Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Aankoop Canon 500mm

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 29 Apr 2007, 20:29    Post subject: Aankoop Canon 500mm
Momenteel beschik ik over een canon350 met een canon 100-400mm lens.

Ik overweeg de aankoop van een Canon 500mm 4.0 lens. Omdat het hier om een vrij forse investering gaat probeer ik de denkoefening grondig te doen. Vandaar dat ik op dit forum graag enkele vragen had gesteld.

- Ik zou mijn canon350 (voorlopig) behouden. Voldoet dit toestel of moet ik de aankoop van een 30d mee in rekening brengen?
- Kennen jullie verkooppunten die bereid zouden zijn mijn 100-400mm over te nemen. De lens is 1,5 jaar oud en is in perfecte staat. Vertoont geen gebruikssporen.
- Bij de aankoop lijkt het me aangewezen de lens te testen. Gezien het korte tijdsbestek dat ik in de verkoopszaak aanwezig zal zijn, lijkt het mij moeilijk dit grondig te kunnen doen. Kunnen jullie tips geven
- Keuze verkoopspunt?

Last edited by Wim De Cock on Sun 29 Apr 2007, 20:54; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

h.j.de groot

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 29 Apr 2007, 20:43    Post subject:
neem contact op met cameraland in alkmaar.
Deze zaak heeft alles op voorraad en ruilt ook in.
De canon 500 -4 kost daar 5300,- en je mag hem aldaar testen.

Groet henny.

Arjen Drost

PostPosted: Sun 29 Apr 2007, 20:49    Post subject: Re: Aankoop Canon 500mm
Wim De Cock wrote:
- Ik zou mijn canon350 (voorlopig) behouden. Voldoet dit toestel of moet ik de aankoop van een 30d mee in rekening brengen?

Ik heb zelf wel de 350D, maar geen 500mm, maar het lijkt me dat de 350D (zeker zonder grip) wel erg klein is voor zo'n grote lens. Op zich moet hij die lens wel aankunnen, maar het lijkt me lastig met de balans enzo.

Wim De Cock wrote:
- Kennen jullie verkooppunten die bereid zouden zijn mijn 100-400mm over te nemen. De lens is 1,5 jaar oud en is in perfecte staat. Vertoont geen gebruikssporen.

Ik zie ze regelmatig op marktplaats of op fotoapparatuur.nl langskomen, misschien is dat een idee?

Succes met je keuze en met de lens

Arjen
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote

Strix

PostPosted: Sun 29 Apr 2007, 22:21    Post subject:
Quote:

Mijn laatste foto's zijn gemaak met de combinatie Canon 350D / EF500

http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=95415
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=95427

Groet, Minne
Tamron 90 mm F2.8
Back to top
Reply with quote

Luc

PostPosted: Mon 30 Apr 2007, 8:40    Post subject:
De 500mm f4 IS is zoals je wel zal weten, een toplens.Enige nadeel lijkt mij het gewicht,maar dat zal individueel verschillen natuurlijk (zelf heb ik last van rugpijn).

Joep Tomlow

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 30 Apr 2007, 17:35    Post subject: Re: Aankoop Canon 500mm
Arjen Drost wrote:

Wim De Cock wrote:

Ik zie ze regelmatig op marktplaats of op fotoapparatuur.nl langskomen, misschien is dat een idee?

Succes met je keuze en met de lens

Arjen

Ik zou sowieso niet inruilen bij een fotozaak, je krijgt meestal (uitzonderingen daargelaten) er minder voor terug t.o.v particuliere verkoop. Dit, omdat fotozaken geld willen verdienen op jouw aangeboden lens (dus je krijgt een x-bedrag, zij verkopen het voor x + winstmarge). Je kunt beter je lens zelf op de genoemde sites te koop aanbieden. Ik denk dat je voor 1200 euries je lens wel kwijt krijgt (huidige nieuwprijs: 1544 euries bij Konijnenberg). Jammer dat deze lens regelmatig wordt aangeboden, daardoor is er voor de kopers een ruime keus en voor jouw de concurrentie groot...

Ik gebruik mijn 350D op een 560 mm, en dat gaat prima. De Canon 500 mm is wel zwaarder (ca. 5 kg) dan mijn 560 mm, maar je 350D werkt er gewoon op, ondanks dat ie klein is... De 30D is natuurlijk een stuk sneller kwa autofocus en het aantal foto's/seconde maar daar betaal je dan ook voor (nieuwe camera...). Mogelijk dat je om die redenen in de toekomst hier toch op overstapt.

In plaats van de lens zelf te testen zou ik de reviews napluizen op internet. Je hebt het hier echter over een van de meest gerenomeerde/ gebruikte supertele's van Canon onder de sport- en natuurfotografie. Onder de vaste 500 mm's voor Canon EOS zul je daarom hooguit kunnen twijfelen tussen de orginele Canon 500 mm en de 500 mm f4.5 HSM van Sigma. De reviews zullen echter over het algemeen erg lovend zijn over de Canon 500 mm, en ook de meeste gebruikers van deze lens hier op bp hoor ik niet klagen...

Let wel dat je een goed statief met een stevige kop hebt voor dit kanon, anders kun je er nog niet optimaal mee werken.

Succes met je aan- en verkoop!

John de Roos

PostPosted: Tue 01 May 2007, 16:33    Post subject:
Beste Wim,

Ik zou nooit de 100-400 inruilen. Deze wonderschone lens met een prachtig bereik ga je nog missen als je alleen de 500 mm bij je hebt. Zelf heb ik achter de 500 mm een 30 D. Een goede combinatie tot op heden.

Joep, de Canon 500 mm weegt geen 5 kg maar 3.8 kg. Scheelt toch wel wat dacht ik.

Groet John de Roos

Joep Tomlow

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 May 2007, 15:06    Post subject:
John de Roos wrote:
Joep, de Canon 500 mm weegt geen 5 kg maar 3.8 kg. Scheelt toch wel wat dacht ik.

Groet John de Roos

Ehhh...ja dat scheelt nogal ja, stom van me... Embarassed

mkoomen`

PostPosted: Wed 02 May 2007, 16:21    Post subject: Re: Aankoop Canon 500mm
Wim De Cock wrote:
Momenteel beschik ik over een canon350 met een canon 100-400mm lens.

Ik overweeg de aankoop van een Canon 500mm 4.0 lens. Omdat het hier om een vrij forse investering gaat probeer ik de denkoefening grondig te doen. Vandaar dat ik op dit forum graag enkele vragen had gesteld.

- Bij de aankoop lijkt het me aangewezen de lens te testen. Gezien het korte tijdsbestek dat ik in de verkoopszaak aanwezig zal zijn, lijkt het mij moeilijk dit grondig te kunnen doen. Kunnen jullie tips geven
- Keuze verkoopspunt?

Hallo Wim. Ik ben op zoek naar een betaalbare 100-400 lens en ben bereid hem eventueel over te nemen. Mocht je interesse hebben laat dan wat van je horen. Groeten Menno (06-15078138) uit Apeldoorn

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum