DanielJ wrote: |
Het enige nadeel van de 300 + tc17 vind ik de lichtsterkte. Met f6.7 is dat niet top.
Als de D700 wat meer MP zou hebben zou ik die er voor gekocht hebben. Dan kun je schieten op 800iso. Alleen met die 12mp heb je dan geen cropruimte meer om het verlies van je cropfactor op de body te compenseren. Als er volgend jaar een D800 met 18mp komt sta ik in de rij. |
golfman wrote: |
De lichtsterkte van de TC17 loopt maar met 1.5 terug en word bij een 300 f4 dus 600 f6. Golf-man |
De lichtsterkte van de TC17 loopt maar met 1.5 terug en word bij een 300 f4 dus 510 f6. Dat is het voordeel van de TC17. Golf-man |
DanielJ wrote: | ||
Klopt helaas niet. Het wordt echt F6.7. Gebruik de combo al jaren ![]() |
Quote: |
Misschien een klein beetje off-topic maar het moest me even van het hart. Ik heb ook Nikon maar weer eens gemaild met de vraag dit op te lossen. Misschien doen ze er iets mee, waarschijnlijk niet |
marcorolleman wrote: |
hoi
ik gebruik ook de 300mmf4 van nikon meestal icm de 1,4 converter pro 300 van kenko. vind het erg knap die foto's op dpreview met de 2,0 conv. Ikzelf heb nog regelmatig onscherpe resultaten, ook vanaf statief. nu gebruik ik nog steeds de waardeloze statiefgondel, zullen de resultaten echt beter worden met de gondel van kirk? |
golfman wrote: | ||
Ik denk het niet. Het ligt meestal aan de techniek van het fotograferen en zeker bij een 300 mm. Dat de standaard gondel niet goed zou zijn is naar mijn idee nogal overdreven. Ik gebruik/gebruikte b.v. de standaard gondels van de 200-400 VR de 500 VR en de 300-800 en heb nog nooit gemerkt dat de standaard gondes niet goed zouden zijn. Ik fotografeer soms met de 1.7 extender er op an maak evengoed prima scherpe foto's. Naar mijn idee zou het alleen van invloed kunnen zijn als de lens op een statief staat. Zelf gebruik ik een stevig statief met wimberley head en zie daarmee op dit moment geen reden om de gondels te vervangen. Een goed en stevig statief heeft veel meer invloed. Golf-man |
golfman wrote: | ||
Ik denk het niet. Het ligt meestal aan de techniek van het fotograferen en zeker bij een 300 mm. Dat de standaard gondel niet goed zou zijn is naar mijn idee nogal overdreven. Ik gebruik/gebruikte b.v. de standaard gondels van de 200-400 VR de 500 VR en de 300-800 en heb nog nooit gemerkt dat de standaard gondes niet goed zouden zijn. |
Hier nog even de link naar de foto's met de 300f4 en de 2x extender.
Ik heb hem een mail gestuurd met de vraag of hij de standaard gondel heeft vervangen. http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1030&message=34370159 Golf-man |
Hou het voorlopig bij de standaardgondel, krijg een beetje de indruk dat het wat word overdreven dat deze superslecht is. Wat betreft de nieuwe 2,0 converter, deze zal uiteraard het beste werken op een 2,8 lens. Onscherpe foto's met een 300f4 icm 1,4 converter zullen over het algemeen aan de fotograaf liggen denk ik ![]() groeten |
Hou het voorlopig bij de standaardgondel, krijg een beetje de indruk dat het wat word overdreven dat deze superslecht is. |