Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Groot nieuws van Nikon
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 02 Sep 2007, 10:33    Post subject:
golfman wrote:
Martijn de Jonge wrote:
Goed te weten dat de AF-S 500 VR ongeveer 3.800 gram weegt terwijl de AF-S 500 type 11 een pondje minder doet en daarmee compacter is en evenveel weegt als de 500P lens die uiteraard geheel manual is maar wel CPU's connectienokjes in de bajonet draagt. Onze Japanse vrienden van Nikon halen nog wel eens het geintje uit om na een jaar of wat met een lichter en compacter type te komen met de aanduiding '2 '. 't Blijft spannend.

Even rekenen Martijn!
Het type 2 weegt volgens Nikon 3800 gram en de VR uitvoering 3900 gram. Pffffff.... toch een hele ons meer! en ehhhhh... da's geen pond!

Golf-man

Type II weegt 3,4 kg en type I (niet als zodanig gemerkt) weegt 3,8 kg.
Martijn heeft gelijk. Staat al heel lang verkeerd op de site van nikon-nederland.

(Fijn he, nieuwe hardware? Ik kan ook niet wachten tot ik het nodig heb en "waard" ben.... Wie wilde zijn d200 al kwijt? Rotding he? dat mensen daar ooit zo gelukkig mee waren.... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Back to top
Reply with quote

Ed Agter

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 02 Sep 2007, 11:26    Post subject:
peter wijn wrote:
golfman wrote:
Martijn de Jonge wrote:
Goed te weten dat de AF-S 500 VR ongeveer 3.800 gram weegt terwijl de AF-S 500 type 11 een pondje minder doet en daarmee compacter is en evenveel weegt als de 500P lens die uiteraard geheel manual is maar wel CPU's connectienokjes in de bajonet draagt. Onze Japanse vrienden van Nikon halen nog wel eens het geintje uit om na een jaar of wat met een lichter en compacter type te komen met de aanduiding '2 '. 't Blijft spannend.

Even rekenen Martijn!
Het type 2 weegt volgens Nikon 3800 gram en de VR uitvoering 3900 gram. Pffffff.... toch een hele ons meer! en ehhhhh... da's geen pond!

Golf-man

Type II weegt 3,4 kg en type I (niet als zodanig gemerkt) weegt 3,8 kg.
Martijn heeft gelijk. Staat al heel lang verkeerd op de site van nikon-nederland.

(Fijn he, nieuwe hardware? Ik kan ook niet wachten tot ik het nodig heb en "waard" ben.... Wie wilde zijn d200 al kwijt? Rotding he? dat mensen daar ooit zo gelukkig mee waren.... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Helemaal gelijk! Sorry Martijn! Het is zelfs exact 3.447302 kg.
Je kunt blijkbaar niet "blind" varen op Nikon's officiële gegevens. Ik hoop niet dat dat ook is met de nieuwe D300! hahahahahaha...

Golf-man
Reply with quote

Niels de Vos

PostPosted: Mon 03 Sep 2007, 16:24    Post subject:
Vorige week is m'n D70 bij de douane op London Heatrow kapotgevallen, dat wordt een flinke reparatiebon. Ik weet nog niet of ik hem ga laten repareren, vooral omdat ik toch al van plan was om binnen een jaar (of twee) een D200 te kopen, dat komt nu wel dichtbij, vooral nu de D300 er ook is, zullen die prijzen wel gaan dalen!?? Ook meer tweedehandsen waarschijnlijk nu! Dat komt goed uit!

Apparatuur: Nikon D100 + MB-D100 - Nikon D70 (defect) - Sigma 50-500mm 1:4-6.3 - Nikkor 28-80mm 1:3.3-5.6 - Nikkor 50mm 1:1.4 - Nikkor 85mm f/1.8 - Manfrotto 055DB en 128RC - Nikon SB800 flitser
Back to top
Reply with quote

JoopG

PostPosted: Mon 03 Sep 2007, 16:33    Post subject:
Niels de Vos wrote:
Vorige week is m'n D70 (...) kapotgevallen

U is toch wel verzekerd (mag ik hopen)?

Groet, Joop
Back to top
Reply with quote

Niels de Vos

PostPosted: Tue 04 Sep 2007, 14:16    Post subject:
Nee, ik ben niet verzekerd #Mad . Ik heb vanalles geprobeerd, maar doordat ik nog maar 16 ben is het het handigst om via m'n vader te doen, maar waar hij verzekerd is doen ze niet aan zulke verzekeringen. Weet u nog een goede tip waar te verzekeren?
We gaan trouwens proberen geld van die airport te krijgen, omdat het die douanier z'n schuld is.

Apparatuur: Nikon D100 + MB-D100 - Nikon D70 (defect) - Sigma 50-500mm 1:4-6.3 - Nikkor 28-80mm 1:3.3-5.6 - Nikkor 50mm 1:1.4 - Nikkor 85mm f/1.8 - Manfrotto 055DB en 128RC - Nikon SB800 flitser
Back to top
Reply with quote

Isabelle

PostPosted: Wed 05 Sep 2007, 20:42    Post subject:
Had je ook geen reisverzekering? Deze vergoedt dit soms ook.

Ed Agter

PostPosted: Wed 05 Sep 2007, 23:36    Post subject:
Niels de Vos wrote:
Nee, ik ben niet verzekerd #Mad . Ik heb vanalles geprobeerd, maar doordat ik nog maar 16 ben is het het handigst om via m'n vader te doen, maar waar hij verzekerd is doen ze niet aan zulke verzekeringen. Weet u nog een goede tip waar te verzekeren?
We gaan trouwens proberen geld van die airport te krijgen, omdat het die douanier z'n schuld is.

Je moet ter plekke een claim in dienen als iets dergelijks gebeurt. Naderhand wordt het allemaal erg moeilijk omdat de bewuste douanier het zich waarschijnlijk net kan "herinneren" of zo. Het kost dan vaak meer om je recht te halen dan het oplevert.
Als je buurman hem nu om had gestoten dan had je zijn WA verzekering aan kunnen spreken maar helaas.... dat was niet zo.

Golf-man
Reply with quote

Niels de Vos

PostPosted: Thu 06 Sep 2007, 16:06    Post subject:
Ja, dat heb ik idd door, maar we gaan het proberen. Misschien videobeelden ofzo?

Back to top
Reply with quote

JoopG

PostPosted: Thu 06 Sep 2007, 18:20    Post subject:
Niels de Vos wrote:
Weet u nog een goede tip waar te verzekeren?

Hallo Niels,

Je had nog een antwoord van mij tegoed. Mijn spullen heb ik verzekerd via de ANWB (RecreActief verzekering).

Succes met het verhalen van de schade, laat je nog weten hoe dat is afgelopen?

Groet, Joop
Back to top
Reply with quote

Niels de Vos

PostPosted: Thu 06 Sep 2007, 18:49    Post subject:
Dat is idd een aardige verzekering. Hoeveel premie betaald u dan per jaar ongeveer? Ik heb berekend dat ik 156 euro moet betalen. Is dat veel of weinig?

Back to top
Reply with quote

Ed Agter

PostPosted: Thu 06 Sep 2007, 19:21    Post subject:
JoopG wrote:
Niels de Vos wrote:
Weet u nog een goede tip waar te verzekeren?

Hallo Niels,

Je had nog een antwoord van mij tegoed. Mijn spullen heb ik verzekerd via de ANWB (RecreActief verzekering).

Succes met het verhalen van de schade, laat je nog weten hoe dat is afgelopen?

Groet, Joop

Dag Joop,

Volgens de ANWB moet je foto en videospullen verzekeren via hun mobile apparatuurpolis en niet op de de door jouw genoemde polis van RecreActief verzekering. Ik zou dat maar eens nazien anders krijg je niets uitgekeerd als er schade is. Ook zijn de voorwaarden erg belangrijk b.v. alleen Nederland, Europa of Werelddekking.
Zelf heb ik nog geen redelijk betaalbare verzekering gevonden in Nederland waar ik ook al mijn apparatuur kan verzekeren.
In Engeland is er wel een speciale fotoapp. verzekering tegen betaalbare
premie's maar ik weet niet of die ook in Nederland afsluit.
http://www.eandl.co.uk/rates/eg

Succes,

Golf-man
Reply with quote

Niels de Vos

PostPosted: Thu 06 Sep 2007, 19:41    Post subject:
@ Joop, dus jij hebt met je enorme apparatuur ook nog geen verzekering merk ik uit je verhaal op?
Ik heb trouwens ook bij ANWB gekeken, en waar ik die informatie van m'n vorige bericht vandaan had, dat was ook een Mobiele Apparatuurverzekering, dus dan zit ik goed. Maar nogmaals: is 156 euro veel per jaar?

Ik ga trouwens sowieso ff bij Kamera-Express kijken hoeveel een reparatie zou gaan kosten, en als ik dat weet en ik moet het zelf betalen ga ik me nog ff goed bedenken voor ik dat ga laten repareren. Misschien wacht ik wel gewoon totdat ik geld heb voor een D200 en koop ik die. Vooral nu er die D300 is zullen de prijzen van D200 wel gaan zakken, en veel tweedehandsen waarschijnlijk.

Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Thu 06 Sep 2007, 20:39    Post subject:
ter illustratie
in de winkel: een d200 bij fotopatent in utrecht voor 1299,00
mijn d200 ruil ik niet in hoor! die rijd ik op! ik draai hem grijs.
Back to top
Reply with quote

Ed Agter

PostPosted: Thu 06 Sep 2007, 20:43    Post subject:
Niels de Vos wrote:
@ Joop, dus jij hebt met je enorme apparatuur ook nog geen verzekering merk ik uit je verhaal op?
Ik heb trouwens ook bij ANWB gekeken, en waar ik die informatie van m'n vorige bericht vandaan had, dat was ook een Mobiele Apparatuurverzekering, dus dan zit ik goed. Maar nogmaals: is 156 euro veel per jaar?

Ik ga trouwens sowieso ff bij Kamera-Express kijken hoeveel een reparatie zou gaan kosten, en als ik dat weet en ik moet het zelf betalen ga ik me nog ff goed bedenken voor ik dat ga laten repareren. Misschien wacht ik wel gewoon totdat ik geld heb voor een D200 en koop ik die. Vooral nu er die D300 is zullen de prijzen van D200 wel gaan zakken, en veel tweedehandsen waarschijnlijk.

Ik weet niet of je het tegen mij had maar ik ben Golf-man en niet Joop.
Ik heb inderdaad geen verzekering omdat dat mij teveel kost.
Heb overigens wel een 70-200 VR laten vallen een paar maanden terug en niet verzekerd dus, maar goed.... hij werkt nog en de zonnekap is gebroken en een klein scheurtje in de voorste lens houder. Gelukkig mankeerde niets aan het glas.
De Engelse premies lijken betaalbaarder dus daar ga ik nog achteraan.
Verder heeft b.v. de ANWB een maximum aan het bedrag en daar heb ik veel te veel apparatuur voor.
Je vraagt of de premie veel is? Dan moet ik ook het verzekerde bedrag weten en dan nog.... Ook de voorwaarden zijn belangrijk. De ANWB keert alleen de eerste twee jaar nieuwwaarde uit en daarna de marktwaarde???
Hoeveel is een marktwaarde en wie bepaald dat?
Tot een bepaald bedrag kan je het onder een inboedelverzekering laten vallen, ook als je nog inwoont bij je ouders! Dat is zeker goedkoper!
Kijk eens bij Interpolis, die heeft reklames waarbij het apparaat ook buiten het huis is mee verzekerd.

Succes,

Golf-man
Reply with quote

JoopG

PostPosted: Fri 07 Sep 2007, 8:04    Post subject:
@Niels:
Je mag wel jij tegen u zeggen hoor Wink
De premie die ik betaal zal hetzelfde percentage van de nieuwwaarde zijn als de premie die jij berekend hebt. De Mobiele Apparatuurverzekering en de RecreActief verzekering zijn namelijk even duur.

V.w.b. een eventuele reparatie zou ik ook eens mijn licht opsteken bij Rofa Repair in Den Haag.

@Golf-man:
Het al dan niet verzekeren van je spullen is natuurlijk een persoonlijke afweging. Wanneer je over voldoende middelen beschikt om het risico zelf te dragen is het niet nodig een verzekering af te sluiten en kun je de premie in eigen zak houden.

Verder is het zo dat de inboedelverzekering doorgaans niet de schade dekt tijdens het gebruik van de apparatuur. Wanneer bijvoorbeeld je dure lens + camera van het statief valt, dan wordt dat dus niet gedekt. ZOu ook wel eens kunnen gelden voor die inmiddels beroemde "buiten de deur verzekering" van Interpolis.

De RecreActief verzekering van de ANWB dekt *ook* fotoapparatuur, schade daaraan welke is ontstaan bij gebruik binnen de vaste woning, uitsluitend in geval van foto- en videoapparatuur, ook gedekt, dit i.t.t. de Mobiele Apparatuurverzekering. Qua premie maakt het allemaal niets uit. Toen ik mijn fotospullen kwam verzekeren bestond de Mobiele Apparatuurverzekering nog niet, overstap van RecreActief naar deze nieuwe verzekering is volgens de ANWB niet nodig/zinvol. Verder klopt het dat het te verzekren bedrag/het aantal gespecificeerde artikelen die je kunt verzekeren gemaximeerd is, doch dit geldt per pilis, en het staat je volledig vrij om meerdere polissen af te sluiten. Voor wat betreft de bepaling van de marktwaarde heb ik nog geen ervaring (gelukkig maar), maar uit verhalen van mensen die die ervaring wel hebben begrijp ik dat ze daar zeker niet de beroerdste in zijn.

Maar inmiddels zijn we een heel eind afgedwaald van het oorspronkelijke topic Confused

Groet, Joop
Back to top
Reply with quote

Ron van Elst

PostPosted: Fri 07 Sep 2007, 8:41    Post subject: ANWB regelt zijn verzekering via UNIGARANT
Zie link en mogelijkheid premieberekening:

http://www.unigarant.nl/UnigarantWebsite/Verzekeringen/Verzekeringen/Hobby+en+sport/

Voorbeeld van mij (waarde 6000 euro in bepaald postcode gebied) gaf mij een jaarpremie van € 192.

http://www.shutterstock.com/g/ronvanelst
Back to top
Reply with quote

JoopG

PostPosted: Fri 07 Sep 2007, 9:01    Post subject: Re: ANWB regelt zijn verzekering via UNIGARANT
Ron van Elst wrote:
Zie link

Hoi Ron,

ter info: dit is de verzekering van de ANWB.

Groet, Joop

Update: Te snel gereageerd, ik had eerst de subkop van jouw bericht moeten lezen... Embarassed
Qua prijs maakt het volgens mij niets uit.

You can't shake hands with a clenched fist (Indira Ghandi)

Last edited by JoopG on Fri 07 Sep 2007, 9:08; edited 2 times in total
Back to top
Reply with quote

JoopG

PostPosted: Fri 07 Sep 2007, 9:04    Post subject: Re: ANWB regelt zijn verzekering via UNIGARANT
Dubbel geplaatst... Embarassed
Back to top
Reply with quote

Hans Gerhardt

PostPosted: Fri 07 Sep 2007, 13:06    Post subject:
Er wordt weer eens onder de verkeerde topic over verzekeren gedebatteerd. Er loopt te gelijker tijd een topc over verzekeren op het forum.

Niels de Vos

PostPosted: Fri 07 Sep 2007, 16:39    Post subject:
Goed dat je het zegt Hans, ik ga verder in 'Verzekeren' in 'Optische apparatuur'

@Joop: Op de site van Ropa Repair lijkt het erop dat ze niets met Nikon doen, behalve dan sensor reinigen. Is dat juist?
Trouwens bedankt voor alle informatie en goeie tips over verzekeringen, enz.

Back to top
Reply with quote

Hans Gerhardt

PostPosted: Fri 07 Sep 2007, 18:05    Post subject:
Niels,

probeer eens bij Haspel Camera Service, Strevelsweg 27, Rotterdam-Zuid (tel 010-4840862) of Rotronica, Krimpen ad IJssel (06-4583349) of zij wellicht de reparatie kunnen uitvoeren. Het is mij niet duidelijk wat er stuk is.

Hans

van bogaert erik

PostPosted: Tue 09 Oct 2007, 21:25    Post subject:
mooie lensen die 400,500,600 maar de prijs vergeleken met canon is te hoog, veel te hoog
Back to top
Reply with quote

Paul Verrips

PostPosted: Wed 10 Oct 2007, 10:51    Post subject:
van bogaert erik wrote:
mooie lensen die 400,500,600 maar de prijs vergeleken met canon is te hoog, veel te hoog

Ik vewacht dat de prijzen nog wel zullen dalen als de eerste lenzen in de winkels komen. Volgens mij is het prijsniveau nu een gok van de verkopers op basis van bruto adviesprijzen van Nikon .

van bogaert erik

PostPosted: Wed 10 Oct 2007, 11:21    Post subject:
Paul Verrips wrote:
van bogaert erik wrote:

Ik vewacht dat de prijzen nog wel zullen dalen als de eerste lenzen in de winkels komen. Volgens mij is het prijsniveau nu een gok van de verkopers op basis van bruto adviesprijzen van Nikon .

dale zullen ze wel, maar een prijsverschil van 1500-2000 euro zal er altijd wel zijn , vb 500mm
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Wed 10 Oct 2007, 14:55    Post subject:
van bogaert erik wrote:
Paul Verrips wrote:
van bogaert erik wrote:

dale zullen ze wel, maar een prijsverschil van 1500-2000 euro zal er altijd wel zijn , vb 500mm

Voor (rijke) amateurs lijkt me de keus snel gemaakt idd.

Wat ik me afvraag is wat een professional van de meerprijs vindt en waarom die wel of niet voor Nikon zou kiezen. Voor zover mij bekend fotograferen een heel aantal Foto Natura fotografen met Nikon.

Anderzijds, voor mezelf maakt het niet uit. Ik koop lenzen bij voorkeur 2e hands, en daarom was ik beter af met Nikon: meer aanbod.
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum