Digibird wrote: |
Ik zou geen LR gebruiken want dat is veel te zwaar voor wat je wilt en waarschijnlijk ook te zwaar voor je mini laptop. |
A.R. Janssens wrote: |
Om de geheugenkaartjes leeg te maken tijdens een buitenlandse reis wil ik een mini-laptop gebruiken. Ik fotografeer in RAW. Welke software kan ik het best op deze laptop installeren om gedurende de reis mijn bestanden te bekijken? Ik ben niet van plan om de bestanden op dit computertje te bewerken. Ik heb Nikon ViewNX op mijn PC. Kan ik dit programma gebruiken of is een ander programma beter? Wie kan mij adviseren. Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groeten, A.R. Janssens |
A.R. Janssens wrote: |
Hartelijk dank voor de adviezen. FastStone Image Viewer lijkt me wel iets. Welk deel moet ik downloaden? Exe of exe(site 2)? Als ik hier ook nog een antwoord op krijg ben ik helemaal uit de brand. Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groeten, A.R. Janssens |
Ger M wrote: |
.... bedenk wel dat een harde schijf duidelijk onbetrouwbaarder is dan een CF-kaartje. Een crash van een harde schijf resulteert in verlies van alle foto's! Maak dus NOOIT één kopie van je foto's op je harde schijf, maar gebruik twee harde schijven (een in de laptop en een losse, bijvoorbeeld).
Nog beter: koop genoeg geheugenkaartjes voor je hele reis én maak een kopie. |
Antoni wrote: | ||
Ik weet niet waar je dit op baseert, maar zoals ik al zei op mijn Asus Eee voeldoet het uitstekend. |
wblink wrote: |
LR is een uitstekend prgm (ik gebruik het zelf ook), maar het is beslist nog NIET klaar voor netwerk en andere gedeelte opties. |