Huib Tom wrote: |
Met een zoom en TC lever je al snel scherpte in. Besef goed dat een vastbrandpunt beter overweg kan met een TC. Bij mij ligt de grens op 1.7 en dan moet het licht en condities ook meewerken!
Hetzelfde dilemma gehad en de 200-400 mm gekocht. Eerlijk gezegd beetje spijt van. Voor vogelfotografie kom je al snel te mm te kort en met een TC lever je scherpte in. Wat blijft is het maken van keuzes en bij het maken van de verkeerde betaal je lesgeld maar ben je wel een (eigen) ervaring rijker. ... en meestal is kennis van de vogels meer doorslaggevend dan het gebruikte materiaal. Succes met je beslissing. |
wblink wrote: |
ik mis nog iets van €4500 voor de aankoop. Nee, 2e hands zijn ze niet te krijgen. Intussen kan ik me meer in het vogelleven verdiepen. Vlak naast de deur ligt de "Gendtse Polder". Ben wel zo verastandig geweest om inmiddels een goede kijker aan te schaffen (Swarovski 10*25), zodat ik me kan voorbereiden (zodra m'n rug dat weer toelaat ![]() |
Quote: |
Mijn keuze is al gemaakt: ik ga voor de Sigma 300-800, ik heb echter alleen nog een "klein probleempje": ik mis nog iets van €4500 voor de aankoop. Nee, 2e hands zijn ze niet te krijgen. |
Huib Tom wrote: |
Ja dat is wel zo verstandig om je kennis te verbreden op vogelgebied. Vandaag zag ik een Rietzanger nog voor een vrouwelijke blauwborst aan. ![]() |