peter wijn wrote: |
tjonge wat een goed voorbereide vraag.
weet je het echt zelf nog niet? Alle camera´s zijn geschikt voor alle onderwerpen. De 5D levert de mooiste beeldkwaliteit. Dus voor 3 van de 4 de ideale camera. Dat wist je nog niet? 1 D is het snelst in autofocus, en dat kan je fiks helpen bij snel vliegende vogels (als je die ueberhaupt in beeld kan houden). Wist je dat nog niet? 7D levert de hoogste resolutie. Wat je daar mee moet weet ik eigenlijk niet. Mijn feed-back is.... nou laat maar. Ik ben gewoon een beetje boos omdat het buiten zo´n baggerweer is. |
freek W wrote: |
Ik snap de reactie van Peter wel.
Dat je hier een vraag steld is prima en er zijn zat mensen die ervaring met 1 of allebei de camera's hebben. Maar zonder dat jij eerst je twijfels op tafel gooit, kan de rest pas advies geven. Dus: WAAROM TWIJFEL JE? Daarnaast helpt het wel om zelf even alle specs door te nemen. Dan weet je wat de verschillen zijn en kan je verkiezen welke specs je niet nodig hebt of juist wel. 50D had in de tijd dat hij nieuw was een heel snelle AF, maar de 7D overtroeft die nu keihard. Verder heeft de 7D ook meer en handige AF-systemen. Maar dat moet je maar even googlen. Andere tip is om op youtube of op de site van canon, even naar pers filmpjes kijken. Daarin word gewoon snel en kort uitgelegd wat de 7D kan. Geen reclame praat van 'dit is de besta camera ooit', maar gewoon de feiten. Handig! Als laatste kan je ook nog even je camera geschiedenis met ons delen. Welke camera heb je al gehad? compact of reflex? welke lenzen? Wat waren je beperkingen met die camera? wat wil je beter? Kortom, het is vooral aan jou om vragen aan jezelf te stellen. Met die antwoorden kan de rest advies geven. Verder moet je je niet doodstaren op perfecte apparatuur, je moet wel kennis hebben van hetgeen je in de handen hebt. Beantwoord nog even de vragen hierboven en dan weet iedereen waar jij aan toe bent en welke camera het beste is voor je. Gr, freek |