Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Marktplaats

Te koop aangeboden: Canon EOS 20D
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 01 Dec 2006, 11:29    Post subject: Te koop aangeboden: Canon EOS 20D
Vanwege de overstap naar een EOS 30D bied ik mijn 20D te koop aan.
De camera is vijwel exact twee jaar oud (begin december 2004) en verkeert
in uitstekende staat, ik ben er altijd zeer zuinig op geweest.

Wat zit er bij dit sinterklaascadeau in spé ?:
- Body + stofkappen
- Draagriem
- Acculader
- Canon EOS Viewer Utility 9.1
- Digital Photo Professional 5.1
- Adobe Photoshop Elements 2
- Originele verpakking
- Aankoopbewijs
De camera is uitgebreid uit te proberen voor aankoop. Ik stuur de camera
niet op en accepteer uitsluitend contante betaling.

Vraagprijs 850 euro.

Voor een afspraak kun je me bellen op 06-10004917 of mailen, kijk dan even
in mijn profiel voor het adres.

Groeten Michel
Reply with quote

HJDT

PostPosted: Tue 05 Dec 2006, 12:20    Post subject:
Kom op mensen laat u door de prijs niet afschrikken !! We zijn toch allemaal goede onderhandelaars Very Happy Very Happy
Reply with quote

peter wijn

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 05 Dec 2006, 21:11    Post subject:
lijkt me een mooie camera
past mijn 80-400mm F4,5-5,6 AF-D VR ED er op michel?
Back to top
Reply with quote

Jeroen Nagtegaal

PostPosted: Tue 05 Dec 2006, 21:28    Post subject:
Op wat voor toestel heb je hem nu zitten?
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Tue 05 Dec 2006, 21:35    Post subject:
sorry, was een flauw grapje.

Eigenlijk bedoeld om een hoop aandacht te trekken voor de prachtige camera die michel te koop aan biedt.
Back to top
Reply with quote

HJDT

PostPosted: Tue 05 Dec 2006, 21:53    Post subject:
Goed zo Peter !! Zegt het voort !!
Reply with quote

Jacob

PostPosted: Tue 05 Dec 2006, 22:16    Post subject:
Ik neem aan dat dit vooraf gaat aan de stap naar de 500mm f4 IS die je straks in New York gaat ophalen! Ik denk overigens dat dit een goeie aanbieding is hoor. Ben benieuwd...

Ron van Elst

PostPosted: Tue 05 Dec 2006, 23:50    Post subject: Hoeveel opnames mee gemaakt....?
Niet geheel onbelangrijk omdat er gemiddeld 100.000 opnames met een sluiter gemaakt kunnen worden... Daarna wordt die onbetrouwbaar.

http://www.shutterstock.com/g/ronvanelst
Back to top
Reply with quote

HJDT

PostPosted: Tue 05 Dec 2006, 23:59    Post subject:
Hoi Ron,

Een goede vraag aangezien er inderdaad een beperkte levensduur op de sluiter zit. Er zijn ongeveer 34000 opnames met het toestel gemaakt, over 5 minuten is hij overigens precies 2 jaar oud.

Wat de prijs-stelling betreft heb je wel een beetje gelijk maar ik ga er vanuit dat iemand die geinteresseerd is niet de prijs betaald die gevraagd wordt maar daarover onderhandeld. Vandaar dat ik hem wat hoger neergezet heb in de hoop dat ik er dan een prijs voor krijg die reeel is en waarmee ik iemand anders geen poot uitdraai en mezelf ook niet besteel.

Groeten Michel
Reply with quote

Zeger

PostPosted: Thu 11 Jan 2007, 18:35    Post subject:
Ik denk aan 250 euro ? ......2 jr oud en 34000 opnamens,hij kost nieuw nu 749 euro met 18-55 lens bij foto klein,zag een andvertentie in de krant vandaag.
Back to top
Reply with quote

Rudi Debruyne

PostPosted: Thu 11 Jan 2007, 19:23    Post subject:
Vind je vraagprijs ook veel Michel, ik heb hetzelfde toestel, heeft maximaal 5000 opnames (maar dat is al heel hoog geschat denk ik) hij is nog geen jaar oud en straks verkoop ik hem voor minder. Mijn startprijs is 750 €. Sorry, ik wil niet onder je duiven schieten, maar ik denk dat je zo'n toestel beter en duurder kunt verkopen aan niet BPers. Daar is je aankoopprijs invloedrijker en wordt er meer rekening mee gehouden omdat "leken" minder de markt uitpluizen. Voor ik hem verkoop wacht ik op een nieuwe Mark II..... Ik zou nooit meer zonder 2de toestel willen zitten, ik vertrouw het gewoon niet om op vakantie/trip te gaan zonder een reservetoestel en daar is de 20D reuze geschikt voor!

Prima toestel, maar doe mij (inderdaad) maar een 30D

Groet, Rudi
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Back to top
Reply with quote

Zeger

PostPosted: Thu 11 Jan 2007, 20:05    Post subject:
Ik vindt dat ook veel hoor Rudy,nieuwprijs is nu 749 en jij zit er toch ook boven,er zit bij beide toestellen GEEN garantie meer op....... ik snap best dat er zoveel mogelijk geld voor gevraagd wordt,nog een paar maandjes en hij is er misschien voor 500 euro,daarom wil ik er 250 euro voor geven Wink
Back to top
Reply with quote

Rudi Debruyne

PostPosted: Thu 11 Jan 2007, 21:29    Post subject:
#evil Voor zo weinig geld hou ik hem liever... een derde toestel mag en kan ook!
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Back to top
Reply with quote

Lesley van Loo

PostPosted: Thu 11 Jan 2007, 22:39    Post subject:
Ik heb mijn losse body pas voor 600,- euro verkocht en ik moet zeggen dat die van Michel in betere staat is.

Quote:
nog een paar maandjes en hij is er misschien voor 500 euro,daarom wil ik er 250 euro voor geven

die gaat echt niet komen hoor voor 500,- euro, wees daar maar niet bang voor.

R. P. McMurphy

PostPosted: Fri 12 Jan 2007, 9:06    Post subject:
Zeger wrote:
ik snap best dat er zoveel mogelijk geld voor gevraagd wordt,nog een paar maandjes en hij is er misschien voor 500 euro Wink

Volgens mij is dat complete kolder. Ben wel benieuwd of je dat ook kunt onderbouwen? Lijkt op een beetje armoedige poging om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten Confused
Back to top
Reply with quote

bertina

PostPosted: Fri 12 Jan 2007, 9:34    Post subject:
Ik vraag me af of Michiel hem nog steeds heeft aangezien de advertentie al een maand oud is. Even over de prijs, ik heb MP daar ruim twee maanden voor afgestruind. De meeste 20D camera's gaan voor 600 euro weg. Maar dan hebben ze zeker nog geen 34.000 sluiterbewegingen gemaakt! Maar max 10.000. Dus ik denk ook dat Michiel er ongeveer 550 euro voor kan krijgen.
Ik heb er zelf eentje aangeschaft met 7000 sluiterbewegingen, alleen in studio gebruikt en zo goed als nieuw met batterypack alle toebehoren en vier batterijen voor 700 euro. Die prijs ligt nog steeds een beetje gelijk op MP. Ze gaan ook voor minder over de toonbank.
Maar het is net wie je treft, misschien heeft iemand er wel meer voor over.
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Fri 12 Jan 2007, 10:50    Post subject:
Ik hoor net van iemand dat ie een nieuwe sluiter in zijn 30D heeft laten plaatsen voor iets van 115 euro bij RAFO of RAVO FARO oid in Den Haag. Het schijnt dat de firma uit Rosendaal ze ook daarheen stuurt.

(zijn die sluiterbewegingen zo makkelijk vast te stellen?)
Back to top
Reply with quote

HJDT

PostPosted: Fri 12 Jan 2007, 11:00    Post subject:
Hallo allemaal,

Eigenlijk was ik al lang van plan de advertentie te verwijderen maar gezien de reacties van nu zal ik dat voorlopig nog niet doen. Zeger als jij die camera nieuw met 18-55 lens voor 750 euro kan kopen zou ik geen seconde aarzelen. Er zal wel een addertje onder het bekende gras zitten vermoed ik.

Zoals ik al eerder zei is de genoemde prijs de vraagprijs en niet de verkoopprijs. Er zit altijd wat onderhandelruimte, tenminste zo werk ik, volgens mij is dat vrij gebruikelijk, je wilt je spullen niet voor te weinig weg doen natuurlijk.
De reden om de camera voor deze prijs neer te zetten is omdat hij er nog verschrikkelijk goed uitziet zeker voor het aantal sluiterbewegingen wat ermee gemaakt is. Ik had ook de mogelijkheid hem te verkopen maar heb uiteindelijk besloten dat niet te doen.

Iedereen bedankt voor de reaties !!

Groeten Michel
Reply with quote

Zeger

PostPosted: Fri 12 Jan 2007, 17:18    Post subject:
HJDT wrote:
Hallo allemaal,

Eigenlijk was ik al lang van plan de advertentie te verwijderen maar gezien de reacties van nu zal ik dat voorlopig nog niet doen. Zeger als jij die camera nieuw met 18-55 lens voor 750 euro kan kopen zou ik geen seconde aarzelen. Er zal wel een addertje onder het bekende gras zitten vermoed ik.

Zoals ik al eerder zei is de genoemde prijs de vraagprijs en niet de verkoopprijs. Er zit altijd wat onderhandelruimte, tenminste zo werk ik, volgens mij is dat vrij gebruikelijk, je wilt je spullen niet voor te weinig weg doen natuurlijk.
De reden om de camera voor deze prijs neer te zetten is omdat hij er nog verschrikkelijk goed uitziet zeker voor het aantal sluiterbewegingen wat ermee gemaakt is. Ik had ook de mogelijkheid hem te verkopen maar heb uiteindelijk besloten dat niet te doen.

Iedereen bedankt voor de reaties !!

Groeten Michel

Het gaat mij niet om een nieuwe camera ik wil er een derde bij hebben,dat addertje weet ik niet als je op www.fotoklein.nl kijkt zie je bij ''aanbiedingen deze week'' dat het een leegverkoop is 749 euro,verder weet ik het niet,in ieder geval bedankt voor je reactie.
Back to top
Reply with quote

Zeger

PostPosted: Fri 12 Jan 2007, 17:27    Post subject:
Luc Hoogenstein wrote:
Zeger wrote:
ik snap best dat er zoveel mogelijk geld voor gevraagd wordt,nog een paar maandjes en hij is er misschien voor 500 euro Wink

Volgens mij is dat complete kolder. Ben wel benieuwd of je dat ook kunt onderbouwen? Lijkt op een beetje armoedige poging om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten Confused

Leuke reactie Luc,vindt het een beetje kolder wat je zegt,hij staat er voor 749 euro en een 2de hands camera is niet zoveel waard als de bedragen die ik hier zie,600 ,700 euro voor 2de hands zonder garantie is dus teveel,ik geef dat er nooit voor,Lenzen is een ander verhaal,die houden wel (mits je een goede hebt) waarde,ik zou zeggen bel naar een camera zaak en vraag wat je ervoor krijgt,geen 6 of 700 euro.

En ja ik ben armoedig,heb geen geld en geen werk,wordt ik hier nu op afgerekent Luc ? kun je dit onderbouwen ?
Back to top
Reply with quote

Zeger

PostPosted: Fri 12 Jan 2007, 18:18    Post subject:
Lesley van Loo wrote:
Ik heb mijn losse body pas voor 600,- euro verkocht en ik moet zeggen dat die van Michel in betere staat is.

Quote:
nog een paar maandjes en hij is er misschien voor 500 euro,daarom wil ik er 250 euro voor geven

die gaat echt niet komen hoor voor 500,- euro, wees daar maar niet bang voor.

Ik zou dat niet te snel zeggen Lesley,met de 40D ect op komst........ wie wil er over een paar maanden nog een nieuwe 20D kopen,als de 30 en 40D er zijn,foto zaken moeten er gewoon vanaf..........ik dacht dat de 20D in het begin 1800 of 1900 euro koste? dus er is al wat vanaf gegaan,misschien wel misschien niet.
Back to top
Reply with quote

Aad Verkuijl

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 12 Jan 2007, 18:24    Post subject:
Heb half december een gebruikte 20D body aangeschaft van nog geen jaar oud voor € 600,00. De kitlens was inmiddels verkocht.
Vraagprijs was € 650,00. Ik diegene direct gebeld(woont hier nog geen km. vandaan) en de koop was rond. Volgende ochtend direct opgehaald.
Eind februari is mijn camera jarig! 1 jaar dus. Nederlands model, met aankoopbon en een 512 MB kaart. In werkelijke nieuwstaat. Mijn eerste foto's begonnen bij 143 te tellen. Dit lijkt mij onwaarschijnlijk. Volgens de verkoper heeft hij alleen op verjaardagen en 1 keer op vakantie de camera gebruikt. Vandaar dat hij een kleinere camera ging aanschaffen.

Dus je kan weleens een koopje hebben.

Groeten, Aad Verkuijl

Lesley van Loo

PostPosted: Fri 12 Jan 2007, 18:41    Post subject:
Quote:
ik zou zeggen bel naar een camera zaak en vraag wat je ervoor krijgt,geen 6 of 700 euro

nee, dat is of inkoop, of inruil, dan krijg je nooit wat hij waard is omdat zij hem ook met winst willen verkopen, anders schieten ze er niks mee op.

Quote:
ik dacht dat de 20D in het begin 1800 of 1900 euro koste

volgens mij kostte hij niet zoveel, zal wel ongeveer gelijk hebben gelegen met de 30D nu.

Zeger

PostPosted: Fri 12 Jan 2007, 18:52    Post subject:
Lesley van Loo wrote:
Quote:
ik zou zeggen bel naar een camera zaak en vraag wat je ervoor krijgt,geen 6 of 700 euro

nee, dat is of inkoop, of inruil, dan krijg je nooit wat hij waard is omdat zij hem ook met winst willen verkopen, anders schieten ze er niks mee op.

Quote:
ik dacht dat de 20D in het begin 1800 of 1900 euro koste

volgens mij kostte hij niet zoveel, zal wel ongeveer gelijk hebben gelegen met de 30D nu.

Yep zo zit het Lesley....... ik handel zelf ook wel is wat,dus daarom kom ik met zo'n prijs........ de 1 denkt die gozer is gek,dat hij 250 euro zegt,maar dat is nu eenmaal handel en niets meer,toch denk ik aan 1800 euro,hij is daarna naar 16 en 1400 euro gegaan,maakt ook niet uit,ouwe koeien tellen niet meer Wink

Even Random ik vraag me wel af, waarom iemand 6 of 700 euro voor een 2de hands camera geeft,terwijl hij tot kort 8 of 900 euro nieuw koste ?
Back to top
Reply with quote

Lesley van Loo

PostPosted: Fri 12 Jan 2007, 18:57    Post subject:
Quote:
Even Random ik vraag me wel af, waarom iemand 6 of 700 euro voor een 2de hands camera geeft,terwijl hij tot kort 8 of 900 euro nieuw koste ?

ik denk omdat het toch zo een 300,- euro scheelt en niet iedereen kan dat opbrengen.
trouwens 2de hands hoeft ook niet slecht te zijn, ik heb een 100-400 IS lens gehad 2de hands, ook mijn 20D was dat en allebei perfekt hoor.

Birdpix.nl Forum Index -> Marktplaats
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum