A.R. Janssens wrote: |
Volgens de brochure van Nikon werkt de autofocus van het genoemde objectief wel met de TC-14E II maar niet met de TC-17E II of de TC-20E II.
Vriendelijke groeten, A.R. Janssens |
Kashmar wrote: |
.. maar uit eigen ervaring kan ik melden dat de AF gewoon werkt met de 1.7 maar wel iets trager. Op mijn D80 werkte de AF ook nog met de TC20II maar wel héél traag. Even uitproberen in de winkel.
Succes met je keuze. Marc edit: helemaal eens met Ron |
Hallo Jeroen,
Je zou naar oudere foto's van mij kunnen kijken maar beter nog naar de oudere foto's van Henk Dikkers en zijn vrouw http://www.birdpix.nl/album_search.php?search_type=pic_username&search=henkdikkers&personal_album=0 Groeten, Marc |
Ton van Mourik wrote: |
Ha Jeroen,
de meeste van mijn foto's zijn genomen met de 300 + 1.7 (Nikon). Hoewel de 1.4 wellicht ietsje scherper is, prefereerde ik persoonlijk het iets grotere bereik. In eigen tuin knip ik met de 300 sec, in het veld met de 1.7 erop. Vrolijke pennenstreek & sluiterknip, Ton www.tonvanmourik.com |
Vragen over converters komen elke keer terug. Misschien is het leuk om met een aantal BP-ers bij elkaar te komen en wat testen te doen. Ik misbruik even jeroen's topic, misschien is het beter om hier een apart topic voor te openen. Ik stel voor om een Nikon test te doen met bijv de 300 f4 + nikkor 1.4TC vs 300 f4 + kenko pro 1.4.
Ik heb een 300 f4 en 2 TC's 1.7 en 2.0 Ik heb ook een VR 400 f2.8 dus daar kunnen we ook testen mee doen. Wie trekt de kar? Bij interesse graag een nieuw topic. Sorry jeroen maar misschien ook voor jou interessant ![]() groet, Marc |
Quote: |
Met de Nikon 1.7 moet je eigenlijk een stopje afstoppen om een mooie kwaliteit te krijgen, en de AF is aanzienlijk trager. |
A.R. Janssens wrote: |
Volgens de brochure van Nikon werkt de autofocus van het genoemde objectief wel met de TC-14E II maar niet met de TC-17E II of de TC-20E II. Vriendelijke groeten, A.R. Janssens |
HansBr wrote: | ||
En van anderen lees je dat de AF met de 1,7 of zelfs de 2x wel werkt. Dat zal vast kloppen. En wat ze er bij zeggen: traag. Dat is de reden waarom Nikon het af raad. De AF motor in camera, of in het objectief maakt eigenlijk veel te weinig toeren om goed te kunnen functioneren. Eigenlijk hoort er dan iets door te branden. Of vergelijk het met je auto. Je kunt wegrijden in de 5de versnelling. Het kan en het mag. Hier meer over converters: http://home.kpn.nl/braak117/ObjectiefAdvies.pdf |