Dit submenu kende ik niet, maar het lost niets op voor mij.
Wel krijg ik een waarschuwingscherm met de volgende tekst:
De afbeelding is groter dan de omvang waar Opslaan voor het web voor ontworpen is. Wellicht stuit u op geheugen- en prstatieproblemen. Wilt u toch doorgaan?
Misschien heeft het daar mee te maken. Wie weet een oplossing?
Ook als ik via het menu "Afbeelding" ga verkleinen krijg ik hetzelfde effect, namelijk onscherpte. Hierbij verschijnt bovenstaande waarschuwingstekst niet.
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Wed 24 Feb 2010, 9:50 Post subject:
Gewoon doorgaan kiezen en de beschreven stappen volgen. Vierkantjes in beeld ontstaan wanneer het bestand te klein wordt gemaakt (compressie artefacten). Op Birdpix is 150 Kb (voor Pixpas-houders 200 Kb) de maximale grootte.
Bij het verkleinen van een foto ontstaat er altijd onscherpte. Zaak is dan ook om het verkleinde bestand een keer te verscherpen. In Photoshop gebruik is daar Onscherp Masker voor (staat onder filters). Wanneer je dat kiest krijg je een menu met in te stellen waarden. Probeer eens verschillende instellingen om het effect te zien. Zelf gebruik ik vaak 90 Procent, straal 0,2, drempel 0. Soms kun je dit herhalen. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum