Kashmar wrote: |
Een beetje Off topic misschien ....
Als je dan toch loopt of fietst met je camera aan een monopod over je schouder, zorg dan wel dat je een dubbele vergrendeling hebt! Zo liep ik ooit ergens bij de OVP toen ik ineens het geluid van mijn camera hoorde die achter me op de grond viel. Niet leuk! Het haakje was achter mijn kleding blijven hangen en had zichzelf ontgrendeld. Inmiddels heb ik een niewe kop en monopod (manfrotto) ........ en een nieuwe camera ![]() |
Marcel van der Tol wrote: |
Omdat snel reageren toch vaak niet lukt met digiscopen, fiets ik niet met de camera gekoppeld aan telescoop omdat mijn adapter onvoldoende stevigheid biedt, hoewel er adaptersystemen zijn die dat wel toelaten. Wel draag ik regelmatig de telescoop op statief met een rugzaktuigje op de rug. Voor grotere afstanden past de telescoop in een fietstas
Zou op dezelfde manier ook moeten kunnen met een cameralens eventueel met de camera er aan vast. Methode Arie Ouwerkerk? Ik vraag mij wel af of dit allemaal wel zo goed is voor je materiaal. Ik denk er meestal maar niet aan wat er zou gebeuren als ik met het hele goedje op mijn rug een valpartij zou krijgen. Marcel |
Quote: |
ik hoor hier spreken van dubbele vergrendeling, ik dacht dat dit eigenlijk vanzelfsprekend was bij statieven:s Mijn manfrotto had die sowieso |
Martine wrote: |
Ik ben ook verschillende keren met de fiets en camera met telens op stap geweest. Had het spul om mijn nek hangen. elke keer bij het afstappen klapte de lens tegen het frame. vond ik toch te riskant. ik overweeg nu een bromscooter te kopen, dit om mijn actie radius te vergroten. Heeft iemand nog handige tips om statief en camera met twee lenzen te vervoeren. Gaat er uberhaupt wel iemand met een bromscooter op pad? En wat zijn de ervaringen?
~Reacties zijn welkom Mvg. Martine |
viewmasterqueen wrote: |
bedankt jongens voor alle tips.
ik hoor iemand iets zeggen over verzekering? dacht dat dit niet kon, of op zijn minst onbetaalbaar was. waar ben je verzekerd? en wat is er dan precies verzekerd? |