
3. Cor van Spijk 45 punten
4. Kevin Hollmann 40 punten
5. Alex Roetemeijer 32 punten
6. Wil Doorn-Meijne 27 punten
7. Bert Ooms 19 punten
8. Gert-Jan Cromwijk 18 punten
9. Conny Schotanus 16 punten
10. PascalK 14 punten
11. John Jak 13 punt
12. Erna Koelman 12 punten
13. Truus Aletta Maan 11 punten
13. wouterroepel 11 punten
14. Nel Appelmelk 10 punten
15. Ellen 9 punten
16. Ane van Rees 7 punten
16. Freddy69 7 punten
17. horneman69 6 punten
17. Jan Luit 6 punten
18. GeertN 5 punten
18. Ruud Scherpenisse 5 punten
18. Ruben de Bruijn 5 punten
19. Honderwa 4 punten
19. Tom 4 punten
20. RBos 3 punten
20. Hans Reitsma 3 punten
20. Fred 3 punten
20. Gras4711 3 punten
21. Peter Stam 2 punten
21. Henk Wiebe van der Meulen 2 punten
21. JacolienL 2 punten
21. Gerard van Dam 2 punten
21. Mark de Bruijn 2 punten
21. hjstukker 2 punten
22. Sieb 1 punt
22. JJK 1 punt
22. Erik van Ark 1 punt
22. Krijn Dijkema 1 punt
Alle winnaars gefeliciteerd met het behaalde resultaat. Vincent Vuik is aan zet voor de volgende opdracht.
Gender: Male Age: 68 Joined: 17 Dec 2003 Posts: 80 Location: Loppersum
Posted: Tue 31 Oct 2023, 23:21 Post subject:
Van harte Vincent ! En ook Alex en Freddy met hun podiumplekken. Tevreden met mijn puntje en dat de stijl van mijn foto door velen werd herkend beschouw ik maar als compliment en dank voor de commentaren (kan ik wel weer wat mee)
grt
Krijn _________________ Voornamelijk Sony en Olympus spullen
Proficiat, Vincent! In mijn ogen de terechte winnaar. Ook Alex en Freddy van harte gefeliciteerd.
En dank voor de drie nominaties die ik heb ontvangen. Ook dank voor alle commentaren.
Ik vond het een leuke opdracht, die op het punt van de beoordeling toch lastiger bleek te zijn dan verwacht.
Ik ben weer benieuwd naar de nieuwe opdracht.
Groet, Erna _________________ CANON EOS R6 met 100-500mm
Gender: Male Age: 37 Joined: 27 Jul 2016 Posts: 1585 Location: Krimpen aan den IJssel
Posted: Wed 01 Nov 2023, 0:13 Post subject:
Bedankt! Leuk om jullie vaak enthousiaste commentaren te lezen. En ik heb niet het idee dat de foto scheef staat, het rechter lijntje staat helemaal verticaal. Het was inderdaad de witte kop van een meerpaal bij de Reevesluis.
Alex en Freddy, ook jullie gefeliciteerd met jullie podiumplek!
Ik heb net een voorstel voor een nieuwe opdracht naar Marcel verstuurd.
Gefeliciteerd Vincent, jouw inzending sprong er echt uit. Alex en Freddy ook van harte met de podiumplaatsen!
Groeten Geert _________________ Sony A1 | Sony A9 | 400mm f2.8 | 1.4X/2X TC
Gefeliciteerd, Vincent terechte winnaar. De compositie is erg mooi maar de foto ook en heeft iets mysterieus. Ik had geen idee waar de reiger opstond. Groet Wouter _________________ Sony Alpha A1 met Sony FE 200-600 mm soms met extender 1.4
Gender: Male Age: 49 Joined: 15 May 2005 Posts: 68 Location: Zweden, Järna
Posted: Wed 01 Nov 2023, 8:37 Post subject:
Gefeliciteerd Vincent, jou foto stak er echt tussenuit en is de terechte winnaar. Freddy ook gefeliciteerd!
Iedereen bedankt voor de nominaties en commentaar!
Benieuwd naar de volgende!
Gender: Female Age: 75 Joined: 22 Feb 2016 Posts: 35 Location: Ouderkerk aan den IJssel
Posted: Wed 01 Nov 2023, 10:47 Post subject: maandopdracht
Vincent van harte gefeliciteerd met de eerste plek. Mooie, aparte foto.
De andere twee ook gefeliciteerd met de 2e en 3e plaats.
gr. Christina _________________ Nikon Z6, Nikon D500
Nikon 500mm f.5.6
Nikon 300 f.4
Gefeliciteerd Vincent, iets met kopmen schouders...
Ook Alex en Freddy, mooie foto's.
Iedereen bedankt voor de reacties op mijn roodborstfoto, en op weer naar de volgende opdracht.
GJ _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Gender: Male Age: 69 Joined: 15 Dec 2011 Posts: 135 Location: Koekange
Posted: Wed 01 Nov 2023, 13:15 Post subject:
Vincent, gefeliciteerd en hiermede heb je weer een mooie sprong in het klassement gemaakt. Alex en Freddy, eveneens gefeliciteerd met jullie podium plaatsen. De nieuwe opdracht is bekend en ga het de komende maand weer proberen. Succes allemaal !
Van harte gefeliciteerd. Voor iedereen die meegedaan heeft! Met foto's inzenden en commentaren geven. En Vincent je hebt weer iets moois bedacht! _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Gefeliciteerd allen op het ereschavot en dank voor de nominaties voor mijn bijdrage.
@Vincent Verticaal heb je absoluut gelijk. Ik keek naar de horizontale lijn van de bovenkant waar de reiger op staat. Vandaar mijn opmerking. Gefeliciteerd met de eerste plek!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum