Andy wrote: |
Hallo,
Ben benieuwd of er gebruikers zijn die inmiddels ervaring hebben met de RAW converter programmas zoals Silkypix? Lezend over dit progamma lijkt het beter en krachtiger met RAW files om te gaan dan misschien wel photoshop?! Reviews zijn positief zie deze tekst op Pixelmania 'Onze ervaringen met dit programma zijn ondanks de wat rommelige interface echter uiterst positief. Met name de kwaliteit van de RAW-conversie overtrof onze verwachtingen'. Daar je RAW beeld bepalend is voor het eindresultaat, is een software programma als deze een verbetering??!! Als er gebruikers zijn die dit beamen hoor ik dat graag, Andy |
Andy wrote: |
Peter, vind zo gauw geen link met Pentax op de site van Silkypix, maar misschien heb je wel gelijk. |
Quote: |
Werk nu overigens met photoshop CS2, des al niet te min zou ik graag ervaringen willen horen van gebruikers, daar er verschillende RAW converters zijn. Je hebt Adobe, lightroom, Nikon soft of andere camera merken enz....
Welke interface is prettig om mee te werken en welk progamme geeft het beste resultaat? Vind namelijk dat je altijd in RAW dient te fotograferen en daarna er alles uit moet halen voor het beste eindresultaat. |
peter wijn wrote: |
Ik zou iedere amateurfotograaf die geen Nikon gebruikt Lightroom of Apperture aanraden: viewer, dbase en rawconvertor in een programma. Nikongebruikers kunnen eventueel kiezen - zoals ik - voor Nikon Capture NX (1 of 2) eventueel in combinatie met Expression Media of uh, dinges, de database die peter vd wijst gebruikt. Nadeel is dat de software technisch niet zo goed is, voordeel is dat je beelden krijgt zoals ze door de camerafabrikant waren bedoeld. Dat werkt voor mij heel goed. |