Guido Scholten wrote: |
Maar ook kleinere vogels zoals sneeuwvinken ... vind ik leuk. |
peatty wrote: |
Mag ik een plaats aanbevelen en een plaats afbevelen. Om met het laatste te beginnen: de Maasvlakte is lastig vogelen als je niet precies weet waar je moet zijn. Het is groot en er is strenge controle op foutparkeren en aanwezigheid op verboden plekken.
Daarentegen is de Brouwersdam een goede plek om te vogelen. Vooral de spuisluis in de zuidelijke helft trekt veel visetende zeevogels (en zeehonden) op het moment dat met afgaand tij water (met vis) gespuid wordt. Langs de basaltkanten zitten van allerlei steltlopers. Als je erheen rijdt moet je niet de hoofdweg over de dam hebben (dan kun je niet stoppen). Neem na Ouddorp de afslag rechts richting Visschershoek en ga daarna gelijk links. Nu zit je op de parallelweg en komt automatisch langs de dam. Voorzichtig rijden, er is veel toeristisch verkeer. De Zuidpier van IJmuiden is eigenlijk altijd goed. Niet alleen de pier zelf, maar ook het strand naast de pier en het Kennemermeer ten zuiden van de jachthaven trekken veel vogels. Vooral leuk na een westerstorm als zeevogels deze kant op geblazen zijn. Mark |
Quote: |
Dit word namelijk mijn eerste keer dat ik met mijn 20D rond het strand foto's ga maken en wilde weten of ik nog speciale dingen kan/moet doen om mijn camere te beschermen tegen zand enzo. |
peatty wrote: |
Mag ik een plaats aanbevelen en een plaats afbevelen. Om met het laatste te beginnen: de Maasvlakte is lastig vogelen als je niet precies weet waar je moet zijn. Het is groot en er is strenge controle op foutparkeren en aanwezigheid op verboden plekken. |