Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Marktplaats

Nikkor 200-400mm f/4G ED-IF AF-S VR ***VERKOCHT***
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 13 Apr 2008, 11:52    Post subject: Nikkor 200-400mm f/4G ED-IF AF-S VR ***VERKOCHT***
Na lang twijfelen verkoop ik mijn 1 jaar oude 200-400VR met serienummer: 301902 omdat ik overstap naar een lens met een groter bereik.
De lens, beroemd vanwege zijn kwaliteiten, is eigenlijk gloednieuw (eigenlijk wil ik niet verkopen, maar twee pro lenzen gaat boven mijn budget), slechts een paar keer gebruikt, nederlandse papieren(NIKON BV Nederland), 1e eigenaar.
Natuurlijk mag de lens vooraf uitgeprobeerd/getest worden.
Destijds gekocht voor € 5950,00. Vraagprijs: € 4900,00
Reacties ontvang ik graag via pb.

Last edited by johanvw on Thu 15 May 2008, 11:44; edited 2 times in total
Back to top
Reply with quote

Andrew George

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 13 Apr 2008, 15:05    Post subject:
Is inderdaad een mooie lens, de 200-400. Welke ga je kopen als ik vragen mag Very Happy Question

http://www.agfoto.nl
Back to top
Reply with quote

johanvw

PostPosted: Sun 13 Apr 2008, 20:39    Post subject:
Waarschijnlijk de 500VR en nog liever de 600 VR, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Ik probeer eerst beide lenzen 'n keer voor een dag te huren, in combinatie met een D3.

gr. Johan
Back to top
Reply with quote

Martijn de Jonge

PostPosted: Mon 14 Apr 2008, 6:13    Post subject:
Ben wel benieuwd waar je die lenzen (en vooral wanneer) gaat huren. Alleen de 500 VR gaat binnenkort geleverd worden aan mensen die hem vroeg besteld hebben, van de 600 VR wordt nog weinig vernomen. En by the way, waarom op een D3 overstappen als je daarmee bij 12MP-sensor je crop factor verliest?

Groeten, Martijn
Back to top
Reply with quote

johanvw

PostPosted: Mon 14 Apr 2008, 7:07    Post subject:
Het is waar: over de uiteindelijke beschikbaarheid van de lenzen is niet concreet iets te melden. Maar ik heb geen haast.
Niet voor niets heb ik lang zitten twijfelen voordat ik de advertentie zou plaatsen. De 200-400VR is een weergaloos mooie lens! Maar behalve natuurfotografie ben ik met regelmaat bij optredens van bands te vinden. Zoals bekend gaat een D200 en ook een D300 moeizaam met weinig licht om. De D3 is wat dat betreft een heel stuk toegeeflijker en heeft bovendien qua Dynamic Range mij meer te bieden.
Zo moet je dus ineens schipperen tussen twee toepassingen........en is de beslissing na lang overwegen genomen. Mijn D200 houd ik als reserve body: het heeft zijn diensten ruimschoots bewezen en ik ben er nog steeds aan gehecht!

Groeten Johan
Back to top
Reply with quote

Martijn de Jonge

PostPosted: Mon 14 Apr 2008, 8:33    Post subject:
Interessant te horen dat je de D300 slecht vindt presteren bij weinig licht, ik twijfel zelf nog steeds om er één aan te schaffen waarbij de lage (inruil)waarde van de D200 meespeelt. Ik heb al een D2x en vind 2 digi-bodies wel genoeg, houd niet van spullen in de kast. Voor concerten etc. is de D3 uiteraard verre te verkiezen boven de D200 en D300 dat is geheel duidelijk. De 200-400 staat erg hoog op mijn wenslijstje vooral voor dynamische trips met veel reizen, boten en vliegtuigen. Het ding is echter zo duur dat de aanschaf lang overwegen noodzakelijk maakt en ik heb al een 500 AF-S dus qua brandpunt ben ik voorzien.

Groeten, Martijn.
Back to top
Reply with quote

ushpiz

PostPosted: Mon 14 Apr 2008, 9:11    Post subject:
D300+200-400=d3+600
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Mon 14 Apr 2008, 10:33    Post subject:
Martijn de Jonge wrote:
Interessant te horen dat je de D300 slecht vindt presteren bij weinig licht, ik twijfel zelf nog steeds om er één aan te schaffen waarbij de lage (inruil)waarde van de D200 meespeelt. Ik heb al een D2x en vind 2 digi-bodies wel genoeg, houd niet van spullen in de kast. Voor concerten etc. is de D3 uiteraard verre te verkiezen boven de D200 en D300 dat is geheel duidelijk. ....

zoek even op fotoapparatuur martijn over D300. Ruis is op 400iso bijzonder acceptabel. Dat vond ik van d200 meestal al niet meer. Autofocus werkt bijzonder accuraat en snel (en handig). Alles tov d200. D2x heb ik geen eigen ervaring mee. D3 is autre chose wat betreft beeldkwaliteit, maar ook qua prijs. Met D300 heb ik mooie straatfoto's gemaakt bij 1600iso. Erg veel mooier dan D200 op 800iso. D300 heeft "mooiere" afgeronde ruis. Bij een test-serie van d300 van 200 tot 1600iso (in standaard-beeldmode) zie je nauwelijks verschil in kleur- en tooncurve. Ik heb het idee (niet meer dan dat) dat d200 een mooier beeld levert bij de laagste iso-waarden dan d300.

Qua leveringen van de lenzen: Er loopt iemand hier op bp al vanaf januari rond met die nieuwe 600. En bij de lokale fotowinkel in Utrecht stond men laatst te soppen toen iemand zijn 400 F2,8 AF-S VR kwam afhalen.

Qua 200-400. Mooi ding Smile Maar ushpiz heeft op ten minste 4 punten geen gelijk in zijn vergelijking:
1 zoommogelijkheid (duidelijk voordeel 200-400)
2 gewicht (duidelijk voordeel 200-400)
3 beeldkwaliteit (voordeel en D3 en 600, maar we bevinden ons al in de hoofdklasse)
4 scherptedieptemogelijkheden (voordeel combi D3 en 600).
(Ja ja, ook als je alle geld van de wereld hebt, dan moet je nog voor- en nadelen tegen elkaar afwegen.)[/i]
Back to top
Reply with quote

Martijn de Jonge

PostPosted: Mon 14 Apr 2008, 10:56    Post subject:
Welke fotozaak in Utrecht Peter?
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Mon 14 Apr 2008, 11:36    Post subject:
Patent, lijnmarkt
er staat misschien ook nog wel een D3 in de etalage voor bij het theebiscuitje...
Back to top
Reply with quote

Ton van Mourik

PostPosted: Mon 14 Apr 2008, 15:41    Post subject:
Slechte prestaties van de D300 bij slecht licht? You 've got to be kiddin'. Het is dag en nacht verschil met de D200, die ik al vanaf ISO 320 een ruisbak vond...

Heb onlangs nog een haas geknipt in (donker) noodweer. Leek wel of ik geflitst had, zo mooi stond 'ie erop.

Vrolijke pennenstreek,

Ton

'Iets verder kijken, brengt je een stuk dichterbij' - TvM.
Back to top
Reply with quote

ushpiz

PostPosted: Mon 14 Apr 2008, 16:16    Post subject:
ushpiz wel gelijk peter voor buiten en vogel d300 is perfect . 1.5 x vegroting.bij d3 niet. plus de les
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Mon 14 Apr 2008, 16:48    Post subject:
ushpiz wrote:
ushpiz wel gelijk peter voor buiten en vogel d300 is perfect . 1.5 x vegroting.bij d3 niet. plus de les

natuurlijk heb je gelijk zoals blijkt uit de schoonste foto op bp dit jaar: http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=129361

Als ik zo vrij mag zijn: ik heb ook gelijk. Maar ik heb niet zo snel een foto paraat waaruit de voordelen van D3 en 600 F4 tov D300 met 200-400 blijken. (Hoe dikker de toeter, des te dunner gezaaid.)
Back to top
Reply with quote

Andrew George

PostPosted: Mon 14 Apr 2008, 16:50    Post subject:
Sluit me volledig aan bij Peter, behalve meer mogelijkheden scherptediepte met D3/600? Ligt eraan wat je beter vind, ik zie dat voordeel niet, eerder nadeel...owja lekker scherpstellen op 2,2m met de 200-400 Wink

Boevendien heb ik nog geen hernia Wink en nog wat geld over om op reis te gaan.

Back to top
Reply with quote

Mies
Moderator
Moderator

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 14 Apr 2008, 17:06    Post subject:
Even off topic, maar Peter je blijft maar met complimenten strooien over mijn tjiftjaf, maar wat is "de schoonste" foto van BP????

Michel
Reply with quote

Andrew George

PostPosted: Mon 14 Apr 2008, 17:12    Post subject:
Gelukkig in (natuur) fotografie is er nooit "1 schoonste" slechts wat de individuele kijker vind of bij bijv. jury leden, die ook allemaal individuen zijn met persoonlijke voorkeuren (het kan wel voorkomen dat meerdere mensen dezelfde smaak hebben Wink , maar dat hoeft dan nog steeds niet mijn smaak te zijn), zonder afbreuk te doen op de foto van Mies.
Oeps ik dwaal af Embarassed

Back to top
Reply with quote

D.J. van Unen

PostPosted: Mon 14 Apr 2008, 18:38    Post subject:
Heren, uiteraard kan ik het niet nalaten om me ook even te mengen in deze discussie. Per slot van rekening mag ik me gelukkig prijzen met D3, D2X, 600 VR en 200-400 VR (ben gelukkig goed verzekerd. Wink ). Ik kan 'helaas' niet vergelijken met D300. Ik zal de eerste zijn om te stellen dat nieuwere/mooiere apparatuur ons nog niet beter maakt als fotograaf. 'Most photographic equipment is better than the photographer.'
Dat geldt zeker ook voor mij. Ik ben nog lang niet uitgeleerd en dat zal ook wel niet gebeuren.

Goed: mijn bespiegelingen over dit luxe probleem. Uiteindelijk heb ik de voorkeur gegeven om te gaan voor een full-frame D3, o.a. vanwege het grote heldere zoekerbeeld, de kwaliteit van de pixels (kleurdiepte en scherpte: het verschil met de D2X is meer dan je durft te dromen), opnames tot 3200 iso geen punt (er gaat een nieuwe fotografische wereld in het donker voor me open), supersonisch snelle AF, 9 beelden per seconde. Tot nog toe niets anders dan lof van mijn kant en ik geloof niet dat ik daar alleen in sta. Je moet het verschil in het gebruik en achter de PC gewoon een keer gezien hebben.
Welnu met de keuze voor de full-frame optie wist ik dat de 200-400 niet meer voldoende zou zijn voor serieuze vogelfotografie. Er is toen een 600 VR bij gekomen. Ik was een van de eerste gelukkigen in NL. Deze lens gebruik ik nu sinds een dikke maand en ook hierover niets dan lof. Ik had al geen klagen over de 200-400 (met en zonder 1.4 TC), maar een 600 VR is ook hier weer van een andere orde. De scherpte/contrast is beter, zeker met de 1.4 TC. Waarschijnlijk doet de nanocrystal coating hier goed werk. Daarnaast is de 600 VR uitgerust met een nieuw type VR, die in mijn ervaring beter functioneert dan het eerste type VR dat in de 200-400 zit. Uit de hand schieten is voor eventjes mogelijk. En ik zit niet op de sportschool. Als laatste is de DOF (depth of field) een groot voordeel van de 600 VR. Het valt me op dat de achtergronden bij mijn foto's die gemaakt zijn met de 600 VR mooier diffuus zijn dan met de 200-400 VR.

Zo maar wat hersenspinsels. Als ik iemand nog ergens mee kan helpen dan hoor ik het wel.

Groetjes,
Dirk-Jan

ps. Volgende week vertrek ik voor ruim drie weken naar Finland en Noorwegen. We hebben een rendieren convooi ingehuurd voor het verschepen van de apparatuur. Wink
Reply with quote

Tom van Hell

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 14 Apr 2008, 20:54    Post subject:
Als iemand de D300 een ruisbak vind terwijl Jan Vermeer er perfecte foto's mee aflevert in drukwerk op a3 formaat en nog groter bij soms 2000 iso Dan zit het gebrek wel bij de fotograaf die de kamera bedient
Ik ben er uiterst tevreden overhttp://www.letsgodigital.org/html/review/nikon/d300/nikond300test.html

Ton van Mourik

PostPosted: Mon 14 Apr 2008, 21:01    Post subject:
Mijn idee, Tom.

Vrolijke pennenstreek,

Ton

'Iets verder kijken, brengt je een stuk dichterbij' - TvM.
Back to top
Reply with quote

Natuurpracht

PostPosted: Mon 14 Apr 2008, 21:49    Post subject:
Ik wil er toch ook even tussen komen.
Het is toch leuk om je in een discussie te mengen.
Daar gaan we; ruis of noise, het zelfde uiteraard. Om dit duidelijk te zien moet je een 100% crop maken van je foto. Vb. neem een foto van op een statief van het zelfde voorwerp met verschillende camera’s en maak dan die crop maar eens, je zal versteld staan hoe groot het verschil wel kan zijn. (je ziet dan ook alles ! noise, diepte, resolutie …)
En vergelijk geen zoomlenzen met een lens met een vast brandpunt. Het is net of je appelen en peren zit te vergelijken. Geef mij maar een dikke toeter zoals Peter al vermelde. Wink

peter wijn

PostPosted: Tue 15 Apr 2008, 7:03    Post subject:
@Mies. De schoonste in de Vlaamse zin van het woord. In de zin van schoonheid van het beeld.

@agfoto, Misschien wil Dirk Jan ons wel wat foto's laten zien van D2x + 400mm en D3 + 600mm. bij zelfde sluitertijd, iso en diafragma, bij zelfde licht. Dat de d3 minder ruis heeft hebben we allemaal wel gezien, toch? het gaat dus puur om de OOF-factor.

Even off topic
Ik hoorde ergens dat iemand een van die prachtlenzen waar we het over hebben te koop heeft. Ik meen zelfs bovenaan deze bladzijde. Was het niet johanvw?
Quote:
Na lang twijfelen verkoop ik mijn 1 jaar oude 200-400VR met serienummer: 301902 omdat ik overstap naar een lens met een groter bereik.
De lens, beroemd vanwege zijn kwaliteiten, is eigenlijk gloednieuw (eigenlijk wil ik niet verkopen, maar twee pro lenzen gaat boven mijn budget), slechts een paar keer gebruikt, nederlandse papieren(NIKON BV Nederland), 1e eigenaar.
Natuurlijk mag de lens vooraf uitgeprobeerd/getest worden.
Destijds gekocht voor € 5950,00. Vraagprijs: € 4900,00
Back to top
Reply with quote

Martijn de Jonge

PostPosted: Tue 15 Apr 2008, 7:04    Post subject:
Tsjah met alle respect, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er iemand was die een nieuw model camera kritisch bekeek en negatief beoordeelde.
Dat schijnt in Nederland ongebruikelijk te zijn, in dat opzicht lijken de enthousiaste camerabezitters een beetje op de extatische gebruiksters van vernieuwde Dreft: 'Nu wordt mijn was pas echt schoon zonder grauwsluier'. Je vraagt je af hoe er ooit een goede foto gemaakt is met de Nikon D200, laat staan met de D100. De grandioze foto's van Jan Vermeer uit Antarctica zijn gemaakt onder heel goede lichtomstandigheden, het ontbreken van ruis of grauwsluier is dan niet zo verwonderlijk. Voor de rest is Nikon een fabrikant die z'n gebruikers graag voor de gek houdt, wees daarop voorbereid. Binnen een jaar of drie komt er een D3s of D4 met fullframe 20 MP sensor en ik hoor de eerste verhalen al: 'Prachtige beelden zonder ruis en noise, ik snap niet hoe ik ooit met een D3 heb kunnen fotograferen, die sensor is gewoon veel te klein'.

Groeten, Martijn.
Back to top
Reply with quote

Gert-Jan

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 15 Apr 2008, 8:31    Post subject:
Tja als je de hele wereld verteld wat je allemaal al niet aan peperdure foto waer hebt . komt dat op mij over , Van kijk mij eens top spul hebben . lekker belangrijk zo,n mededeling . Maar misscien zie ik het wel helemaal verkeert .

groet
@leo

Last edited by Gert-Jan on Tue 15 Apr 2008, 10:06; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

Andrew George

PostPosted: Tue 15 Apr 2008, 9:00    Post subject:
Aghja ik geloof wel dat de D3 i.c.m. de 600 een werelcombo is, maar je moet alle plussen met minnen afstrepen tegen je doel en portemonnee..ook een ferarri heeft nadelen!

Verder ben ik tevreden met de D300 + 200-400 combo. En ruis tja dat kan altijd beter. De DOF is ook erg plezierig met deze combo vind ik zelf..

Hier een grutto op ISO800 (wel met TC1,4, omdat er een sloot tussen zat helaas) met OOF BG:
http://www.agfoto.nl/nature35.html

en een ijsvogel met iets minder OOF BG (zonder TC1,4), die mezelf ook erg aanspreekt:
http://www.agfoto.nl/recent.html

Back to top
Reply with quote

johanvw

PostPosted: Tue 15 Apr 2008, 11:53    Post subject:
Beste BP-ers,

Mijn advertentie heeft een hoop reacties opgeleverd.
Een aantal zaken op een rij:

Zoals ik in de tekst heb vermeld ben ik na lang twijfelen tot plaatsing overgegaan.
Een van de redenen is, dat ook ik mij ervan bewust ben dat ik met keuzes ergens wat win, maar ook wat laat. En dat maakt het zo nu en dan knap lastig om tot keuzes te komen waar je na verloop van tijd nog steeds achter kunt staan.
In de vele reacties is menigeen aan een cruciaal punt voorbij gegaan: ik gebruik fotografie niet alleen voor natuurfotografie maar ook voor concertfotografie. Met name dat laatste stelt hoge eisen aan een schoon plaatje (lees: zonder of beheersbare ruis).

In mijn eerdere reactie heb ik het volgende gezegd: “….Zoals bekend gaat een D200 en ook D300 moeizaam met weinig licht om. De D3 is wat dat betreft een heel stuk toegeeflijker”(einde citaat).
Deze uitspraak heeft tot heftige emoties geleid, waarbij termen als “ruisbak” en “dan zit het gebrek wel bij de fotograaf die de kamera bedient” enz enz. over tafel gesmeten worden. Erg gemakkelijk gezegd en vooral ook tendentieus: erg gemakkelijk om iemand/discussie monddood te maken door met dergelijke diskwalificaties op de proppen te komen.
Heb ik gezegd dat de D200 en D300 slecht is, zoals verderop in de discussie vermeld wordt?
Nee: ik heb de term “moeizaam” genoemd en nadrukkelijk alleen in relatie tot het onderwerp “ruis”. Voor de nuancering op dit punt het volgende: van de D70 en de D200 is bekend dat een stevige hoeveelheid ruis al vrij snel aanwezig is. Desondanks zie je op het internet ook foto’s met een hoge isowaarde die er goed uitzien. Terecht wordt in veel reacties de opmerking gemaakt dat de D300 een verbetering is t.o.v. de D200. Op Birdpix zie ik veel fotomateriaal voorbij komen dat van een hoog kwalitatief gehalte is(dit zeg ik zonder enige bijbedoeling…) en waar ik alleen maar van hoop dat ik ooit de tijd en de gelegenheid zal hebben om zo’n mooi plaat te schieten. Al die voorbeelden maken een beslissing er niet eenvoudiger op! Natuurlijk praat ik ook met regelmaat met andere Nikon shooters. Opvallend blijft altijd dat mensen hun geslaagde foto’s laten zien, terwijl het ook interessant is te horen hoeveel “keepers” en hoeveel “losers” je hebt geschoten. Let op: ik heb het nu niet over het feit of je wel/niet in staat was om het ultieme moment vast te leggen… Mij is het wel opgevallen dat de hoeveelheid ruis ook in langere series van kort op elkaar geschoten opnames sterk wisselt. En als je dat nou net bij die ene foto op het “moment surprème” treft: dan baal je. Zoals eerder gezegd: ik ben nog steeds verknocht aan mijn D200……

Er is een beeld neergelegd dat ik alle geld van de wereld heb, er is een uitlating gedaan als “er staat misschien ook nog wel een D3 in de etalage voor bij het biscuitje..” en “…..van kijk mij eens top spul hebben, lekker belangrijk….enz”, waarbij ik ervan overtuigd ben zelf geen aanleiding tot deze uitspraken gegeven te hebben. Ik vind dergelijke uitlatingen niet alleen tendentieus maar ook beschadigend. Met zulke grove uitlatingen komen wij niet verder: een inhoudelijke discussie verwordt tot het gooien met modder .
Desondanks dan toch een antwoord: wie in mijn gegevens kijkt zal zien dat ik op lenzengebied geen DX lenzen heb. Dat is jaren geleden een keuze geweest met in het achterhoofd dat full frame ook digitaal zou gaan en ik voorzag een grootschalige inruil van lenzen als ik in de toekomst om zou switchen. Van meet af aan heb ik daarom ervoor gekozen om 2e hands, non-DX lenzen aan te schaffen. Waarom: ik kan mijn gespaarde europegels maar 1 keer uitgeven(m.a.w. ik kan het mij niet permitteren om veel geld bij inruil te verliezen) en daarnaast komen er met enige regelmaat nauwelijks gebruikte pro lenzen in omloop van mensen die alweer doorstomen naar het nieuwste van het nieuwste. Het heeft hierdoor wel langer geduurd voordat ik mijn lenzen bij elkaar had en sommigen verklaarden mij voor gek dat ik een D70 met een 28-70 had, maar op mijn behoudende opstelling in aankopen kijk ik geen moment met spijt terug. En intussen schoot ik plaatjes waarmee ik destijds dik tevreden was….

En nu hoor ik iedereen roepen: hoe zit het dan met die 200-400VR; die was toch nieuw?
Deze lens kreeg ik door privé omstandigheden cadeau. Deels tot mijn spijt moet ik erbij zeggen: ik had wel eens laten vallen dat dit een hele mooie lens is, maar dat ik deze lens ooit zomaar in bezit zou krijgen was een gedachte die nooit bij mij opgekomen zou zijn. Van meet af aan lag voor mijzelf al vast dat, in de lijn van mijn lenzencollectie, een langere lens nodig zou kunnen zijn. Toen ik deze lens uitgereikt kreeg was het exemplaar al twee maanden daarvoor aangeschaft; hoewel ik het nog geprobeerd heb, van een omruil of een tegoedbon wilde de leverancier niet weten. Hierdoor zat ik met een probleem, tenslotte: "een gegeven paard kijk men niet in de bek".
Hoe ik hiermee verder moest heb ik lange tijd voor mij uitgeschoven; wat ik als oplossing gekozen heb ligt in de advertentie als het ware vast. M.a.w. eerst de verkoop van deze lens en dan vervolgens rustig naar wat anders gaan kijken en alles onder het motto: ik heb geen haast.
Voor de slimme rekenaars onder jullie: mocht ik na verkoop van de 200-400VR ooit tot de aanschaf van een nieuwe 600VR overgaan, dan heb ik per saldo niet meer uitgegeven dan die eigenaren die zelf een nieuwe 200-400VR aanschaften(en die worden niet vanwege hun uitgave met allerlei reacties overspoeld….).
Afsluitend v.w.b. dit deel: er zijn kwalificaties/kanttekeningen geplaatst in de zin van: “ jaja, ook als je alle geld van de wereld hebt, dan moet je nog voor- en nadelen tegen elkaar afwegen” en “Bovendien heb ik nog wat geld over om op reis te gaan”. Ja, aan beiden kom ik ruimschoots toe, ook dankzij mijn over langere termijn uitgespreid aankoopbeleid; ik zou nooit de dupe van mijn (impulsieve) aankopen willen worden.

Dan nog als laatste over de D3. Deze heb ik genoemd omdat deze op dit moment voor mij de beste papieren heeft. Maar ook hierbij passen de nodige nuanceringen. Langzaam aan komen ook ervaringsgegevens van gebruikers los waarin beperkingen naar voren komen. Daar ben ik mij van bewust. Echter: nu Nikon die eerste stap naar full frame gezet heeft(jaja, dat duurde lang..!) zullen op termijn de opvolgers verschijnen. Ook hierbij heb ik de houding: ik heb geen haast en dat in de wetenschap dat vroeg of laat er wel een oplossing komt…….

Een opmerkelijk gegeven wil ik niet onvermeld laten: ondanks alle op elkaar gestapelde reacties is het feit dat 200-400VR wel een hele mooie lens is overeind gebleven….

Groeten,

Johan

Last edited by johanvw on Tue 15 Apr 2008, 15:31; edited 4 times in total
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Marktplaats
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum