peter wijn wrote: |
blazen is een optie, werkt vaak wel, vooral als je zo'n supergrote blaasbal hebt, gebruik geen spuitlucht. Check waar het stof zit en houdt er rekening mee dat het punt-spiegelverkeerd op je sensor zit.
enige vorm van plakband gebruiken is een veelgenomen risico (overweeg hoe handig je bent, en wat een nieuwe sensor kost). terug naar de winkel of bij de importeur langs is een andere optie. |
JoopG wrote: |
Dit is echt (belgische) humor, ik heb me er ook prima mee zitten vermaken. Ik mis in deze bloemlezing overigens nog de sensor voor éénmalig gebruik. Verkrijgbaar bij de betere fotohandel, in rolletjes van 36 stuks... ![]() |
etii0 wrote: |
Mijn verontschuldigingen aan jullie beiden, ik ben nogal flapuit |
peter wijn wrote: | ||
maar die ruis he, van die wegwerp sensors, hoe zit het daarmee? |
JoopG wrote: | ||
OK Robin, no hard feelings. Illustratief vind ik overigens nog de Sticky Notes, de bekende gele memoblaadjes die je overal op kunt plakken en er weer gemakkelijk vanaf kunt halen, van -toevallig- dezelfde fabrikant als de Scotchtape (3M). Deze blaadjes zouden geen lijmresten achterlaten. Ik plakte ze regelmatig op de rand van mijn beeldscherm. Na verloop van tijd ontstond hier een vieze, zwarte, kleverige rand van stof vermengd met lijmresten. Dit wil je echt niet op de sensor van je camera hebben zitten... |