Hendrik wrote: |
Dat bedoel ik. Scherpte is wel het laatst waar je je zorgen om moet maken. Het wordt tijd dat men verder gaat kijken.
Met even testen van een mark 3 doel ik meer op de AF snelheid. Of die nog acceptabel is op vol bereik. (6 - oneindig) Ik heb hem vaker in handen gehad, dat scheelt. OFF TOPIC Die nikon 200-400 is echt uniek. Met een ring verlies je btw ook AF liet ik me vertellen. Indien niet, dan overdenk ik mijn keuze voor een nikon camera nog eens. Met 1,4x TC heb je 280-560. ERG interessant! Nikon camera ben ik nog steeds niet uit. D3 = super maar helaas in de cropstand maar 6,8MP en dat is toch echt karig. Wel knallen met 11FPS! D3x vind ik niet snel genoeg en wel erg duur. D300 is dan wel weer snel maar tja...... Onrechtvaardige prijs t.o.v. een 40d en ik wil nu toch wel eens betere prestaties. Indien AF behouden blijft dan toch maar op een mark 3 schroeven die 200-400? Of canon eens bellen of ze wat voor me willen maken..... ![]() |
Peter Grobben wrote: |
Op de site van Jaza staat een vergelijkingstest waar je DUIDENLIJK kwaliteitsverschil in scherpte ziet tussen de combi Canon 600mm lens + 1.4conv = 840mm, en de nieuwe Canon 800mm lens.
http://www.juzaphoto.com/eng/articles/canon_supertele_test-800-1200-1600.htm Een super interessante site trouwens waar hele leuke duidelijke testen en info te zien en lezen is Groetjes, Peter Gr |