Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Oeverzwaluw

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Auteur
Bericht
hendrik-jan

Geslacht: Man
Leeftijd: 33

View user's profile Send private message Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: Di 21 Apr 2009, 16:17    Onderwerp: Oeverzwaluw
jongens ik heb een paar vragen . bij mij in het dorp willen ze gaan bouwen ,dus hebben flink wat weilanden vol met zand gereden .alleen nu kwam ik er langs en toen zag ik een verhoging van een meter waar gaten in het zant zitten en waar steeds Oeverzwaluw naartoe vliegen , ben er naar toe gelopen en zag het van dicht bij ze doen het op 3 plekken op die zandvlakte , alen er komen af een toe auto,s om te crossen en veel kinderen om te spellen , dus ik ben bang dat het niet ga lukken met die Oeverzwaluw . kan ik er wat aan doen een lint er om heen spannen of naar de gemeenten gaan of vogelbescherming bellen gr hendrik-jan
Naar boven
Reageer met quote

Gert van Binsbergen

Leeftijd: 108

View user's profile Send private message
BerichtGeplaatst: Di 21 Apr 2009, 16:33    Onderwerp:
Misschien inderdaad een idee om de vogelbescherming te bellen. Anders weet ik het ook niet.
Naar boven
Reageer met quote

Michiel Janssen

Leeftijd: 51

BerichtGeplaatst: Di 21 Apr 2009, 17:48    Onderwerp:
Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij is het zo dat zolang als er geen eieren liggen er geen sprake is van broeden. Op de Maasvlakte waren ze vorig jaar rond deze tijd met een traktor en een verzwaard net daarachter alle meeuwennesten aan het opvegen zodat ze niet op het bouwterrein konden broeden want dan moesten ze het bouwproject stilleggen. Twee Polen deden dat in het weekend de hele dag, vanaf zonsopkomst tot zonsondergang. Doordeweeks ben ik er nooit geweest en uiteindelijk is het bouwproject om een andere reden stilgelegd en hebben de meeuwen daar toch nog kunnen nestelen. Ben wel benieuwd naar hoe het nu wettelijk is vastgelegd.
Naar boven
Reageer met quote

JMKimstra

Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 59

View user's profile Send private message
BerichtGeplaatst: Wo 22 Apr 2009, 11:17    Onderwerp:
Hendrik-Jan,

Direct gemeente waarschuwen, evenals zoveel mogelijk lokale vogelwacht, IVN, en andere groene groepen.
Ook de aannemer die er bezig is aanspreken.

@ M. Janssen. tussen meeuwen en oeverzwaluwen zit nog wel een verschil, Oeverzwaluw is bij mijn weten beschermd (zie link
http://www.vogelbescherming.nl/content.aspx?cid=293)

Janneke
Naar boven
Reageer met quote

Michiel Janssen

Leeftijd: 51

BerichtGeplaatst: Wo 22 Apr 2009, 15:35    Onderwerp:
@ Janneke

De oeverzwaluw en meeuw zijn beide voor de wet beschermde vogels. Het kan natuurlijk best zo zijn dat die bouwlocatie op de Maasvlakte een ontheffing had gekregen om die meeuwennesten op te vegen, dat weet ik niet. Zo'n wettelijke ontheffing is wel noodzakelijk om meeuwen aktief te mogen verjagen of verontrusten. In ieder geval zal zeker hetzelfde gelden voor die oeverzwaluwen, dus het lijkt me juist om de Vogelbescherming in te lichten.
Naar boven
Reageer met quote

Berichten van afgelopen:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Ga naar: