jens wrote: |
Hallo
Ik fotografeer met de 30D en de 400 2.8 NON IS, ik zit nu te denken om de 1D mkIII te kopen of mijn 400 2.8 in te ruilen voor een 500mm 4.0 IS, Ook de 300-800 sigma passeerd mijn gedachten |
jens wrote: |
ik heb tegen mijn vrouw gezegt dat het wel weer eens tijd word voor vernieuwing, tot mijn grote verbazing werd hier possitief op gereageerd dus ja dan moet je toch gelijk actie ondernemen ![]() |
JoopG wrote: | ||
Wellicht een punt van overweging: met de 1DmkIII lever je in op je cropfactor. Jouw 400mm is op een 30D een 640mm, op een 1DmkIII is dat nog maar 520mm. Ik weet niet hoe zeer je om millimeters verlegen zit, maar het lijkt me handig dit toch even mee te nemen. Groet, Joop |
adjuh wrote: |
Ik ben geen Canon kenner, maar de stap van 400 naar 500 mm levert niet zo heel veel op. Je levert wel een hele stop aan snelheid en isolatie ( bokeh ) in. Misschien is IS een belangrijke drijfveer voor je?
Ik geloof dat ik in jou geval een 40D zou kopen, een bos bloemen voor je vrouw, en ga eens lekker op vakantie. succes met je keuze! grt Ad |